Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ماندانا زنگنه روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل شیر زاهدان در گفت‌وگو با  خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور تسریع در رونق صنایع لبنی سیستان و بلوچستان از مدیر شیر پگاه به عنوان مجموعه بزرگ صنعت لبنیات کشور دعوت شد تا با بررسی ظرفیت‌های موجود زمینه برای سرمایه گذاری در این حوزه در سیستان و بلوچستان بیش از پیش فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی جمعیت دامی سیستان و بلوچستان را سه میلیون و ۷۴۰ هزار راس عنوان کرد و افزود: میزان تولید شیر در استان حدود ۱۰۲ هزار تن است که شامل ۷۶ هزار تن شیر گاو، ۲۴ هزار تن شیر دام سبک و هزار و ۶۵۰ تن شیر شتر است.
 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک از هشت کارخانه فرآورده‌های لبنی استان تنها ۲ واحد با ظرفیت کم مشغول فعالیت است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود ۵۰ درصد جمعیت شتر کشور در سیستان و بلوچستان یعنی بیش‌از ۷۵ هزار نفر شتر می‌توان با جذب سرمایه‌گذار در این حوزه به رونق صنایع لنبی استان کمک قابل توجه‌ای کرد.
زنگنه با اشاره به ظرفیت گاوداری‌های شیری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۶ واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت هزار و ۹۸۵ راس وجود دارد که هم‌اینک با فعال بودن تنها پنج واحد ۳۴۴تن شیر در ماه تولید می‌شود.
وی افزود:  همچنین ۳۱۸ واحد گاوداری شیری سنتی با چهار هزار و ۱۲۸ راس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که همه آنها هم‌اینک فعال است و ۹۵ تن در ماه تولید شیر دارند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان تعداد کارخانه لبنی این استان را هشت واحد عنوان کرد و گفت: هم‌اینک با فعال بودن ۲ کارخانه لبنی استان از ظرفیت ۳۱۳ تنی آنها در تولیدات این بخش تنها پنج تن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک نظیر لبنی از ظرفیت بالایی در اشتغالزایی برخوردار هستند گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از اشتغال توسط صنایع ایجاد می‌شود بنابراین توجه به وضعیت واحدهای تولیدی فعال و غیر فعال مورد توجه ویژه در استان قرار دارد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کارخانه اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کارخانه اشتغال زایی سیستان و بلوچستان کارخانه اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانو حباب‌ها معجزه‌ای کوچک در صنعت لبنیات

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نانوحباب اثرات مثبتی در بهبود فرآیند فرآوری لبنیات دارد. کاهش مصرف انرژی در پمپاژ سیالات حاوی ذرات چربی و کاهش گرفتگی غشاءها از جمله مزیت‌هایی است که فناوری‌نانوحباب برای صنایع لبنی به ارمغان می‌آورد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بررسی‌ها نشان می‌دهد که نانوحباب اثرات مثبتی در بهبود فرآیند فرآوری لبنیات دارد. کاهش مصرف انرژی در پمپاژ سیالات حاوی ذرات چربی و کاهش گرفتگی غشاءها از جمله مزیت‌هایی است که فناوری‌نانوحباب برای صنایع لبنی به ارمغان می‌آورد.

صنعت فرآوری لبنیات حوزه بسیار مهم و متنوعی است به طوری که محصولات مختلفی از جمله شیر، نوشیدنی‌های متفاوت، محصولات لبنی تخمیری، محصولات غنی از چربی به شکل‌های منجمد و خشک از این صنعت به دست می‌آید. این سطح از تنوع موجب شده تا صنایع لبنی به دنبال راه حل‌های فرآوری نوآورانه و پایدار باشند. فناوری نانوحباب یک ابزار ارزشمند برای رسیدن به این هدف است.

100 گلخانه کشور به تجهیزات نانوحباب ساخت ایران مجهز شدند

در مقاله‌ای که به تازگی منتشر شده، محققان به بررسی کاربردهای نانوحباب در بخش فرآوری لبنیات پرداختند. یافته‌های آنها نشان می‌دهد که نانوحباب با اجزاء مختلف شیر برهمکنش داشته و می‌تواند خواص محصولات لبنی را اصلاح کند.

استفاده از فناوری‌نانوحباب می‌تواند گرفتگی ناشی از رسوب چربی در تجهیزات را به حداقل برساند و عملکرد غشاء را در این صنعت بهبود دهد. البته تجاری‌سازی فناوری‌نانوحباب در صنایع لبنی هنوز در مقیاس آزمایشی بوده و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

در حال حاضر تحقیقاتی محدودی روی کاربرد نانوحباب در فرآوری لبنیات صورت گرفته و بیشتر این مطالعه‌ها روی تاثیر نانوحباب بر ویژگی‌های کیفی و فرآیندپذیری محصولات لبنی با پروتئین بالا صورت گرفته است. یکی از گلوگاه‌ها در این صنعت مربوط به محصولات با ویسکوزیته بالا است که حاوی مواد جامد مختلفی هستند.

جلوگیری از تجمع این مواد جامد نیاز به صرف انرژی زیادی است. به نظر می‌رسد که فناوری‌نانوحباب می‌تواند تا حدودی به کاهش مصرف انرژی در بخش پمپاژ کمک کند و بدون استفاده از افزودنی‌های شیمیایی تاحدی این مشکل را کاهش دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • نانو حباب‌ها معجزه‌ای کوچک در صنعت لبنیات