Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویروس کرونا در کمتر از یک هفته در ایران ۱۲ قربانی گرفت. کاربران توئیتر فارسی درباره کرونا چه می‌گویند؟

انگار همه در یک فیلم علمی-تخیلی آخرالزمانی باشیم، ویروسی با قدرت شیوع بالا در یک گوشه جهان سروکله‌اش پیدا شد و هر روز خبر مسافرتش به یک کشور دیگر هم اعلام شد تا دیگر همه ایران احساس خطر کنند و دست و پایشان را جمع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ویروس کرونا در کمتر از یک هفته در ایران ۱۲ قربانی گرفت. کاربران توئیتر فارسی درباره کرونا چه می‌گویند؟   از پیگیری مناطق آلوده‌شده و گلایه از وضعیت اجتماعی و کاهش همدلی بین مردم تا ابراز نگرانی برای پادگان‌ها و پزشکان و دانشگاه‌هایی که هنوز تعطیل نشده‌اند و تلاش برای آرامش بخشیدن به مردم ترسیده و نگران.  
مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس نوشت: «مشکلات بیمارستانی و #کرونا در #قم را از وزیر بهداشت آقای دکتر نمکی پیگیری کردم
نتیجه:
۱:امکانات و تجهیزات تقویت میشود
۲:امروز وزیر جهت پیگیری و حل مشکلات به قم می‌آید
۳:از امروز یک بسته رایگان شامل مواد ضد عفونی کننده و شوینده و تعدادی #ماسک، به تمامی منازل تحویل میشود»  

محمدصالح سلطانی می‌گوید:
اگر می‌خواستم برای حال‌وهوای امروزِ تهران-این شهرِ ترسیده‌ی نیمه‌تعطیلِ پر از صورت‌های پوشانده‌شده با ماسک- تیتر بزنم، می‌نوشتم: اینک، آخرالزمان...     در پی کمبود عرضه ماسک و بالارفتن قیمت آن، برخی کاربران ویدئو و آموزش‌های ساخت ماسک با دستمال صورت و کش را منتشر کردند. عده دیگری هم از تفاوت نگاه رزمندگان و کاسبان این روزها نوشتند که در فضای مجازی چرخید:
«۳ نفر بودیم و ۲ تا ماسک
خاطره مشترک ۳ جانباز شیمیایی»



کاربر دیگری هم با اشاره به کمبود ماسک در شهرهای ویروسی نوشت: «در شرایط بحرانی که برخی هم‌وطنان سودجو ماسک رو احتکار میکنن و باعث گرونی میشن، گروه‌های جهادیِ بسیجِ لاهیجان ماسک میدوزن و بین مردم رایگان پخش میکنن...
اونی که همیشه کنار مردم بوده بسیج هستش نه سلبریتی‌ها و مسئولینِ پر ادعا...»
  یک کاربر دیگر نیز از بازار سیاه ماسک فیلتردار می‌نویسد:
کاربر دیگری یک نمونه از مشاهدات مثبتش را در این مورد آورده است: «این مغازه داری که لوازم بهداشتی و آرایشی داره توی بازار #اردبیل، دیروز بیش از ۱۰۰۰ تا ماسک رایگان به مردم داد از امروز هم قراره دوباره بیاره و پخش کنه
اینجور وقتاست که میشه انسان‌های واقعی رو از یک عده فرصت طلب دزد تشخیص داد.
کاش یاد بگیرن بقیه.»


کاربر دیگری با یاد از ایثار شهیدان و رزمندگان نوشت: «ببین چه زمونه‌ای شده؛ یکی ماسک خودش رو داد رفت یکی هم ماسک‌ها رو انبار میکنه که چندین برابر بفروشه
#شهید_املاکی
#کاسبان_کرونا
#شهدا_شرمنده_ایم»



یک کاربر دیگر در نقد افرادی که ارسال ماسک از ایران به چین را سرزنش می‌کنند گفته: «نمیتوانیم در هر محفل بین‌المللی پز شعر "بنی آدم" بدهیم و بعد در روز‌های سختی به خاطر اهدای یک تعداد ماسک کاغذی به مردم #چین، انقدر سرکوفت و طعنه بزنیم! ویروس مرز و ملیت نمیشناسد. اگر به هم‌نوعی کمکی کردیم، به خودمان کردیم.»


کاربر دیگری درمورد وضعیت پادگان‌ها نوشت: «دانشگاه رو میشه نرفت، اما بیچاره سربازی که یه روز نره، بعدش بازداشت و نگهبان اجباری میشه
#سربازها_هم_انسان‌اند
#سربازها_هم_کرونا_میگیرند»
  یک کاربر دیگر هم در این مورد نوشته است: «نگرانی من تو این وضعیت #کرونا پادگان‌هاست، تو آموزشی یکی سرما میخورد تمام خوابگاه میگرفتن، سطح بهداشت تو پادگان‌ها و سالن‌های غذاخوری افتضاحه و درمانگاه‌های غالب پادگان‌ها جز استامینوفن چیز دیگه‌ای ندارن، هوای سرد و بدن‌های ضعیف، خدا رحم کنه»  
سیدامیر سیاح نیز برای حفظ آرامش جامعه در این اوضاع نوشته است: «اساتید دانشکده پزشکی:
۱. ۹۸درصد مبتلایان #کرونا درمان میشوند کرونا آنقدرهاهم وحشتناک نیست
۲. افراد سالم نیازی به ماسک ندارند ففط بیماران وپزشکان ماسک لازم دارند
۳. اگر دایم دستهارا خوب بشویید ومایعات بنوشید، قاعدتا از ویروس‌ها در امان‌خواهیدبود
این نظر اساتیدپزشکی است
دیگه خوددانید»

کاربر دیگری برای رعایت مسائل در قهوه‌خانه‌های قم نوشته است: «قلیان‌های قم جمع آوری می‌شود
نامه آنی معاون بهداشت به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
ضرورت ممنوعیت عرضه قلیان به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به کرونا ویروس
حضور در محیط‌های جمعی و شلوغ، تماس با اشیاء و محیط‌های آلوده باعث انتقال سریع این ویروس می‌شود
#کرونادرقم»
 
با توجه به گسترش ویروس #کرونا، انتشارات دانشگاه #آکسفورد استفاده تمامی منابع و ژورنال‌های مربوط به این بیماری را آزاد و رایگان اعلام کرد.

یک روانپزشک نیز در صفحه خود نوشت: «مرکز کنترل بیماری‌های امریکا: نیازی به استفاده از ماسک برای افراد عادی نیست.
فقط افرادی که در خطر مواجهه هستند استفاده کنند. هجوم نبرید برای خرید ماسک! بذارید افرادی که باید استفاده کنند (مثل دانشجو‌ها پرستار‌ها بیماران تنفسی) در دسترسشون باشه!»    
خبرنگار روزنامه همشهری می‌گوید: «در حالی که ما غیرمتخصص‌ها مشغول هیولاسازی از #کرونا هستیم، این بخش‌های مصاحبه رییس بخش ویروس‌شناسی دانشگاه بقیه‌الله را بخوانیم:
-کرونا آنطور که رسانه‌ها می‌گویند خطرناک نیست
-اپیدمی کرونا در ایران بسیار بعید است
-مبتلایان به کرونا اگر مشکلات حاد نداشته باشند صد درصد خوب می‌شوند».


یکی از دانشجویان پزشکی، با توجه به شرایط حساس پزشکان و بقیه کارکنان بیمارستان‌ها در این روزها نوشته است: «ما که پزشکی رو انتخاب کردیم، همه خطراتش هم پذیرفتیم، الانم میپذیریم و تا پای جان حاضر به خدمت به مردم هستیم، اما آیا نباید تجهیزات محافظتی لازم رو داشته باشیم؟! چجور ممکنه تو این اوضاع بیمارستان‌ها ماسک معمولی هم نداشته باشن! کسی صدای مارو میشنوه؟!»

خبر امیدوارانه‌ای هم که در این روزها منتشر شد توسط یک خبرنگار حوزه سلامت توئیت شده است: «دکتر معصومی که از دوستان خیلی خوب من هستند خبر از بهبود و ترخیص یک مبتلای دیگر کرونا در بیمارستان فیروزگر دادند».       و این کاربر که از مراعات موارد بهداشتی توسط مسئولین خوابگاهشان تشکر کرده است:     در این میان مثل همه پدیده‌های دیگر، دانشجوها و بقیه کاربران از طنزنویسی دست نکشیدند و با کرونا هم شوخی کردند:    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا گزارش توئیتری ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران کرونا ویروس کاربر دیگری کاربر دیگر پادگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

رئیس رسانه ملی در این آیین با اشاره به اینکه پیشرفت در همه عرصه‌ها و به‌ویژه در ورزش موجب تقویت هویت ملی ما می‌شود، گفت: یکی از سرفصل‌های مهم تحولی رسانه ملی، «پیشرفت» است و این جشنواره با برجسته کردن افتخارات فرزندان ایران، هویت ملی را تقویت می‌کند و یکی از مصادیق فتوحات فرزندان ایران است.

جبلی افزود: جوانان ما، دانشمندان ما و قهرمانان ما در نیرو‌های مسلح که با اقتدارآفرینی در عرصه بین‌الملل، عملیاتی، چون «وعده صادق» را رقم زدند، مصداق عینی این قهرمانی‌اند.

وی ورزشکاران را از جمله عناصر هویت ملی کشور دانست و گفت: ورزشکاران باید به طور مستمر در قاب رسانه ملی حضور داشته باشند، این وظیفه ذاتی ماست که در رسانه ملی خدمتگزار این قهرمانان باشیم.

رئیس رسانه ملی این جشنواره را مصداق روشنی از رویکرد و سازوکار تحول در رسانه ملی دانست و گفت: در کنار رویکرد تحولی رسانه ملی، انتخاب نهایی با ملت ایران که صاحبان اصلی رسانه و صاحبان اصلی کشورند بوده است.

جبلی افزود: حدود پنج میلیون تن از هموطنان عزیزمان قهرمانان ملی را انتخاب کردند و این افتخاری برای ورزشکاران ماست که مورد توجه مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی همواره مورد توجه قهرمانان ملی و مردم ایران بوده است گفت: هرچند نتیجه طبیعی قهرمان شدن ستاره بودن است، اما در ورزش، ستاره بودن کافی نیست. قهرمانان ملی که در این جشنواره برگزیده شدند محبوب دل مردم‌اند و این نشان می‌دهد مردم قدردان ورزشکارانشان هستند و در کنار آنها می‌مانند.

وی که قهرمانان ملی را رسانه گویای هویت ملی خواند که نماد اخلاق و جوانمردی را در رسانه نمایان می‌کنند، گفت: مردم هنوز یاد جهان پهلوان تختی را گرامی می‌دارند، چراکه او نماد جوانمردی بود و جوانمردی لازمه قهرمانی است.

رئیس رسانه ملی با یادآوری نام شهید ابراهیم هادی و توصیه به مطالعه کتاب «جوانمرد» _روایت زندگی و خاطرات شهید ابراهیم هادی _ گفت: قهرمانانی مانند ابراهیم هادی همواره در تاریخ می‌مانند و این نقش صداوسیما را در معرفی این قهرمانان سنگین‌تر می‌کند.

جبلی با اشاره به اینکه رسانه ملی قدردان ورزشکارانی است که عنصر ایرانی و جوانمردی را برجسته می‌کنند عنوان کرد: از مردمی‌که با وسواس قهرمانان ملی‌شان را انتخاب کردند قدردانی می‌کنم. این انتخاب نشان داد که مردم عناصر هویتی ملی‌شان را می‌شناسند و ما نیز قدردان این قهرمانان در رسانه ملی هستیم.

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • ببینید | آتش آخرالزمانی هند
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس