Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ولی الله حیاتی معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در این مجمع گفت: اجتماعات و اماکن پر تردد در سطح خراسان شمالی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 حیاتی افزود: سینماها، استخرها، نمایشگاه‌ها و تمامی اماکن پر تردد استان تا اطلاع ثانوی تعطیل و مراسم اعتکاف استان و اردو‌های راهیان نور برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار عنوان کرد: اخبار و اطلاعات لازم در خصوص ویروس کرونا فقط از طریق کمیته اطلاع رسانی و سخنگوی این ستاد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیگیری شود.

سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این مجمع با بیان اینکه انتشار اخبار مربوط به کرونا در حال حاضر در فضای مجازی با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد اظهار کرد: باید این فضا را با اطلاع رسانی صحیح از التهاب خارج نماییم.

هاشمی ادامه داد: بیماری‌هایی مانند سارس و آنفولانزا از کرونا خطرناک‌تر هستند، اما نو پدید بودن این بیماری باعث شده از آن زیاد صحبت و باعث نگرانی مردم شود.

او ضمن تاکید بر جدی گرفتن رعایت بهداشت فردی و پرهیز از استعمال قلیان و سیگار به ویژه در اماکن عمومی، یادآور شد: با توجه به جدید بودن رفتار اپیدمیولوژیک این بیماری، نمی‌توان در مورد بسیاری از موارد از جمله زمان فروکش کردن آن، انتقال از طریق حیوانات، تاثیر گرم شدن هوا و تغییر فصل و ... اظهار نظر قطعی کرد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مورد استفاده از ماسک نیز توضیح داد: الزامی برای استفاده از ماسک برای همه مردم وجود ندارد، به کسانی استفاده از ماسک را توصیه می‌کنیم که علائم سرماخوردگی داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اطلاعات درست در اختیار مردم قرار دهیم و کمک کنیم تا آثار روانی بیماری کاهش یابد، اعلام کرد: تا کنون هیچ موردی از کرونا در خراسان شمالی به ثبت نرسیده است.

او با اشاره به اینکه با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، مردم از مسافرت‌های تفریحی، زیارتی و غیر ضروری اجتناب کرده چراکه باعث گسترش بیشتر آن خواهند شد.

افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این مجمع اظهار کرد: باید با هوشیاری، بدون ایجاد ترس راه‌های پیشگیرانه را در پیش بگیریم که ممنوع کردن اجتماعات و کاهش تجمعات در این راستا کمک می‌کند.

دلشاد اضافه کرد: از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با سازمان ها، ادارات و ارگان‌های دولتی مکاتبه‌ای شده تا در بحث آموزش، با توجه به محدودیت منابع وزارت بهداشت، با این نهاد هم افزایی و همکاری کنند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی علوم پزشکی خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اعلام زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد