Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:12:41 GMT

برف و باران کشور را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۴۹۳۳

برف و باران کشور را فرا می گیرد

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از کولاک برف و اختلال در ترددهای جاده‌ای و وزش باد شدید در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: با ورود سامانه بارشی به کشور از بعد ازظهر امروز (۵ اسفند) بارش برف در استان‌های جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل و ارتفاعات استان‌های تهران، مازندران، قزوین، البرز و غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب همدان و کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز همچنین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در چهارمحال و بختیاری و نوار غربی اصفهان، مرکزی و قم دور از انتظار نیست.

بر اساس این اطلاعیه فردا (۶ اسفند) بارش برف را در استان‌های اردبیل، کردستان، همدان، شرق لرستان، شمال استان‌های چهار محال وبختیاری، کرمانشاه و ارتفاعات استان‌های تهران، مازندران، البرز، قزوین، سمنان، گیلان، غرب اصفهان و ارتفاعات  کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان خواهیم داشت.

در استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال غرب فارس، خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، چهار محال وبختیاری و  کهگیلویه و بویراحمد، رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ وجود دارد.

بارش باران نیز در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، سمنان، تهران، قم، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، مرکزی و زنجان طی این روز ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه (۷ اسفند) بارش برف و باران در استان‌های کرمانشاه، کردستان، شرق لرستان، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان و شمال غرب فارس دور از انتظار نیست و رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ در خوزستان، شمال فارس، لرستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی فردا در استان‌های یزد و شمال خراسان جنوبی بارش باران خواهیم داشت و روز پنجشنبه (۸ اسفند) بارش برف و باران در خراسان رضوی خواهیم داشت.

از اینرو به دلیل فعالیت این سامانه بارشی در کشور لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه پیش‌بینی می‌شود بنابراین در تردد شهری و جاده‌ای احتیاط شود و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

سازمان هواشناسی همچنین در ادامه اطلاعیه خود از وزش باد شدید طی فردا (۵ اسفند) در استان‌های اردبیل، گیلان و خوزستان و پس‌فردا (۶ اسفند) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، شمال بوشهر، فارس، کرمان، خوزستان و جنوب اصفهان خبر داده است. روز چهارشنبه (۷ اسفند) نیز وزش باد شدید را در استان‌های فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال بوشهر، شرق سمنان، کرمان و شرق هرمزگان خواهیم داشت.

طی روز پنجشنبه (۸ اسفند) نیز وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان رخ می‌دهد بنابراین احتمال آسیب به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کولاک برف وزش باد شدید سیل خراسان جنوبی وزش باد شدید خراسان رضوی رعد و برق وزش باد بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار باران شدید در ۲۱ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است.

فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

کد خبر 6086828 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا