Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:50:17 GMT

گردشگری؛ راه برون رفت مشکلات استان کرمانشاه است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۶۴۶۷

گردشگری؛ راه برون رفت مشکلات استان کرمانشاه است

محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در اولین جلسه کمیته امور اجتماعی، فرهنگی و نظارت بر شهرستان های استان کرمانشاه در رویداد کرمانشاه‌ ۲۰۲۰ افزود: زیرساخت های مناسبت گردشگری در استان وجود دارد برای استفاده از این ظرفیت ها باید نمادسازی و فرهنگ سازی در راستای ترویج گردشگری در استان در دستور کار جدی مسوولان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تاکید کرد: فرمانداران با تشکیل جلسات در شهرستان ها، رویدادها را مشخص کرده و ظرفیت های مردمی را پای کار بیاورند.
الهی تبار افزود: فرماندران تا ۱۲ اسفند برنامه ها و پیشنهادات خود را در اختیار میراث فرهنگی استان قرار دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در خاتمه در خصوص ثبت جهانی برندها به عنوان یک فرصت بزرگ برای معرفی استان اظهار داشت: سیکل جهانی کردن کار دشواری است اما اگر ثبت جهانی شود در لیست های جهانی به عنوان هدف گردشگران قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و دبیر این کمیته نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت ویژه رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰ برای استان به عنوان یک فرصت تحول آفرین اظهار داشت: نقش دهیاران افراد محلی در رویداد بسیار مهم است.
امید قادری با اعلام اینکه ۷۲ روستا براساس واقعیت ها و در راستای هدایت اعتبارات برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری در روستاها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: باید ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها در این روستاها رویدادهای فرهنگی برگزار کنیم.
قادری در ادامه ثبت برندهای شهرهای ملی را دارای اهمیت ویژه برای توسعه گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: کشور ترکیه به دنبال ثبت جهانی تنبور است، با توجه دستور استاندار موضوع ثبت ملی تنبور دالاهو در دست اقدام قرار گرفته است تا در آینده نزدیک شرایط ثبت جهانی آن به نام استان کرمانشاه فراهم شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در ایام اربعین امسال بیش از ۲۱ میلیارد ریال کالای صنایع دستی در استان به فروش رفته است، تصریح کرد: برای گردشگری اربعین باید راهکارهای اقتصادی کردن این فرصت را دنبال کنیم در شهرستان ها جلسات لازم برای ارایه راهکار تشکیل دهند.
برپایی نوروزگاه ها و اعلام آمادگی فرمانداران، صدور مجوزهای لازم در مناطق مرزی برای برپایی تورهای گردشگری در این مناطق از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. 
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه کرمانشاه جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه کرمانشاه جهانگردی استانداری کرمانشاه کرمانشاه جهانگردی استان کرمانشاه ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۰ فروردین (۱۸ آوریل) به عنوان روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نامگذاری شده، گفت : بازدید از تمام بناها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی شاخص استان در این روز رایگان خواهد بود. 

وی افزود: فردا (پنجشنبه) درب بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی استان همچون بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی به روی گردشگران باز خواهد بود. 

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های غنی کشور در بحث تعدد آثار تاریخی است، عنوان کرد: در سطح استان ۴۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که حدود نیمی از آنها به ثبت ملی رسیده است. 

وی شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی را «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» عنوان کرد و گفت: باتوجه به این شعار در تعدادی از پایگاه‌های ملی و جهانی سراسر کشور قرار است نشست‌های تخصصی برگزار شود که در استان کرمانشاه نیز در پایگاه جهانی اورامانات نشستی با موضوع مواجهه با بحران‌های طبیعی با مشارکت مردم و کمک از دانش سنتی مردم منطقه برگزار خواهد شد. 

خانی لعل آبادی ادامه داد: به این مناسبت، برنامه‌هایی را برای تجلیل از فعالین حوزه مرمت، حافظان بنا‌های تاریخی، سمن‌های فعال و... در سطح استان خواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری