Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:33:24 GMT

مورد مشکوک به کرونا در شهرستان گچساران وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۶۳۴۳

مورد مشکوک به کرونا در شهرستان گچساران وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خوان پایه عصر دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گچساران افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری، تعطیلی همه مدارس و دانشگاه‌ها، تعطیلی همه اماکن ورزشی و مسابقات ورزشی، برگزار نکردن نمایشگاه‌های فصلی، جمع آوری سلف سرویس از رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با توجه به سرعت و قدرت انتقال این ویروس همه مردم باید بهداشت فردی و جمعی را رعایت کنند.

خوان پایه افزود: یکی از روش‌های انتقال این ویروس حیوانات هستند که باید در این راستا سگ‌های ولگرد ساماندهی شوند.

وی اظهار داشت: مردم باید پیشگیری کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند و باید آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و مراکز بهداشتی، بخشداری‌ها، امور عشایر و دهیاری‌ها انجام شود.

خوان پایه افزود: با توجه به اینکه هنوز واکسنی برای این بیماری وجود ندارد، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای کمتر در اجتماعات حاضر شده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 4862177

منبع: مهر

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا گچساران انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند استان گیلان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه سلامت شهری در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در گفتگوی خبری سیما با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامت ساکنان جزیره کیش، گفت: مراقبت از سلامتی براساس یک برنامه پیوسته و همیشگی برای حفظ سلامت مردم از نظر بیمار‌های واگیر و غیر واگیر باید انجام شود.

احمدی با بیان اینکه هفتاد درصد مرگ و میر‌ها در جهان بر اثر بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد، گفت: غربالگری‌های اولیه در سطح یک با حضور مراقبان سلامت انجام می‌شود و این برنامه مبتنی بر شناسایی جمعیت نیازمند به مراقبت و ارجاع بیماران به پزشک اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از هفتصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و در حدود سیصد مکان عمومی بازدید شده است.

احمدی افزود: پایش آب آشامیدنی، نمونه برداری از مواد غذایی، مراقبت از مادران، واکسیناسیون چهل فرد دچار حیوان گزیدگی، آزمایش‌های غربالگری تروئید دوازده کودک تازه متولد شده نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: در راستای اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز  نود لام تشخیصی مالاریا تهیه شد و مراجعان مشکوک به سل و یا خطر بیماری‌های عفونی نیز برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه ارجاع داده شدند و خدمات بهداشتی را دریافت کردند.

اسدالله احمدی گفت: دو پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه و بندرگاه کیش مستقر است و ورود گردشگران را رصد می‌کنند و بازدید‌های بهداشتی را از کشتی‌های ورودی به بندرگاه براساس دستورالعمل‌های بین المللی انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • دستگیری سوداگر مرگ و کشف بیش از ۴ کیلو گرم مواد مخدر در دلفان
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا