Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در تفلیس به نقل از مسئولان گرجی اعلام کرد که در صورت کم شدن آثار شیوع ویروس کرونا پروازهای مستقیم به ایران از سر گرفته خواهد شد و گفت: برای بازگشت ایرانی‌ها به کشور نیز پروازهای موردی برقرار می‌شود.

قدس آنلاین: «سید جواد قوام شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس امروز (دوشنبه) در اظهاراتی درباره تعلیق پروازهای مستقیم ایران - گرجستان از روز گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: مـتاسفانه بزرگ نمایی و تبلیغات وسیع سیاه و منفی نسبت به شیوع این  ویروس در ایران صورت گرفته و اظهارنظرهایی مطرح شده و این در حالی است که کشورهای بسیاری با این مشکل مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصاحبه‌ها و اظهار نظرهای منفی که در گرجستان در این زمینه صورت گرفته و فضای عمومی این کشور را تحت تاثیر قرار داده، خاطرنشان کرد: دولت گرجستان ناگزیر از فضای روانی ایجاد شده در جامعه، تصمیمی را علیرغم میل باطنی خود و اینکه علاقه‌مند نبودند این پروازها قطع شود، اتخاذ کرده و این پروازها به دستور هیأت دولت و نخست‌وزیر گرجستان لغو شده است.

*هیچ منعی برای ورود و خروج ایرانی‌ها وجود نخواهد داشت

سفیر ایران در گرجستان افزود: از روز گذشته که از لغو این پروازها مطلع شدیم، تماس‌هایی را با مسئولان وزارت خارجه و مسئولان کشور گرجستان که در این زمینه تصمیماتی را اتخاذ کرده بودند، برقرار کردیم و موضوعات و ابعاد قضیه مورد مذاکره قرار گرفت.

قوام شهیدی اضافه کرد: در نهایت صبح امروز (دوشنبه) در جلسه‌ای که با مسئولان ذیربط ورود و خروج، پروازها و خطوط اتوبوسرانی داشتیم، بررسی‌هایی انجام شد و متعاقبا در ملاقاتی که با معاون وزیر خارجه گرجستان انجام شد، مسائل مربوط به تردد ایرانی‌ها مطرح شد که از سوی طرف گرجی با مساعدت و روحیه بسیار مثبتی مواجه شدیم.

وی در تشریح نکات مطرح شده در این جلسه نیز گفت: در این جلسه درباره زمان تعلیق این پروازها عنوان شد که در اولین فرصتی که آثار این ویروس‌ کم شود، پروازها از سر گرفته خواهد شد. مسئولان گرجی همچنین درباره اینکه آیا ایرانی‌ها می‌توانند از طرقی غیر از پرواز مستقیم به گرجستان تردد کنند، پاسخ دادند که هیچ منعی برای ورود و خروج ایرانی‌ها وجود نخواهد داشت.

*برقراری پروازهای موردی برای بازگشت ایرانی‌ها

سفیر ایران درباره ایرانیانی که در گرجستان حضور دارند و قصد بازگشت به کشور را دارند و تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده نیز اضافه کرد: قرار شد پروازهای موردی برقرار شود و کسانی که در گرجستان برای دیدار یا به عنوان گردشگر آمده‌اند، به ایران بازگردند.

قوام شهیدی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل خاصی برای تردد افراد وجود ندارد و امیدواریم هر چه زودتر مشکل پروازها رفع شده و تردد به صورت عادی جریان یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرجستان سفیر ایران بازگشت ایرانیان تفلیس ایرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج

در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر پرتغال امشب (یکشنبه) تیم پورتو مهمان کاسا پیا بود و در پایان با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید.

مهدی طارمی که اخیرا به ترکیب اصلی پورتو برگشته، در این بازی ۸۵ دقیقه حضور داشت و پاس گل دوم تیمش را ارسال کرد. او در ۲ بازی قبلی هم برای پورتو گل زده بود و دوباره به فرم خوب فصل گذشته برگشته است.

منبع: خبر آنلاین

tags # مهدی طارمی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از ۹ سال انتظار
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال وقفه
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • بازگشت برنامه «چهارگاه» به شبکه چهار با حضور حسام‌الدین سراج، محمداسماعیل آذر و ...