Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سید مالک حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت مددسراهای شهر تهران همزمان با شیوع ویروس کرونا به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر شرایطمان پایدار است یعنی در گرم‌خانه‌ها هر روز تقریبا دو تا سه بار ضدعفونی انجام می‌شود و سطوح را از محل خوابگاه‌شان مثل دستگیره‌های در تا محل‌های تماس مثل میز ناهارخوری را ضدعفونی می‌کنیم و مرتب وضعیت پایش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در خاورشهر و لویزان که شرایط نگران کننده‌ای دارد بر اساس دستورالعمل‌هایی که با همکاری وزارت بهداشت تنظیم کردیم عمل می‌کنیم. در آنجا افرادی هستند که به شدت آسیب پذیرند و بیماری‌های زمینه‌ای چون هپاتیت و ایدز دارند که سیستم ایمنی‌شان به شدت تحلیل می‌رود.

مالک حسینی با بیان اینکه بیش از 40 تا 50 درصد مددجوها از  پوشک بهداشتی استفاده می‌کنند، گفت: این افراد توان کنترل مسائل روزانه شخصی‌شان را ندارند چه برسد به اینکه با بیماری کرونا بخواهند دست و پنجه نرم کنند. 

 رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: از فرمانداری برای نگهداری این افراد درخواست کردیم که در همان مددسراها قرنطینه شوند. شرایط خاصی است که وزارت بهداشت باید نظر دهد. 

مالک حسینی اضافه کرد: خوشبختانه تا امروز هیچ موردی نداشتیم ولی به شدت مراقبت می‌کنیم. نگرانی‌مان این است که در صورت مشاهده مورد و موضوع قرنطینه کردن چون برخی از افراد درگیر اعتیاد هستند باید از همین الان برای مصرف کنترل شده این افراد فکری کرد و نسبت به این موضوع هم داریم رایزنی می‌کنیم تا مجوزهای لازم را بدهند. 

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددجوها آموزش‌پذیری بالایی نداشته و نسبت به رعایت بهداشت چندان شرایط مناسبی ندارند و همیشه در معرض خطر هستند، گفت: همکاران خودمان هم در این زمینه مشکل دارند و خط مقدم ارتباط‌گیری با این افراد هستند که باید برای آن‌ها هم فکری کرد. 

او همچنین در واکنش به اظهار نظر مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر که اعلام کرده بود که از پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده 16 جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: این موضوع از یک جهت می تواند کنترل‌کننده باشد و اتفاق خوبی باشد و از طرف دیگر اگر این افراد به گرم خانه‌ها مراجعه کنند برایمان چالش‌های خیلی جدی ایجاد می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران معتادان متجاهر ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی ظهر یکشنبه در حاشیه در این آئین افتتاح دو خانه بهداشت روستایی در ورامین با تقدیر از تلاش‌های دولت در تأمین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، امروز شاهدیم که زیرساخت‌های این حوزه به ویژه در مناطق روستایی از رشد کمی و کیفی لازم برخوردار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: با توجه به کمبود سرانه‌های درمانی در حوزه جنوب شرق تهران، تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است و تلاش می‌شود تا با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و سرعت بخشیدن به روند اجرایی، کمبودهای موجود برطرف شود که این دو خانه بهداشت نمونه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: روند اجرای بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح ورامین نیز با جدیت در حال پیگیری است که قطعاً با تکمیل آن بخش مهمی از نیازهای این بخش از استان تهران رفع می‌گردد.

بر اساس این گزارش، ظهر یکشنبه دو خانه بهداشتی روستایی «خالدآباد _ آبباریک» با مساحت ۱۰۰ متر و روستای «قلعه خواجه» به مساحت ۱۰۰ متر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در ورامین افتتاح شد.

کد خبر 6084722

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است