Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@03:42:57 GMT

لاوروف: ترکیه به تعهداتش بر اساس توافق سوچی عمل نکرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۹۹۵

ساعت24-وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در کنفرانس خبری گفت که ترکیه به تعهدات خود بر اساس توافق سوچی عمل نکرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که ترکیه به تعهدات خود بر اساس توافق سوچی عمل نکرده و باید به این توافق عمل کند.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با همتای تاجیکستانی خود در مسکو صحبت می‌کرد، افزود:«توافقات مربوط به ادلب شامل خارج شدن تسلیحات سنگینی از این شهر بود که بوسیله آن ارتش سوریه هدف قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «روسیه و ترکیه آماده برگزاری سلسله رایزنی‌هایی درباره ادلب سوریه می‌شوند و امیدواریم از طریق رایزنی‌های آینده با آنکارا تروریست‌ها جایگاهی در ادلب نداشته باشند.»

لاوروف همچنین اضافه کرد: «اظهارات مقامات آمریکایی درباره امکان حصول توافق با تروریست‌ها در سوریه غیر قابل قبول بوده و واشنگتن تلاش دارد تا صفت تروریسم را از گروه تحریر الشام بزداید.»

«ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور ترکیه و روسیه سال گذشته میلادی به توافقی بر سر شمال سوریه دست یافتند که به توافق سوچی معروف شد. 

این توافق ده‌بندی بر تعهد طرفین به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، تضمین امنیت ملی ترکیه، اقدام مشترک درباره گروه‌های جدایی‌طلب و مقابله با تروریسم تأکید دارد.

از زمان آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه تروریستها در ادلب و آزادسازی بخشهایی از این منطقه از کنترل شبه نظامیان، ترکیه در چند نوبت نظامیان ویژه خود را به همراه تسلیحات سنگین نظامی به خاک سوریه وارد کرده است، اقدامیکه برخلاف قوانین بین‌المللی و نقض تمامیت ارضی سوریه محسوب می‌شود که در توافق سوچی بر آن تاکید شده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: توافق سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است