Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: هرگونه تصمیم در خصوص تعطیلی‌ها در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اتخاذ می‌شود و نباید با دامن زدن به شایعات در جامعه، موج نگرانی ایجاد شده و به کسب و کار مردم لطمه وارد شود.

محمدصادق معتمدیان، امروز دوشنبه ۵ اسفند، در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم استان با مشارکت بیش از ۶۶ درصدی در انتخاباتِ دوم اسفند، رتبه دوم مشارکت در کشور را رقم زدند که صمیمانه از مردم شریف استان خراسان جنوبی تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از همه دست اندرکاران فرآیند برگزاری انتخابات، صمیمانه سپاسگزارم که باعث شدند این حماسه پرشور در امنیت، آرامش و سلامت کامل برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در خصوص تمهیدات صورت گرفته پیرامون بیماری «کرونا» در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر واکسن و درمانی برای این بیماری وجود ندارد و باید مراقبت و پیشگیری را با جدیت در دستور کار قرار داد.

معتمدیان افزود: باید کمبودها در تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده را جبران کرد تا بازار اشباع شود و مردم از نگرانی خارج شوند؛ علاوه بر آن باید نظارت‌ها تشدید شده و با افراد سودجویی که قصد دارند از این شرایط سوءاستفاده کنند، بدون اغماض و با شدت برخورد کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه جزء استان‌های پاک از نظر شیوع این بیماری هستیم، مهم ترین عامل در مدیریت بحران، وحدت فرماندهی و مدیریت واحد است تا بتوانیم با هم اندیشی و همفکری از این شرایط عبور کنیم؛ بنابراین نباید به گونه‌ای عمل شود تا تصمیمات عجولانه و مصاحبه‌های غیرکارشناسی در جامعه ایجاد التهاب کند.

معتمدیان تصریح کرد: تصمیمات باید دقیق و کارشناسی شده و با تبعیت از سیاست‌های کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش، دو بخش مهمی هستند که باید با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تولید محتوا و انعکاس از طریق صدا و سیمای استانی، روزنامه‌ها، فضای مجازی و رسانه‌های تاثیرگذار در دستور کار قرار گیرد گرفته تا به سرعت و به صورت متمرکز فضای رسانه‌ای استان اشباع شود و مردم از نگرانی خارج شوند.

وی افزود: همچنین آموزش و اطلاع ‌رسانی در کانون‌های تجمع، مناطق عشایری و روستاهایی که بعضاً دچار کمبود حمام و سرویس بهداشتی هستند، باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص تصمیمات «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران» موظف به تبعیت و همکاری هستند.

معتمدیان گفت: کمبودها در بخش تجهیزات بیمارستانی، آزمایشگاهی، بخش ایزوله و... مرتفع خواهد شد و دولت نیز در این خصوص تامین اعتبار کرده است.

در این جلسه؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس دانشگاه بیرجند، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل زندان ها، مدیر کل بهزیستی، شهردار بیرجند و مدیرکل هواشناسی استان به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از دادگستری خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرائم از جمله سرقت، جلسات هماهنگی متعددی بین دستگاه‌های مسئول برگزار شده که مبنای اقدامات مختلف قرار گرفته و نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: بر اساس تصمیمات مشترک مقرر شد هماهنگی های لازم جهت افزایش گشت‌های پلیس، گشت‌های رضویون و گشت‌های مشترک و همچنین پیگیری‌های لازم به منظور شناسایی محلات پر خطر و اولویت دار و استفاده از ظرفیت نگهبان محله، مؤسسات حفاظتی و مراقبتی با هدف کاهش سرقت و ارائه راهکارهای تشویقی و اطلاع رسانی به شهروندان محترم توسط دستگاه‌های مسئول صورت پذیرد.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه ارتقاء آگاهی های عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری از سرقت به منظور ارائه آموزش‌های چگونگی حفظ و صیانت از کودکان، زنان، خانواده و اموال، در مقابل سارقان، ذیل کمیسیون پیشگیری از سرقت فرمانداری مشهد مقدس نیز از موضوعاتی ست که مورد پیگیری قرار گرفته است تا در کنار اقداماتی همچون  استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان، جراید، رسانه‌ها فضای مجازی و تهیه و پخش پیام‌های پیشگیرانه و پیشگیری‌های فرهنگی مرتبط با سرقت در سطح جامعه، بتواند موجب کاهش اینگونه جرائم شود.

مرتضوی خاطر نشان کرد: ساماندهی مراکز خرید و فروش اموال مسروقه، ضایعات فروشی‌ها، استوک فروشی‌ها و... با استفاده از ظرفیت اداره کل صمت و اتاق اصناف و شناسایی و دستگیری مال خران و هماهنگی جهت همکاری لازم با نیروی انتظامی و اجرای بخشنامه دادستان محترم کل کشور در خصوص تشدید نگهداری سارقین نیز با هدف پیشگیری از وقوع جرائم، نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: بررسی آمار پرونده‌های جرائم سرقت در ۱۱ماهه  ۱۴۰۲نشان می‌دهد در نتیجه اقدامات صورت گرفته فوق، عنوان اتهامی سرقت مستوجب تعزیر کاهش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و سهم جرائم مرتبط با سرقت، نسبت به کل اتهامات وارده در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۹درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته و براین اساس و متعاقب انجام اقدامات گسترده پیشگیرانه، در ۱۵حوزه قضایی استان شاهد کاهش جرائم مربوط به سرقت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال  ۱۴۰۱بوده‌ایم.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر