Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی فرمانداری نهاوند گفت: بازدید میدانی از مناطق حساس و حادثه خیز نهاوند در دستور کار بخشداران قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ولی‌الله سیاوش بعد از ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران نهاوند با اشاره به لزوم آمادگی برای جاری شدن سیل احتمالی ناشی از بارش باران اظهار کرد: با پیش‌بینی‌ صورت گرفته بیشترین بارش طی روزهای پیش رو در شهرهای جنوبی استان اتفاق می‌افتد که همین مساله می تواند موجب ایجاد سیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام دستگاههای مسئول به ویژه شهرداری‌ها، بخشداران و دهیاران باید با برنامه‌ریزی بحران احتمالی را به بهترین شکل مدیریت کنند گفت: شهرداران هر شهر به نمایندگی از فرمانداری مدیریت بحران شهرهای مربوطه را عهده‌دار هستند.

معاون عمرانی فرمانداری نهاوند افزود: شهرداری‌ها باید تا قبل از شروع بارندگی جداول و معابر شهری را پاکسازی و لایروبی کرده و وسایل و تجهیزات خود را آماده کنند.

وی افزود: در سطح روستاها نیز لازم است دهیاران با همکاری بخشداریها و امور آب وضعیت آبراهه‌ها و رودخانه‌ها را بررسی و در صورت داشتن مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنند.

سیاوش با اشاره به بارش‌های ابتدای سال جاری گفت: در سیل فروردین ماه سال جاری نهاوند بیشترین خسارت ناشی از سیل را داشت و به همین دلیل بیشترین میزان اعتبار جهت جبران خسارات وارده توسط بنیاد مسکن شهرستان جذب شد.

وی افزود: به منظور راستی‌آزمایی میزان خسارات وارده هیات‌های بازدیدکننده از استان و کشور به نهاوند آمدند و مناطق خسارت‌دیده را بازرسی کردند که پس از آن سهم اعتبارات سایر شهرستان‌ها که نتوانسته بودند جذب کنند به نهاوند اختصاص دادند.

معاون عمرانی فرمانداری نهاوند با بیان اینکه از امروز تا پایان بارش‌ها مرخصی تمام عوامل اجرایی لغو می‌شود از مدیریت امور برق درخواست کردند ‌که آمادگی‌های لازم را برای حوادث احتمالی داشته باشند و آموزش و پرورش نیز نظارت لازم را بر فضاهای آموزشی زیرمجموعه خود اعمال کنند تا خساراتی متوجه این اماکن نشود.

در این جلسه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند نیز گفت: در سیل فروردین ماه سال جاری به مساکن روستایی و شهری بین ۱۰ تا صد درصد خسارت وارد آمد.

علیرضا نثاری افزود: به منظور تعیین خسارات وارده به مساکن شهرستان ۱۰ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد ۵ هزار و ۳۱۸ واحد خسارت‌دیده شناسایی شد.

وی گفت: از مجموع واحدهای آسیب‌دیده ۲ هزار و ۴۰۱ واحد احداثی ، یک‌هزار و ۷۶ واحد معیشتی و یک‌هزار و ۵۴۱ واحد هم تعمیراتی تشخیص داده شدند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند افزود: به منظور جبران آسیب‌های ناشی از سیل ۲۱۸ میلیارد تومان جذب شد که ۱۶۲ میلیارد آن در قالب تسهیلات کم‌بهره و ۵۶ میلیارد تومان به صورت بلاعوض بوده است.

وی گفت: همچنین به هر واحد مسکونی ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی از سوی مقام معظم رهبری داده شد که مجموعا ۳۱۴ هزار کیسه سیمان تحویل خسارت دیدگان شده است.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش باران مدیریت بحران نهاوند آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و جمع کثیری از مدیران استانی و شهرستانی، برای دومین روز متوالی از شروع فعالیت شدید سامانه بارشی با حضور در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب، از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم قرار گرفت.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070476 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازدید میدانی وزیر کشور از نحوه امدادرسانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!
  • صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد
  • بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب