Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@18:32:45 GMT

پروفسور فرهود :بیشترین دلیل انتقال ویروس روبوسی و دست دادن مردم / کرونا یا درس زندگی+فیلم

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۶۰۵۹

پروفسور فرهود :بیشترین دلیل انتقال ویروس روبوسی و دست دادن مردم / کرونا یا درس زندگی+فیلم

دکتر فرهود در گفتگو با خبرنگار صدای ایران  در مورد پیگیری از کرونا گفت: مسئله ویروس تازگی ندارد و هزاران سال هست که وجود دارد و  ویروس موجود زنده ای نیست که بشود با انتی بیوتیک درمان شود فقط باید در مقابل کرونا ملاحظاتی کرد.
 ویروس کرونا از نظر بیماری شناسی به قدرت ویروس های مختلفی که در ایران وجود دارد  شدت ندارد  مردم را به خاطر فضای رسانه ها و مجازی هیجان بیش از حد گرفته است و انتقال برای کسانی که بیماری های زمینه ای دارند مثل بیماری های ریوی، قلبی،متابولیک مثل قند و یا سوء تغذیه دارند یا  آن هایی که سن بالایی بیشتری دارند سرعت انتقال این بیماری بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکارهایی برای پیشگیری از کرونا
دست ها باید هر روز به مدت زمان بیشتری حدود بیست ثانیه تا نیم دقیقه شسته بشوند.
اگر اب صابون در دسترس نبود از الکل برای شست شوی دست استفاده بشود.
در اماکن عمومی مثال اتوبوس و مترو و تاکسی و حتی آسانسور که تهاجم مردم بیشتر است مردم زیاد بهم چسبیده نباشند و لااقل رودر رو با هم صحبت نکنند.
اگر کسی سرفه کرد بهتر این هست که درآستین خود یا در دراخل کت خود سرفه کند که این ذرات سرفه و ذرات  آب دهان به بیرون منتقل نشود.
در مصرف گوشت و تخم مرغ و چیزهایی از این قبیل را بسیار خوب بپزند
از اشیاهایی که معمولا در روز بهش دست می زنند مثل قلم و کاغذ و یا خودکار عمومی استفاده نکنند و اگر به هر چیز دست میزنند باید دستکش داشته باشند.
ودستهایشان را به چشم و دهان و بینی شان نزنند.
و بیشترین چیزی که در انتقال این ویروس هست ارتباط نزدیک مردم با همدیگر هست مردم دست از روبوسی و دست دادن بردارند چون که دست منتقل کننده خیلی از بیماری ها می باشد.
در ویروس کرونا روی سطح اش چیز هایی مثل بادکنک وجود دارد و شکلی مثل تاج دارد و به این علت اسم این ویروس کرون یعنی تاج گذاشته شده است
علائمی که خیلی زود خودش را نشان می دهد گلودرد ،مشکلات تنفسی ، سرفه و تب است
اگر کسی این علامت ها را داشته باشد  باید اطرافش را خلوت کرد و مقداری درمان علامتی کرد و اگر خواست تا فردا طول بکشد به مراکز درمانی رجوع کنیم

گلایه های فرهود از فرهنگ شدن قلیان کشی
با اینکه مصوبات دولتی زیادی هم آمده است ولی قهوه خانه راحت قلیان کشیدن رافرهنگ میکنند چرا نمیشد این قلیان خانه ها را بست این ها خطا هست و مشارکت در قتل این افراد ی که هست در انجا قلیان میکشند و اگر در ملا عام قلیان کشیده نشود در جامعه فرهنگ نمی شود در خانه ها هم استفاده نمی شود.
پروفسور فرهود در آخر صحبت هایش از درس روزگار و زندگی به خبرنگار صدای ایران گفت :یادگرفتن نباید حتما در کلاس درس باشدروزگار و زندگی خیلی آموزش ها به ما میدهد و ما در این تجربه باید یادبگیریم پیشگیری کنیم ما باید از اتفاقات بیاموزیم.
 با اینکه دولت قیمت ماسک اعلام کرده است قیمت ها را برای خود فروشنده ها بالا میبرند و چرا ما از نیاز دیگران سوئ استفاده میکنیم این ویرووس میتواند صحنه امتحان باشد چه از لحاظ معنوی و چه ازنظر اجتماعی وچه از نظر اینکه مردم باید باهم همدلی را داشته باشند و ما دوباره ازمایش می شوییم .    در ادامه فیلم گفتگو صدای ایران  با پروفسور فرهود را ببینید:                                                                                                                        
   
    
  
   

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کرونا دلیل انتقال ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیات قرآنی در دل و جان شهر

همشهری آنلاین- بهاره خسروی :ما در طول روز با انواع پیام‌های تبلیغاتی فراوانی روبرو می شویم که بعضی از آنها تاثیرات زودگذر یا پایداری بر رفتار و دیدگاه‌های ما دارند. تبلیغات ابزار رایجی برای انتقال افکار و ایده‌ها و متقاعد کردن ذهن مخاطب در پاسخ به خواسته فرد مبلغ است. این ماجرا در حوزه فرهنگی نیاز به دقت و توجه ظریف‌تری دارد.

مکاتب فکری، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها از گذشته تا امروز سعی کردند با کمک همین ابزار تبلیغاتی به هر روش و شیوه‌ای که اثرگذار باشد پیام مورد نظر خود را به مخاطب انتقال دهند. اما چطور آیه‌های قرآنی حتی کوتاه و تلگرامی می‌تواند بر روح و روان افراد تاثیربگذارد؟ برای بسیاری از ما پیش آمده آنقدر درگیر روزمرگی‌ها و عجله در زندگی می‌شویم که یاد خدا و نقش او در گره‌گشایی زندگی را فراموش می کنیم.

اما همین که پشت چراغ قرمز یا در مسیر همین بدو بدو کردن‌های هر روز چشممان به آیه‌ای از قرآن می افتد که به صبر، فرو بردن خشم و بسیاری از این موارد کمک بزرگی می کند حتی شده برای چند لحظه به کاری که انجام می دهیم فکر کنیم این همه عجله، دویدن و اضطراب و نگرانی برای چیست. در واقع مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح فراهم کردن فرصتی هر چند کوتاه برای تحقیق و پژوهش های فرهنگی در منظر قرآنی است.

پوسترهای مفهومی

یکی از ابزارهای مهم و اثرگذار تبلیغات دینی پوسترهایی با مضامین دینی و قرآنی هستند؛ پوسترهایی که با فکر و ایده هنرمندان برای بسیاری از هیئت‌ها و مراسم عزاداری، حتی مجالس شادی و عید، طراحی می‌شود.

استفاده از ظرفیت‌های هنری به ویژه در فضاسازی و تصاویر گرافیکی برای ارائه پیام مورد نظر به مخاطب و همذات پنداری او با تصویری که می‌بیند از اهمیت بالایی برخودار است؛ چرا که مخاطب در همان نگاه و چند ثانیه اول باید به خوبی با تصویر یا اثر خلق شده ارتباط بگیرد و داشتن تسلط بر مبانی سواد بصری و علم گرافیک برای خلق یک تصویر اثر گذار و انتقال مفاهیم مثبت و موثر قرآنی در پوسترهای مفهومی بسیار حساس و اثرگذار است.

یکی از برنامه های جالب و اثرگذار طرح ملی مسطورا طراحی بیش از ۳۰ پوستر مفهومی برگرفته از آیات قرآنی است. پوسترهایی که در آن مخاطب می‌تواند زوایای جدیدی را از دین و مفهوم آیه‌های زندگی‌ساز قرآن را تماشا کند. همه پوسترها به دقت و با وسواس ویژه‌ای متناسب با هر آیه قرآنی طراحی شده است تا کودک، نوجوان و بزرگسال با تماشای آن انس الفت و ارتباط بیشتری با قرآن این کتاب انسان‌ساز برقرار کند.

کد خبر 839473 برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها ماه رمضان تهران

دیگر خبرها

  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • (ویدئو) گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • آیات قرآنی در دل و جان شهر
  • بیشترین بیماری هاری توسط سگ و گربه ایجاد می‌شود
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!