Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس  با اشاره به اینکه قسمت پشت سی سی یو بیمارستان طبس برای بیماران احتمالی تجهیز شده است گفت: از نظر دارو و ذخیره سرم امادگی کافی داریم.

او افزود: تا امروز هیچ مورد مثبت کرونا ویروس در طبس مشاهده نشده، با اینحال قسمت پست سی سیو برای بیماران احتمالی تجهیز و آماده شده است، ست‌های محافظتی برای پرستاران و نیرو‌های بیمارستان نیز آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس  کمبود دارو  اظهار کرد : در این مورد هیچ هیچ مشکلی وجود ندارد. تا شهریور سال آینده سرم ذخیره و تا شش ماه آینده هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

 گازرانی گفت: علی رغم تمام تنگناها، وزارت بهداشت سنگ تمام گذاشته و اصل کار که دارو و لازمه حیات بیمار است در دسترس است.

او با بیان اینکه این ویروس خیلی وخیم و کشنده نیست افزود: در خصوص ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی بسیار موثر است و این فکر که چین با همه پیشرفتگی، آن همه کشته داده و ما نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم فکر نادرستی است.

رییس شبکه بهداشت طبس ضمن تاکید بر عدم توجه به شایعات گفت: با این که تاکنون مورد مثبتی مشاهده نشده، اما هیچ تضمینی برای عدم شیوع ان نیست لذا رعایت موارد پیشگیرانه بسیار مهم است.

گازارنی تاکید کرد: همشهریان از رفت و امد‌های غیر ضروری بپرهیزند و توجه داشته باشند تعطیلی مدارس نیز صرفا در جهت ماندن در خانه و جلوگیری از شیوع بیماری است و لذا از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا نکات بهداشتی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم