Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رضا جعفرزاده درباره طرح مباحثی که شرکت‌های هواپیمایی از جمله ماهان و سازمان هواپیمایی را متهم ردیف اول ورود ویروس کرونا به کشور می‌دانند، اظهار کرد: در مواقع حساس و مهم چون موضوع ویروس کرونا نه سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم‌گیر بلامنازع است و نه هیچ ایرلاینی اجازه پرواز پیدا می‌کند.

وی افزود: علی رغم صدور اطلاعیه‌های متعدد در خصوص تعلیق پروازها به چین و اینکه هیچ پرواز مسافری به آن کشور انجام نمی‌شود بارها شاهد مسائلی چون ادامه پروازهای ماهان و اتهام ورود ویروس کرونا توسط این شرکت در فضای مجازی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: حال آنکه به روشنی گفته شده است، پس از جلسه راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تصمیم در خصوص تعلیق پروازها، تکالیفی بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری گذاشته شد که می‌توان به بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی و انجام چند پرواز باری اشاره کرد که با تصمیم مسئولان، نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با رعایت کلیه اقدامات پیشگیرانه براساس دستورالعمل و نظارت دقیق بهداشتی صورت گرفت.

جعفرزاده گفت: اینکه در تعبیر و تفسیرها و در بعضی فضاهای رسانه‌ای اهمیت بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی به کلی نادیده گرفته می‌شود، جای سوال دارد.

بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی وی افزود: با اینکه اظهارنظرهای پزشکی در حیطه وزارت بهداشت و تصمیمات آن مجموعه است و همانطور که مکررا توصیه شده برای دوری از قضاوت‌های نادرست، اخبار و اطلاعات را از منابع مربوطه دنبال کنیم، لازم است تاکید شود هواپیمایی ماهان تاکنون در چارچوب تصمیمات دولت و وزارت بهداشت و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری عمل کرده و نظارت‌های صورت گرفته نیز براساس دستورالعمل‌های تعیین شده بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی

آفتاب‌‌نیوز :

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری به‌شرح زیر است؛

سال 1382 به‌پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌، آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری‌ هواپیمای شخصی به تصویب رسید.

براساس این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران‌، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌ مربوط‌، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند.

همچنین بهره‌برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار، مطابق‌ استانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.

در این راستا خبرنگاری سال گذشته در مصاحبه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش در خصوص مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می‌پردازد.

پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح شد که خرید جت‌های شخصی به‌تازگی برای عموم آزاد شده است این در حالی است که این موضوع نه‌تنها اتفاق جدیدی نبوده است بلکه آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری ‌هواپیمای شخصی در سال 1382 به تصویب رسیده است.

لذا رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست
  • خرید جت برای عموم مردم آزاد است!
  • رییس سازمان هواپیمایی : خرید جت‌ های خصوصی برای عموم آزاد است
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد
  • بلیت تمامی مسافران پرواز‌های باطل شده بازگردانده شد
  • خرید جت‌ برای عموم مردم آزاد است!
  • جزئیات خرید و فروش هواپیمای شخصی در ایران