Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: موج بارشی برف و باران از امشب تا عصر و اوایل شب چهارشنبه هفته جاری در آسمان استان کردستان نشان و فعالیت دارد. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از ناپایداری هوا در چند روز آینده خبر دا د و اظهار داشت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، تقویت و گسترش موج بارشی برف و باران از امشب تا عصر و اوایل شب چهارشنبه هفته جاری در آسمان استان کردستان نشان و فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موج بارشی در روز سه‌شنبه سبب بارش باران و در ارتفاعات برف و باران و در روز چهارشنبه در بخش‌های شمالی و شمال شرقی استان و ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و دیگر نواحی باران و برف می‌گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: زمان آغاز این وضعیت به‌تدریج از عصر و اوایل دوشنبه شب بوده و در روز سه‌شنبه در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف، باران و احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده و در روز چهارشنبه در بخش‌های شمالی، شمال شرقی، ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و وزش باد خواهیم داشت.

هواشناسی ایران 98/12/5|هشدار بارش شدید برف و باران/ پیش‌بینی برف 1.1متری در برخی استان‌هااخطار مدیریت بحران به فرمانداران استان مرکزی؛ بارش بین 100 تا 150 میلیمتر باران و برف

وی با بیان اینکه در نیمه جنوبی و غربی خصوصاً کامیاران، سنندج، دهگلان، قروه، سروآباد و منطقه اورامان میانگین 30 تا 70 میلی‌متر بارش و در نیمه شمالی استان 10 تا 25 میلی‌متر بارش پیش‌بینی می‌شود، افزود: اثر مخاطره این وضعیت موجب آب‌گرفتگی موقت معابر شهری و خارج شهری، سیلابی شدن مسیرها در بخش‌های غربی، جنوب و شرق، اختلال در ترددهای جاده‌ای مناطق برف‌گیر و کوهستانی، لغزندگی، کاهش دید، مه و کولاک برف در ارتفاعات برف‌گیر غربی و دارای پوشش برف و احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

صدیقی تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان در طول این روزها از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و تردد و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/484/ش

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج تا اواخر وقت امروز سه‌شنبه بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهیم داشت.

بارش‌ها در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • بارش‌های رگباری باران در گیلان
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران
  • بارش‌های بهاره تا روز سه‌شنبه در کردستان ادامه دارد
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل
  • احتمال وقوع ناپایداری و بارش خفیف باران در استان بوشهر
  • بارش باران و افت دما مناطق مختلف استان زنجان را فرا می‌گیرد