Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس پلیس پایتخت از کشف بیش از یک میلیون عدد ماسک احتکار شده و غیربهداشتی در پایتخت خبر داد.

به گزارش خرداد از  ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای عملیات پلیس برای برخورد با احتکار ماسک و تجهیرات بهداشتی، گفت:‌ با شیوع ویروس کرونا متاسفانه شاهد سوء استفاده برخی افراد از این شرایط هستیم و در مواردی شاهد تولید ماسک‌های غیر بهداشتی نیز بوده‌ایم که در این راستا گشت‌های پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت عمومی، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی در سطح شهر تهران فعال هستند و با هر نوع احتکار لوازم و وسایلی که در این زمینه مورد نیاز هستند از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده برخورد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس پایتخت از کشف دو واحد تولیدی غیر مجاز ماسک های تقلبی نیز خبر داد و گفت: در روزهای اخیر بیش از یک میلیون عدد ماسک‌هایی احتکار شده و نیز  ماسک‌هایی که بصورت غیر بهداشتی و غیراصولی تولید شده بودند کشف و جمع آوری شده است.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد افراد فرصت طلب از شرایط سوء استفاده و عرصه را برای مردم و شهروندان مشکل کنند، گفت: طی دو روز گذشته همکاران من در پلیس‌های مختلف ضمن پلمب دو کارگاه ساخت ماسک های غیربهداشتی و غیر مجاز، اقدام به جمع آوری هزاران عدد مواد ضد عفونی کننده نیز کرده‌اند.

وی در خصوص برخورد با توزیع کنندگان ماسک های غیر بهداشتی نیز گفت: با افرادی که در سر چهار راه ها و مکان های دیگر اقدام به توضیع ماسک‌های غیر بهداشتی می‌کنند برخورد خواهد شد.


برچسب ها: ماسک ، کرونا ، احتکار ماسک ، پلیس

منبع: خرداد

کلیدواژه: ماسک کرونا احتکار ماسک پلیس ماسک های غیر غیر بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که در پوشش فروش سوالات کنکور یا ابزار پیشرفته تقلب در آزمون اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: سودجویی با سوءاستفاده از کنکور یکی از موضوعاتی است که هر ساله با آن مواجه هستیم و در این میان افراد فرصت طلب مجازی با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبان خود را به آنها نزدیک کرده و با ادعای فروش سوالات کنکور، دسترسی به منابع اصلی، فروش ادوات و تجهیزات تقلب و ... از آنان کلاهبرداری می‌کنند. در این شرایط پلیس فتا نیز وارد عمل شده و با تخلفات این حوزه برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه تیم رصد پلیس فتا، اقدام به گشت‌زنی در فضای مجازی و شناسایی چنین افرادی می‌کند، گفـت: علاوه بر آن به گزارش‌ها و شکایات مردمی نیز با قید فوریت رسیدگی می‌شود. در همین راستا نیز با حضور همه جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به شناسایی تعدادی از صفحات جعلی و کلاهبردارانه گفت: در جریان رصدهای انجام شده تا کنون بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده که ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور و فروش ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم برای دستگیری این افراد دریافت شد، گفت: در نهایت ماموران پلیس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی تعداد ۱۸ نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه را شناسایی کرده و در عملیات‌های جداگانه این افراد را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. نکته قابل توجه در مورد دستگیرشدگان این بود که تمامی آنان در جریان بازجویی‌های انجام شده درست مانند دیگر متهمین دستگیر شده در سال‌های قبل معترف شدند که هیچگونه سوالی در اختیار نداشتند و قصدشان کلاهبرداری بوده است.

وی با اشاره به شیوه وشگرد این کلاهبرداران گفت: تعداد زیادی از این افراد صرفا با اعلام فروش سوالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود کرده بودند و برخی دیگر نیز سوالات بی‌ربط و قدیمی را بعنوان سوالات جدید برای داوطلبین ارسال کرده بودند. برای تمامی دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به داوطلبان کنکور، دانش آموزان و خانواده‌هایشان توصیه کرد که به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898946

دیگر خبرها

  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • دستگیری ۱۸ مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد