Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:06:29 GMT

آمار «چشمگیر» کنسلی بلیت قطار، هواپیما و تور

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۶۸۹

آمار «چشمگیر» کنسلی بلیت قطار، هواپیما و تور

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران، آمار کنسلی قطار، هواپیما، تور و هتل را به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، چشم‌گیر دانست و درباره بلاتکلیفی سفرهای نوروزی، گفت: مردم اصلی‌ترین تصمیم‌گیرنده و مختار هستند که انتخاب کنند در این شرایط به سفر بروند یا نروند.

حرمت‌الله رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خودداری برخی از آژانس‌های مسافرتی از بازگرداندن وجه ضمانت خدمات خریداری شده است، پس از انصراف به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، با توجه به این‌که شرایط فورس‌ماژور برای سفر اعلان نشده است، اظهار کرد: همه آژانس‌های تحت نظر این تشکل، برابر با بخشنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان هواپیمایی کشوری، در صورت انصراف مسافر، وجه ضمانت را برمی‌گردانند و تخلفی تا به حال گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال، فقط در استان مرکزی یک آژانس در یک روز ۳۰ میلیون تومان برگشت پول داشته و طبعا متضرر شده است.

وی توضیح داد: وقتی مردم بلیت هواپیما یا هتل را از آژانس خریداری می‌کنند، پول آن مستقیم به شرکت قطارهای مسافربری و ایرلاین‌ها واریز می‌شود اما درصورت انصراف، آژانس برابر با مقررات کنسلی در بخشنامه‌ها، پول مسافر را برمی‌گرداند، درحالی‌که پول واریز شده به حساب قطار یا ایرلاین، با تاخیر به آژانس برگردانده می‌شود.

او این فرایند را به ضرر آژانس‌های مسافرتی دانست و افزود: ما شش ماه فصل کم‌کاری در کشور داشتیم، همه امیدمان به کسب درآمد و سود در تعطیلات عید بود اما حالا با شرایط پیش آمده خسارت دیگری به آژانس‌های مسافرتی وارد شده، درحالیکه خسارت‌های قبلی هنوز جبران نشده است.

رفیعی با اشاره به جسله‌ای که با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این‌باره خواهد داشت، گفت: ما با خشسالی گردشگری مواجهیم. دولت باید کمک کند، چطور می‌توانند به بخش کشاورزی کمک کنند، گردشگری هم به کمک فوری نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري سفرهای نوروزی آژانس مسافرتي کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا

محمد فرزاد میرزایی قلعه، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۰ میلیون مسافر از مناطق آزاد بازدید داشته‌اند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. این آمار از تردد خودروهایی با پلاک غیربومی وارد شده به مناطق به دست آمده است.

وی گفت: مناطق آزاد محصور هستند و پلاک خوان داریم به همین دلیل پلاک‌های غیربومی قابل شمارش هستند. ما ۳۰ میلیون خودروی غیر بومی را در میانگین آمار جهانی که ۳ هست ضرب کردیم به علاوه آماری که از فرودگاه‌ها و بنادر گرفته‌ایم و در نهایت آمار حدوداً ۶۰ میلیونی به دست آمد.

میرزایی قلعه افزود: با توجه به زیرساخت‌های صورت گرفته و حجم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات گردشگری در مناطق آزاد کشور، امیدواریم در سال ۱۴۰۳، حوزه گردشگری با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد، از همین رو در مناسبات بودجه ریزی گردشگری مناطق، به طور میانگین برای اولین بار با رشد ۲۷ درصدی بودجه جاری و رشد ۴۳ درصدی بودجه عمرانی مواجه خواهیم شد.

وی به اراده دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد برای جذب گردشگران خارجی در قالب شب اقامت اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ کل مناطق آزاد میزبان ۲.۸۵۰.۰۰۰ مسافر خارجی در مقصد بوده‌اند. شاخص ما برای به دست آوردن این آمار، اقامت بوده است سال گذشته حدوداً ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار گردشگر خارجی در مناطق اقامت کرده‌اند که امیدواریم این عدد را در انتهای اسفند ۱۴۰۳ به ۳.۵۰۰.۰۰۰ نفر برسانیم، البته برای انجام این مهم، همکاری تمام دستگاه‌ها به خصوص وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در اولویت خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف در نظر داریم از بلاگرها و اینفلوئنسرهای خارجی نیز برای معرفی مناطق آزاد ایران استفاده کنیم، ضمن اینکه با سلیمانیه عراق، عمان، افغانستان و سایر کشورها وارد مذاکره شده‌ایم تا شرکت‌های گردشگری آنها وارد ایران شوند. در این صورت آمار ما از ۳.۵ میلیون گردشگر بیشتر هم خواهد شد.

کد خبر 6084796 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا