Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:11:48 GMT

هفت تپه ارودگاه لشکر ۲۵ کربلا در راهیان نور می شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۶۲۱

هفت تپه ارودگاه لشکر ۲۵ کربلا در راهیان نور می شود

سردار عبدالله ملکی درگفتگو با خبرنگار مهر درباره یادمان هفت تپه اظهار داشت: سال ۶۴ منطقه هفت تپه در اختیار لشکر ۲۵ کربلا قرار گرفت تا در زمینه آموزش، پشتیبانی به عنوان عقبه لشکر فعالیت کند و با کمک مردم استان، این منطقه ساخته شده است.

وی افزود: رزمندگان ما خاطرات زیادی از منطقه هفت تپه دارد و در دوران دفاع مقدس ۷۲ شهید از مازندران در این منطقه تقدیم شده است، همچنین استان خوزستان ۱۴ شهید و کهکیلویه و بویر احمد ۱۲ شهید و استان سمنان ۴۰ شهید تقدیم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه پنج نفر از احیاگران هفت تپه جزو شهدای مدافع حرم هستند، گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس انتظار دارند احیای منطقه هفت تپه تداوم یابد.

سردار ملکی با اظهار اینکه احیای هفت تپه احیای یادمان هفت تپه جزو انتظارات است از تشکیل ستاد مردمی احیای هفت تپه خبر داد و گفت: با کسب مجوز، هفت تپه به اردوگاه لشکر ۲۵ کربلا در راهیان نور مبدل می‌شود.

وی افزود: همچنین ۱۵ هکتار زمین تحویل سپاه کربلا شده است و در حال حاضر دو شهید گمنام در یادمان هفت تپه خاکسپاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: سال قبل ساخت یادمان هفت تپه کلنگ زنی شد و برای تکمیل آن نیازمند تأمین منابع هستیم.

سردار ملکی یادآور شد: هفت تپه دانشگاه همه رزمندگان بود که واحدهای درسی ایثار و مقاومت را فراگرفته‌اند و نباید مدرسه هفت تپه را فراموش کنیم.

وی افزود: در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران نیز دو هکتار زمین برای ساخت مجموعه هفت تپه در نظر گرفته شد که ۲۲ سنگر، ۱۴ چادر و مجموعه نمایشگاهی و فرماندهی در دست ساخت است تا به عنوان راهیان نور داخلی برای گردشگران داخلی مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 4862142

منبع: مهر

کلیدواژه: هفت تپه اردوهای راهیان نور انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند استان گیلان تبریز یادمان هفت تپه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور