Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اخطارهای هواشناسی در رابطه با بارش‌های قوی در استان و پیش‌بینی وقوع سیل در برخی نقاط مسئوان استان در کنار هشدار و توصیه به مردم از آماده‌باش کامل استان برای مقابله با سیل خبر می‌دهند. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وقوع بارش‌هایی در سطح استان مرکزی، مدیریت بحران استان درخصوص بارش‌های بین 100 تا 150 میلی‌متر در استان به تمام فرمانداران اخطار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان مرکزی در آماده‌باش کامل بری مقابله با سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به آماده‌باش استان برای مقابله با بارش‌های سنگین پیش رو به خبرنگار تسنم گفت: مجموعه استان درحالت آماده‌باش صد درصدی برای مقابله با سیل و آبگرفتگی پیش‌بینی شده در روزهای آینده قرار دارد.

حمید غیاثی افزود: طبق اعلام هواشناسی، بارش برف و باران بین 100 تا 150 میلی‌متر در نقاط مختلف استان از شامگاه دوشنبه 5 اسفندماه تا پایان روز چهارشنبه 7 اسفندماه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده حجم بارش‌ها در نواحی جنوب و جنوب غربی استان شامل شهرهای خنداب، کمیجان، شازند و خمین بسیار بالاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی قوی انتظار می‌رود که نوع بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان به صورت برف باشد.

غیاثی ادامه داد: بنابراین دستور آماده‌باش صد درصدی از سوی ستاد مدیریت بحران استان به تمامی شهرداران، بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی صادر شده است.

وی عنوان کرد: به دنبال این شرایط کاهش محسوس دمای هوای استان هم دور از انتظار نیست که ممکن است سبب اختلال احتمالی  تردد وسایط نقلیه در محورهای مواصلاتی شود، بنابراین از تمامی مردم استان تقاضا داریم که از تردد و مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به مسافرت خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی افزود: تجهیز خودرو به سیستم گرمایشی و سوخت مطمئن با توجه به تبدیل شدن بارش‌ها به برف با توجه به برودت هوا مورد توجه باشد و همچنین در نقاط سردسیر نسبت به ذخیره‌سازی آب و نان اقدام شود.

غیاثی تصریح کرد: به دنبال تمهیدات اندیشیده شده بعد از وقوع سیل ابتدای امسال لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای و دهیاری‌های روستاهایی که با وقوع سیل مواجه بودند انجام شده و امیدواریم که شدت بارش‌های پیش‌بینی شده در دو روز آینده مشکلی به وجود نیاورد.

پیمانکاران طرف قرارداد دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیل احتمالی همکاری کنند

معاون عمرانی استاندار مرکزی هم با اشاره به بارش برف و باران که در مناطقی از استان مرکزی آغاز شده و تا بامداد روز چهارشنبه 7 اسفندماه ادامه دارد گفت: هماهنگی‌های لازم با فرمانداران، شهرداران و دهیاری‌های استان به منظور آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات ناشی از بارندگی‌های دو روز آینده انجام شده و دستگاه‌های خدمات‌رسان، آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب دارند.

مهدی زندیه‌وکیلی افزود، مدیران دستگاه‌های اجرایی که دارای پیمانکاران طرف قرارداد در اقصی نقاط استان هستند، به آنان ابلاغ کنند که با حفظ آمادگی کامل، در راستای استفاده از ماشین‌آلات سنگین و سبکی که در اختیار دارند، برای کمک به دستگاه‌های اجرایی برای مهار سیلاب‌های احتمالی اقدام کنند.

خطر سیل در رودبار کوهدشت؛ ساکنان حاشیه سد سیمره آماده باشنداحتمال قطع برق شهرستان پلدختر بر اثر سیل؛ 21 اکیپ در آماده باش کامل قرار دارندهشدار هواشناسی نسبت به وقوع سیل در استان کرمانشاه؛ 1770 واحد مسکونی غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده است

مردم نان و آب آشامیدنی مورد نیاز خود برای یک هفته را تهیه کنند

فرماندار خنداب هم در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: به منظور مقابله با سیل احتمالی که سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

عبدالرضا حاج‌علی‌بیگی افزود: تجهیزات مقابله با بحران و اقدامات برنامه‌ای و تکالیف دستگاه‌های مختلف تعریف شده و مکان مناسب برای اسکان اضطراری مردم، لایروبی مسیل‌های رودخانه‌ها، بازدید از سازه‌های آبی و قنوات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با استفاده از اقدامات کارشناسی پیشگیری لازم به منظور مقابله با سیلاب در مکان‌هایی از شهرستان که در سیلاب فروردین امسال  مشکل داشتند انجام شده است.

فرماندار خنداب بیان کرد: با توجه به بارش‌های سنگین پیش‌بینی شده برای دو روز آینده، دامداران به منظور پیشگیری از فرو ریختن سقف دامداری‌های سنتی و تلفات احتمالی دام‌ها تمهیدات لازم را درنظر بگیرند.

حاج‌علی‌بیگی ادامه داد: باتوجه به احتمال وقوع برف سنگین، مردم نان و آب آشامیدنی مورد نیاز خود برای یک هفته را تهیه کنند.

احتمال وقوع سیلاب در اراک/از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنید

معاون خدمات شهری شهرداری اراک هم در این باره به خبرنگار تسنیم گفت:  با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها قوی و وجود احتمال وقوع سیلاب، شهروندان به منظور حفظ جان خود و کاهش خسارات احتمالی از توقف و پارک اتومبیل در حاشیه رودخانه‌ها و پل‌های اطراف رودخانه‌ها در این شهر بپرهیزند.

محمد عسگری افزود: شهرداری اراک برای مدیریت بارش‌های پیش رو در حالت آماده‌باش قرار دارد.

وی تصریح کرد: 2 هزار کیسه برای پرکردن شن و ماسه، به منظور مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش‌ها تدارک شده است و از شهروندان تقاضا داریم هشدارها را جدی بگیرند.

انتهای پیام/712

R7980/P1494/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیریت بحران استان برای مقابله با سیل دستگاه های اجرایی آماده باش کامل پیش بینی شده استان مرکزی رودخانه ها انجام شده وقوع سیل بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،براساس هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران سامانه بارشی تا اواخر وقت سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه امسال مهمان آسمان مازندران است.منطقه اثر این سامانه بارشی امشب در ارتفاعات و سه‌شنبه در کل استان است. طی این مدت شاهد بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف) ، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ هستیم که بارش در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران  اظهار کرد: تمرکز این سامانه بارشی بر مناطق غربی و مرکزی استان مازندران است.   وی افزود: بیشترین اثرگذاری این سامانه سرد بارشی در آلاشت، هزارجریب، جویبار، فریدونکنار، گلوگاه، نکا، بابل، بابلسر، ایزدشهر، بلده، سوادکوه، تنکابن، چالوس، دلیر، رامسر، رینه، عباس‌آباد، کجور، آمل، کلاردشت، محمودآباد، نور و نوشهر پیش‌بینی شده است.   مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال طغیان و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در سراسر استان به‌ویژه مناطق غربی مازندران، خاطرنشان کرد: لازم است مردم و مسافران از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز استان تا اواخر امروز پرهیز کنند.محمدی یادآور شد: طوفان، رعدوبرق و تگرگ بیشتر ارتفاعات دلیر، رینه، سیاه‌بیشه، کیاسر را دربرمی‌گیرد.وی با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، گفت: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی، عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و مقاوم‌سازی پوشش خزانه‌های برنج ضروری است.

دیگر خبرها

  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران