Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@02:58:24 GMT

نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۲۴۳

نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این نرخ از امروز برای اجرا به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد.

امیرمحمود غفاری معاون وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر گفته بود: برای ساخت آزادراه تهرانشمال ۱۰ برابر آزادراه‌های معمولی هزینه شده است و نمی‌شود از سرمایه‌گذار که بخش غیر دولتی است درخواست داشت تا بیشتر از حد معقول تخفیف دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال دولت تلاش کرد با فرمول‌های پیشنهادی خود و بدون لطمه به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار که در این پروژه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است، از طریق افزایش طول دوره بازگشت سرمایه، رقم نهایی را با تخفیف تعیین کند.

قطعه یک آزادراه تهران- شمال بعد از ۲۴ سال، بهمن امسال به بهره‌برداری آزمایشی رسید و قرار است فردا (سه‌شنبه، ششم اسفندماه) به صورت رسمی افتتاح شود.

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفه‌جویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روزهای عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو می‌شود.

ارزش فعلی آزادراه تهران- شمال  ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 486571 برچسب‌ها آزاد راه تهران - شمال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزاد راه تهران شمال آزادراه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

مسعود زوارزاده گفت: بزرگراه قم - جعفرآباد یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع به عنوان قطب‌کشاورزی و دامداری استان است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

زوارزاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد در خصوص مشخصات جغرافیایی قطعه ورودی بزرگراه قم - جعفرآباد عنوان کرد: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده تا در فصول بارشی سال شاهد آب‌گرفتگی و تخریب سطوح آسفالتی آن باشیم.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۳ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان