Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در 9 استان کشور گفت: شدت بارش‌های این سامانه تقریبا مشابه بارش‌هایی خواهد بود که در عید امسال تجربه کردیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، سحر تاج‌بخش ضمن اشاره به اینکه سامانه بارشی از عصر امروز (5 اسفند) از سمت غرب وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: حداکثر فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (6 و 7 اسفند) در استان‌های ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و به تدریج قم، مرکزی، تهران، البرز و شمال خوزستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: شدت بارش‌های این سامانه تقریبا مشابه بارش‌هایی خواهد بود که در عید امسال تجربه کردیم از اینرو احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها وجود دارد.
رییس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی در سطح ستادی و استانی اخطاریه‌هایی را صادر کرده است و استان‌ها آمادگی کامل دارند، گفت: حتی برخی دستگاه‌ها در حال تخلیه برخی مناطق برای جلوگیری از حوادث احتمالی هستند.
تاج‌بخش با بیان اینکه در ارتفاعات استان‌هایی که درگیر سامانه بارشی می‌شوند بارش برف خواهیم داشت، تصریح کرد: با این وجود کاهش دمای محسوسی در بیشتر مناطق کشور نخواهیم داشت.
وی افزود: بارش‌ها در شهر تهران در حدیست که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد. در شهر قم نیز احتمال وقوع سیلاب خواهیم داشت.
رییس سازمان هواشناسی در پایان گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون میانگین بارش‌ها در کل کشور حدود 14 تا 15 درصد بیش از حد نرمال بوده است البته در نیمه غربی بارش‌ها نسبت به بلند مدت کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هشدار رییس هواشناسی احتمال وقوع بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و احتمال ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان، گفت: این سامانه بعدازظهر جمعه آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

او اضافه کرد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر صاعقه و احتمال خیزش گردوخاک در اغلب نقاط لرستان پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان هشدار داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی را انتظار داریم.

مرادپور اطلاع داد: احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقّف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقّت و احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی توصیه می‌شود.

او بیان کرد: ریزش‌های جوی سامانۀ جدید در صورت تثبیت مدل‌های هواشناسی از شامگاه یکشنبه تا غروب دوشنبه از نمود بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • هشدار لغزندگی در جاده‌های ۷ استان
  • هشدار لغزندگی جاده‌ها برای ۷ استان به دنبال سامانه بارشی تا فردا