Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@04:51:58 GMT

با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۹۸۹

با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

سردار دهقان، مشاور مقام معظم رهبری در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی تاکید کرد که ایران به دنبال جنگ همه جانبه با آمریکا نیست اما مذاکره با این کشور هم بی معنی است.

قدس آنلاین: سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع سابق ایران در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در پاسخ به سوالی درباره تحریمهای آمریکا، مشکلات اقتصادی ایران و تاثیر آن بر بودجه نظامی ایران گفت که بودجه دفاعی کشور و سازمانهای نظامی ایران کاهش نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: «امروز به مراتب شرایطمان از نظر نظامی نسبت به سه سال پیش که "دونالد ترامپ" روی کار آمد در همه ابعاد بهتر است، از نظر تجهیزات، پرسنل و سازمانها و اگر دوباره ترامپ انتخاب شود در پنج سال آینده باز هم بهتر خواهیم شد.» 

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه گفت: «از زمانی که داعش درست شد و ناامنی افزایش یافت ما از همه ظرفیتمان برای سازماندهی، آموزش و مشاوره به متحدانمان استفاده کرده‌ایم.» 

فایننشال تایمز در ادامه با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط تروریستهای آمریکایی و تاثیر آن بر روی متحدان ایران در منطقه به نقل از سردار دهقان نوشت که ایران از توسعه برنامه موشکی خود و حمایت از متحدان خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. 

وی در ادامه افزود، «با آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم هرچند که از یک جنگ همه جانبه نیز دوری خواهیم کرد.» 

سردار دهقان در ادامه مصاحبه همچنین تاکید کرده که سیاستهای ترامپ در نهایت به سود ایران خواهد شد چرا که باعث تقویت احساسات ضدآمریکایی می‌شود و این مساله باعث تقویت نیروهای متحد ایران در منطقه خواهد شد. 

وزیر سابق دفاع ایران اضافه کرد: «استراتژی ایران برای آنها هزینه دارد، برای ما هم هزینه دارد. اما چه کسی اکنون برنده است؟ امروز ما معتقدیم که نفوذ ما در منطقه علیرغم فشارهای آمریکا افزایش یافته است. ما هرگز متحدان خودمان را در منطقه رها نمی‌کنیم. ما بازیگر نیستیم، ما انقلابی هستیم.» 

فایننشال تایمز در ادامه نوشت، از سردار دهقان درباره اتهامات آمریکا و اسرائیل مبنی بر اینکه ایران به حزب الله لبنان و شبه نظامیان عراقی کمک می‌کند تا موشک مونتاژ و تولید کنند گفت: «اگر آنها از ما کمک بخواهند ما کمک می‌کنیم.» 

وی در ادامه درباره بحث انتقام ایران از ترور سردار سلیمانی و خروج نظامیان آمریکایی از منطقه گفت، انتقام نهایی در طول زمان اتفاق خواهد افتاد، باهدف بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه. اما تهران هیچ حمله‌ای علیه آمریکا انجام نمی‌دهد مگر اینکه پاسخ به اقدام آمریکا علیه ایران باشد. 

سردار دهقان همچنین گفت که هیچ دلیلی نمی‌بینم به متحدانمان دستور دهیم اقدامی کنند اما آنها را از اقدام نیز منع نمی‌کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد، «ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست اما مذاکره هم بی‌معنی است. واشنگتن فکر می‌کند ما در موضع ضعف هستیم و نیاز به مذاکره داریم. آمریکا می‌خواهد با ما مذاکره کند تا بگوید چرا شما موشک دارید؟ چرا در منطقه هستید؟ و چرا توانایی نظامی دارید؟ درباره اینها چه مذاکره‌ای می‌توانیم بکنیم؟»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سردار دهقان مشاور رهبری مذاکره با آمریکا سردار دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند

به گزارش قدس آنلاین، زاهر جبارین، قائم مقام رهبر جنبش حماس در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد ندارد جنگ را متوقف کند و این رژیم را به سمت نابودی و زوال سوق می‌دهد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، زاهر جبارین در ادامه گفت خانواده‌های اسرای صهیونیست باید بدانند که نتانیاهو برای آزادی فرزندانشان جدیتی ندارد و اگر داشت، این کار را می‌کرد.

وی همچنین تصریح کرد بزرگترین دلیل و گواه بر عدم جدیت نتانیاهو، اخبار درز شده به بیرون است که نشان می‌دهد او هیچ اختیاری به هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی نداده است.

این رهبر جنبش حماس در ادامه تاکید کرد قدس و کرانه باختری در مرکز نبرد طوفان الاقصی قرار دارند به همین دلیل کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد نبرد بر سر آن‌ها را به نفع خود یکسره کند.

زاهر جبارین ادامه داد کرانه باختری در مقابل جنایتکاران خواهد ایستاد و ملت فلسطین به رغم تمامی جنایات و خونریزی‌ها در سرزمین خود ثابت و پایدار خواهد بود.

وی اظهار کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین باید در کنار ملت خود ایستاده و موضعی واضح و روشن در حمایت از آن‌ها در نبرد وجودی خود اتخاذ کند.

زاهر جبارین در پایان تاکید کرد که ملت فلسطین در کرانه باختری برای ماندن در سرزمین خود دست به نوآوری و خلاقیت خواهد زد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است
  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند
  • واکنش تراکتور به مذاکره با مجیدی و گل‌محمدی
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم