Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ؛ حمیدرضا رشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت:براساس مطالبات مردمی و نگرانی والدین مبنی بر شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد که کلیه مدارس استان تا پایان هفته تعطیل اعلام شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: خوشبختانه تاکنون به خوبی وضعیت در استان کرمان مدیریت شده ضمن آنکه ما از قبل آموزش‌های لازم در راستای مسایل پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس به عموم مردم از روش‌های مختلف را ارائه داده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی عنوان کرد:متاسفانه این ویروس از چین وارد کشور شده و کسانی که وارد کشور می شوند مورد بررسی قرار می گیرند، اما کسانی که وارد شهر می شوند لرزومی برای کنترل دیده نمی شود با این همه پیشنهاد می شود تا از تجمعات، همایش و مراسماتی که باعث می شود تا میهمان خارج از شهر دعوت شود جلوگیری شود.

وی بیان کرد: دو سه روز بیشتر نیست که با شیوع کرونا ویروس روبرو شدیم  در این رابطه کلیپ ها، مصاحبه های  مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی و نکات آموزشی زیادی از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پخش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در رابطه با مبتلایان در کرمان خاطرنشان کرد: تعداد محدودی مشکوک در استان کرمان گزارش شده که در حال بررسی هستیم و در این راستا آزمایشات تعداد زیادی منفی اعلام شد و بنابراین فعلا مورد قطعی در استان کرمان نداریم.

رشیدی برای جلوگیری از دغدغه و نگرانی مردم اذعان کرد: در فصل زمستان هپیشه بیماربهای عفونی و سرماخوردگی  وجود دارد بنابراین مردم و شهروندان نباید دچار نگرانی شوند.

وی تصریح کرد: ۳ الی ۴ مورد بیمار تنفسی در بیمارستان همچنان تحت نظر و مراقبت پزشک قرار دارند ضمن اینکه ۲ نفر مسافر سرماخورده در حال حاضر تحت مراقبت هستند و در کرمان تاکنون چیزی ثابت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با تاکید بر اینکه بیماری کرونا ویروس نسبت به دو اپیدمی گذشته بیماری های سارس و مرس، درصد مرگ و میر کمتری دارد گفت: ۸۰ درصد بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند بیماریشان خفیف است، ۲۰ درصد ممکن است شدید باشد و نیاز به توجه ویژه پزشکی داشته باشند ۵ درصد شدیدتر است که دچار عوارض جدی می شوند و زیر دو درصد ممکن است مرگ و میری رخ دهد.

رشیدی در رابطه با افزایش قیمت و توزیع ماسک در داروخانه ها افزود: طی جلساتی که در این راستا برگزار کردیم مقرر شده است که بازرسان تعزیرات حکومتی و سازمان صمت، به همراه قوه قضاییه با احتکار و گران فروشان اقلام بهداشتی همچون ماسک و ژل های بهداشتی و ضدعفونی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پر واضح است هجوم مردم به داروخانه اقلام پزشکی را کم خواهد کرد، ادامه داد:  قرار شد ماسک رایگان از طریق حوزه دانشگاه به صورت رایگان  بین بیماران، مراقبین و همراهان بیمار توزیع شود که هنوز محموله نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه استفاده از ماسک بر عموم لزومی ندارد، عنوان کرد: یکی از روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس شستن مرتب دستها با آب و صابون است.

رشیدی تصریح کرد: براساس تجارب در چین کودکان و افراد زیر ۲۲ سال کمتر به این بیماری مبتلا شده و اکثر مبتلایان از ۲۲  تا ۹۵ سال بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در کرمان کلیه مدارس در تمامی مقاطع تعطیل شده اند به دلیل اینکه روند شیوع کرونا ویروس کند شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با تاکید بر اینکه ویروس کرونا به هیچ عنوان از طریق هوا منتقل نمی شود اما از طریق ریز قطرات به فرد منتقل خواهد شد افزود: بحث هایی مطرح بوده که ممکن است هوای گرم باعث از بین بردن این ویروس شود اما هنوز این بحث قطعیت ندارد و صرفا حدس می‌زنیم با افزایش دما، از شدت شیوع این بیماری کاسته شود.

رشیدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا در کرمان امکان آزمایش کرونا ویروس وجود دارد؟ گفت: نمونه‌گیری‌ها از کل کشور به بیمارستان پاستور و دانشکده بهداشت دانشگاه تهران ارسال می‌شود زیرا سازمان جهانی بهداشت کیت آزمایشگاهی در اختیار این دو دانشگاه به دلیل داشتن زیرساخت‌های لازم، قرار داده است اما با همه این وجود استان کرمان آمادگی لازم برای انجام آزمایشات را دارد و درخواست کیت نیز داده‌ایم.

وی در خصوص اینکه کدام بیمارستان‌ها در کرمان برای مبتلایان به بیماری کرونا درنظر گرفته شده، عنوان کرد: در ابتدا بخش عفونی بیمارستان افضلی‌پور را مشخص کرده ایم و پیش بینی شده که اگر تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش پیدا کند، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و همچنین یک بخش دیگر در بیمارستان افضلی‌پور به عنوان پشتیبان عمل کنند ضمن آنکه بخش‌های خصوصی را در جریان قرار دادیم تا اگر با بحران روبرو شویم همه درست به دست دهند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

48

کد خبر 1356648

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان استان کرمان کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: یکصد و یک دستگاه موتورسیکلت با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال ویژه بهورزان مراکز بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واقع در جنوب استان کرمان خریداری و توزیع شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو علی اصغر خیرخواه رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،با اشاره به اهمیت فراهم کردن، زمینه ارائه خدمات بهداشتی به دلیل وسعت حوزه فعالیت این دانشگاه اظهار داشت: یکصدو یک دستگاه موتورسیکلت با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال ویژه بهورزان مراکز بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت واقع در جنوب استان کرمان خریداری و توزیع شد.

وی با بیان اینکه بهورزان نقش اساسی در ارائه خدمات بهداشتی در نظام سلامت را ایفا می‌کنند، افزود: این موتور سیکلت‌ها در راستای ارائه خدمات به مردم منطقه به بهورزان بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده واگذار می‌شود.

خیرخواه با بیان اینکه ۴۲۸ خانه بهداشت و۴۸ پایگاه سلامت در جنوب کرمان فعال است، تصریح کرد: براساس اینکه بهورزان برای انجام وظایف بهداشتی مانند بازدیدها، مراقبت‌ها و سایر وظایف در روستا‌های محل خدمت نیازمند وسیله نقلیه هستند این موتورسیکلت‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: خانه بهداشت‌های با فاصله دور از روستا‌های تحت پوشش، مناطق با جاد‌های صعب العبور، جمعیت پراکنده، خانه بهداشت تازه تاسیس و یا مستهلک بودن، موتور سیکلت‌های قبلا واگذار شده در اولویت توزیع قرار دارند.

دیگر خبرها

  • کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در تصادفات نوروزی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • برخورد پراید و لیفان با ۷ فوتی و زخمی
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید