Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عراق به دنبال سرایت ویروس کرونا در ایران، مرزهای زمینی خود را از روز پنجشنبه (اول اسفندماه) بست و برنامه پروازی به مقصد ایران را متوقف کرد و از شهروندان خود خواست که ایران را ترک کنند. دو کشور نخست توافق کردند اعزام کاروان‌های زیارتی تا روز یکشنبه، چهارم اسفند ماه متوقف شود که پس از برگزاری نشست مشترک توافق شد، توقف سفرهای زمینی تا ۲۰ اسفندماه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی قاسمی ـ مدیرعامل شمسا (شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسری ایران و تنها مجری سفرهای عتبات تحت نظارت سازمان حج و زیارت) ـ به ایسنا گفت: پس از آن که عراق مرزهای زمینی مشترک با ایران را بست، اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات متوقف شد. سفر زمینی زائران ایرانی به دنبال تحولات داخلی عراق تا یک هفته پیش متوقف شده بود. این اعزام‌ها تازه از سر گرفته شده بود.

وی درباره وضعیت اعزام‌های هوایی، توضیح داد: عراق پروازها را نیز متوقف کرده اما درباره ادامه این روند قرار است تا ۴۸ ساعت اعلام وضعیت کند. فعلا اعزام هوایی کاروان‌های زیارتی متوقف است.

قاسمی با اشاره به تعدادی از زائران ایرانی که همچنان در عراق حضور دارند، اظهار کرد:‌ آخرین گروه از زائران ایرانی تا روز پنجشنبه (۸ اسفندماه) به کشور بازخواهند گشت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و آماده خدمات‌رسانی به آن‌ها در خاک ایران هستیم.

امروز دولت عراق نیز از شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سفر زمینی عراق ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید مصطفایی در سخنانی، اظهار داشت: اولین کاروان حج عمره لرستان در قالب یک کاروان با ظرفیت ۸۵ نفر از شهرستان بروجرد اعزام می‌شود.

وی افزود: از اواخر اردیبهشت اعزام زائران حج عمره آغاز می‌شود و لرستان برای حج عمره هشت کاروان با ظرفیت هزار و ۲۱۰ نفر دارد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، عنوان کرد: از این تعداد دو کاروان خرم‌آباد، دو کاروان بروجرد، یک کاروان کوهدشت، یک کاروان الیگودرز، یک کاروان سلسله و دلفان و یک کاروان نیز متعلق به شهرستان دورود است.

مصطفایی، تصریح کرد: کاروان‌های عمره از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت عازم مدینه منوره می‌شوند، ولی تاریخ دقیق اعزام کاروان لرستان هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها از طریق تهران و از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزشی زائران توسط مسئولان کاروان‌ها نیز در حال انجام است.

کد خبر 6086596

دیگر خبرها

  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام کاروان زیارتی زائراولی‌های کربلای معلی ازشهرجدیدرامشار
  • اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود
  • اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد