Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران و مسئولان ذیربط اجازه ندهند خاطره تلخ سیلاب ابتدای سالجاری تکرار شود.

به گزارش برنا از اراک ، سیدمهدی مقدسی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی قوی به کشور و همچنین با توجه به تجاربی که ناشی از سیلاب‌های ابتدای سال جاری در سطح کشور و استان بوده است، لذا آماده باش کامل و صددرصدی ستادهای مدیریت بحران برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی ضرورت دو چندان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران انتظار می رود که با برنامه ریزی دقیق اجازه ندهند مشکلات و آسیب هایی که نقاط مختلف کشور بر اثر وقوع سیل با آن مواجه شدند، تکرار شود.

مقدسی به تصویب قانون مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی و تبیین وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی کشور در مقابله با حوادث طبیعی و بحران اشاره کرد و افزود: با توجه به تجربه تلخ سیل فروردین ماه امسال و بروز خسارات جدی در استان های خوزستان، لرستان و گلستان و ... لذا اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با خسارات احتمالی در دو روز آینده الزامی است.

وی اطلاع رسانی به موقع و جلب مشارکت مردم در کاهش خسارت ها را امری ضروری دانست و افزود: دستگاههای اجرایی نیز با توجه به قانون مدیریت بحران باید در شهرستان‌ اراک مخصوصا حوزه قره‌کهریز و شهرستان‌های خنداب و کمیجان از آمادگی لازم برخوردار باشند و با اتخاذ تدابیر لازم و بسیج امکانات خسارات را به حداقل ممکن برسانند.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: به عنوان رئیس فراکسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر وزیران و دستگاه‌های متولی امر درخواست دارم با اتخاذ تدابیر لازم و با بهره گیری از تجربیات سیلاب ابتدای سال اجازه ندهند مردم با مشکلات ناشی از سیلاب مواجه شده و خسارات زیادی بر کشور تحمیل شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران ستاد مدیریت بحران اجازه ندهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهرـ چابهار ‌خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرگزی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: 70 سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی، نجات داده شدند.

این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر «چابهار - نیکشهر» در حال تردد بودند که به‌دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند که بلافاصله بعد از رها‌سازی از سیلاب توسط نیروهای راهداری اسکان اضطراری یافتند.

مدارس شیفت عصر سراوان و زاهدان غیرحضوری شد

براساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر امروز  به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

به استناد اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر فعالیت بارشی در استان و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان سراوان، فعالیت آموزشی مدارس شیفت عصر در تمام مقاطع تحصیلی امروز به صورت غیر حضوری خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلاب در هلمند خسارات جانی برجای گذاشت
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد