Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حسن روحانی روز دوشنبه لایحه اصلاح تبصره (۱) بند (ب) ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) موضوع تأمین مالی طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر از محل منابع صندوق توسعه ملی را که به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۸ هیات وزیران به تصویب رسیده است، برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و نظر به اینکه تنها منبع اعتباری موجود برای ایثارگرانی که قصد انجام فعالیت‌های اقتصادی و مشارکت در رشد و توسعه اقتصادی کشور را داشته تا ضمن تأمین اشتغال افراد ایثارگر برای سایر اقشار جامعه نیز شغل ایجاد کنند بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی است که مطابق قوانین بودجه سنواتی به طرح‌های واجد شرایط مربوط به ایثارگران (حقوقی و حقیقی) پرداخت می‌شد.

همچنین این امر پس از ابلاغ تبصره (۱) بند (ب) ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) صرفا مربوط به طرح‌های افراد ایثارگر بوده و شامل طرح‌های مربوط به شرکت‌های متعلق به ایثارگران نمی‌شود، از این رو در راستای بهره‌مندی شرکت‌های متعلق به ایثارگران از تسهیلات یادشده، این لایحه به تصویب رسید.

لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی به مجلس رفت

رییس جمهوری همچنین لایحه «پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر» را برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را که به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه سیزدهم بهمن ۱۳۹۸ به تصویب رسیده است برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

عزم دولت‌های ساحلی خزر بر انجام ارزیابی زیست محیطی فرامرزی و تأثیر این برنامه در دستیابی به اهداف مندرج در کنوانسیون به اطلاعات و مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری در مسائل زیست محیطی، از مهمترین دلایل تصویب این لایحه است.

ارسال لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی بین ایران و صربستان به مجلس

رییس جمهوری لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان را که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در جلسه شانزدهم بهمن ۱۳۹۸ هیات وزیران به تصویب رسیده است، برای طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

نظر به اهمیت بهره‌گیری از خدمات هوایی در گسترش پست بین المللی، مبادله کالا و حمل و نقل مسافر و با توجه به آثار مثبت آن در تقویت روابط اقتصادی و سایر همکاری‌ها بین دو کشور و با توجه به ضرورت تأمین شرایط حقوقی لازم برای انجام خدمات هوایی میان قلمرو آنها، این لایحه به تصویب رسید.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسن روحانی مجلس شورای اسلامی قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال زیست محیطی فرامرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی

  روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان،  نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با حضور در منازل شهیدان احمد حبیبی فر و علی قاسمی با خانواده این شهیدان معظم دیدار و گفتگو کردند و از صبر و ایستادگی والدین این شهیدان والا مقام تجلیل کردند.

 حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تجلیل از صبر و بردباری والدین شهیدان، بر اهمیت ادامه راه شهدا، تاکید کرد.

 میرحسینی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: همه ما مدیون خون شهدایی هستیم که همه هستی و حیات خود را در راه اسلام، ولایت و عزت کشور عزیزمان فدا کردند لذا امروز وظیفه داریم راه و آرمانهای آنان را با قدرت ادامه دهیم.

 سرباز وظیفه علی قاسمی در پی حمله تروریستی اشرار به واحد گشت کورین شهرستان زاهدان در ۱۴۰۳/۱/۱۸، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 احمد حبیبی فر در حمله تروریستی ۱۶فروردین ماه ۱۴۰۳در راسک به شهادت رسید.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا