Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نشنال پست، وزیر خارجه کره جنوبی روز دوشنبه خواستار از سرگیری فوری مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده میان آمریکا و کره شمالی شد.

کانگ کیونگ وا تاکید کرد دولت سئول آماده است تا در خصوص تسهیل مذاکرات با کره شمالی همکاری کند. وزیر خارجه کره جنوبی در کنفرانس خلع سلاح اعلام کرد: از سرگیری سریع مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا حیاتی است و بنابراین آماده هستیم تا با کره شمالی در مسیر تسهیل و تسریع مذاکرات دوجانبه این کشور با آمریکا همکاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره شمالی ماه گذشته اعلام کرد با توجه به اینکه آمریکا ضرب الاجل اعلام شده از سوی پیونگ یانگ برای مذاکرات هسته‌ای را نادیده گرفته، این کشور دیگر به تعهدات پیشین خود از جمله توقف آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای پایبند نخواهد بود.

از سوی دیگر دیپلمات‌های ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر در خصوص موضع مشترک و همکاری‌های نزدیک درباره مسئله کره شمالی تاکید کردند.

رئیس جمهور آمریکا از دو سال پیش با وعده‌های توخالی به پیونگ یانگ، این کشور را به پای میز مذاکره کشاند. ترامپ بار‌ها اعلام کرده بود در صورت دیدار با رهبر کره شمالی، مشکلات یک شبه حل خواهد شد. با این حال، علی رغم چندین دور مذاکره و نیز دیدار سران دو کشور، مقامات آمریکایی بار‌ها اعلام کردند تا زمانی که کره شمالی تمامی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده و تسلیحات خود را نابود نکند، هیچ کدام از تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ یانگ برداشته نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی کره جنوبی کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

«ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود» وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد «غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است».

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت که «مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد