Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، یکی از چالش های خودروی خودران، کنترل این وسایل نقلیه در آب و هوای بد است. در همین راستا گروهی از محققان آزمایشگاه علوم رایانشی و هوش مصنوعی MIT  راه حلی یافته اند. آنها سعی می کنند با استفاده از GPR(رادار نفوذ پذیر در زمین) از آنچه زیر سطح جاده است نقشه ای تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر خودروهای خودران از حسگرهای لیدار یا دوربین ها استفاده می کنند تا متوجه شدند در چه نقطه ای از جاده قرار دارند اما در شرایط روشنایی مختلف یا هنگامیکه برف علامت های جاده ای و خطوط لاین کف جاده را پوشانده، دوربین ها کارآمدی خود را از دست می دهند.  از سوی دیگر دقت لیدار  نیز در آب و هوای نامساعد کاهش می یابد. اما جی پی آر پالس های الکترونیکی به زمین ارسال می کند تا ترکیب خاک و سنگ را اندازه گیری کند. این اطلاعات به نقشه ای برای خودروهای خودران تبدیل می شود.

محققان MIT نوعی سیستم  جی پی ار به نام(LGPR)  ساخته اند که مزایای جالبی دارد. به عنوان مثال حتی هنگامیکه جاده پوشیده از برف یا مه است این سیستم قابلیت رصد محیط اطراف را دارد.

تدی اورت یکی از دانشجویان مقطع دکتری در MIT می گوید: اگر با بیل زمین را حفر کنم، فقط تپه ای خاک می بینیم. اما با کمک LGPRمی توان عناصر خاصی را در خاک رصد و آن را با نقشه ای که قبلا  ساخته شده، مقایسه کرد.به این ترتیب سیستم مذکور بی نیاز از دوربین یا لیزرها و حسگرها می داند دقیقا در کجا قرار دارد.

در حال حاضر محققان این سیستم را فقط با سرعت کم و در جاده های خاصی آزمایش کرده اند. اما محققان معتقدند می توان سیستم مذکور را در بزرگراه ها و با سرعت های مختلف آزمایش کرد. البته آنان اعتراف می کنند در شرایط بارانی، هنگامیکه آب زیر بستر جاده نفوذ می کند و هنگامیکه وضعیت جاده مساعد نیست، این سیستم عملکرد چندان مناسبی ندارد. همچنین این سیستم را باید همراه چند فناوری دیگر ترکیب و استفاده کرد. زیرا سیستم مذکور نمی تواند خطرات موجود در جاده را پیش بینی کند. 

کد خبر 4861590

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروی خودران نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری هوش مصنوعی تحقیقات علمی موبایل فناوری نانو گوگل سامسونگ جشنواره خوارزمی اینترنت فناوری 5G ربات فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از ماهچراغ

جوانانی که در پی یک فرصت اند تا دنیایی بهتر برای خود و اطرافیان بسازند، ماهچراغ داستان شش جوان است که برای رسیدن به دنیایی بهتر دل به دل هم می دهند و مدیریت یک کافه را به دست می گیرند تا هر بار و با آمدن هر مهمان و مشتری زندگی بیاموزند.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • یادی از ماهچراغ
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)