Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله ولدی روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان ملایر افزود: در همین ارتباط با کمک دستگاه‌های اجرایی شهرستان، بسیج و سپاه بسیاری از این موانع و مشکلات مرتفع شده و تا چند روز آینده باید مابقی مشکلات رفع شود.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مسوولیت مهم بخشداران هنگام وقوع بحران گفت: در صورت وقوع بحران بنا نداریم تمامی امکانات در یک نقطه تجمیع شود، بلکه در تمام نقاط شهرستان باید توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولدی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و ظرفیت بسیج همواره آماده به کار است، خطاب به مدیران تاکید کرد: طی روزهای آینده به صورت آماده باش کامل باشید و برای مقابله با بحران احتمالی وظیفه ذاتی خود را به خوبی انجام دهید.

وی از جمعیت هلال احمر شهرستان درخواست کرد: چادرهای هلال احمر در سالن الغدیر ملایر برای اسکان اضطراری مستقر و سایر امکانات و مواد غذایی هلال احمر نیز به درستی به کار گرفته شود.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه بارندگی‌های سیل‌آسای فروردین تجربه خوبی برای مدیران بود گفت: برای مقابله با بحران باید ظرفیت ۲ برابری خود را به کار بگیریم.

ولدی اظهار داشت: مدیران در فرصت باقیمانده برای رفع نقاط ضعف از مدیران کل استان و سایر دستگاه‌ها بهره بگیرند تا در مواقع بحران با مشکل مواجه نشوند.

وی تامین آب شرب شهرها و روستاهای ملایر، تامین سوخت جایگاه‌های فرآورده نفتی و گازی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین ماشین آلات، رفع مشکلات برق به ویژه برق اضطراری ادارات و تامین مایحتاج مردم را از دیگر موارد مهم در زمان وقوع احتمالی بحران در زمان بارندگی عنوان و بیان کرد: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه برق فرسوده این شهرستان هزینه شد.

خروج بازار سنتی ملایر از بحران

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری ۶ جلسه اصلی و ۱۲ جلسه کمیته فرعی ستاد مدیریت بحران این شهرستان افزود: آمادگی لازم برای وقوع هرگونه بحران احتمالی را داریم.

حسین فارسی با بحرانی دانستن وضعیت شبکه برق بازار سنتی ملایر بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده‌ای از مشکل برق بازار ملایر اصلاح و بخشی دیگر نیز در حال حل است.

وی بیمه مغازه‌های بازار، گازرسانی استاندارد و نصب شیرهای آتش‌نشانی را از دیگر اقدامات در بازار سنتی ملایر برشمرد و ادامه داد: اقدامات خوبی در بخش بحران داشتیم و نقاط حادثه‌خیز بسیاری در سطح شهرستان اصلاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: در خسارت منازل روستایی بر اثر بارندگی فروردین امسال، سه هزار و ۶۶۰ واحد مسکونی مشمول دریافت تسهیلات شدند و ۱۳۶ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شد.

فارسی گفت: در زمینه خسارت‌های کشاورزی نیز یک هزار و ۳۰۰ نفر به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از تسهیلات بلاعوض بخش کشاورزی استفاده کردند که از این نظر رتبه دوم استان را کسب کردیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استاندارد بخش خصوصی جمعیت هلال احمر دستگاه های اجرایی سیل انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!

تین نیوز

فعالان صنعت چای با انتقاد از افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده این محصول، تاکید کردند که این مساله منجر به ایجاد بحران در بازار چای خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی تین نیوز ، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیات دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند.

نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است. در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به 10 درصد را تصمیمی نادرست خواندند.

یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه به خبرنگار ما گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود. مسعود طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود. طاهری با بیان اینکه بیش از هفتاد درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد. این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده ، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد