Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@17:05:05 GMT

فوت یک همدانی بر اثر ابتلا به کروناویروس

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۶۵۳۴

فوت یک همدانی بر اثر ابتلا به کروناویروس

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به مثبت بودن نتیجه آزمایش کروناویروس در یکی از موارد مشکوک در استان همدان گفت: ویروس کرونا منجر به فوت این فرد شده است.

دکتر منوچهر کرمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما اجازه افشای اطلاعات و نام افراد را در این موضوع نداریم اما کلیه افراد خانواده فرد مبتلا مورد آزمایش قرار گرفته و خوشبختانه هیچ‌یک نتیجه مثبت نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آمورش عالی بیان کرد: به تبع دانشگاه‌ها خوابگاه‌های دانشجویی نیز در این ایام که نزدیک عید نوروز بوده و تمایل دانشجویان به حضور در شهر خود و خانواده‌هایشان بیشتر است، تعطیل شده‌اند البته قبل از اعلام خبر تعطیلی، ضدعفونی کردن و غربالگری خوابگاه‌ها آغاز شده بود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: علاوه بر خوابگاه‌های دانشجویی، دیگر مراکزی که محل تجمع افراد هستند مثل خانه سالمندان، زندان‌ها،اردوگاه‌ها، پادگان‌ها و ... نیز تحت آموزش و ضدعفونی روزانه محل قرار گرفته‌اند و کلیه افرادی که دارای علامت بیماری‌های تنفسی هستند غربال شده و نمونه‌گیری می‌شوند. 

وی با بیان اینکه متأسفانه این ویروس تا حدود دو هفته می‌تواند بدون علامت در بدن افراد باشد،خاطرنشان کرد: در این شرایط فقط و فقط آموزش‌های پیشگیرانه خودمراقبتی می‌تواند متضمن سلامتی افراد باشد که ما با ارائه انواع آموزش‌های در اماکن مذکور و دیگر محیط‌های جمعیتی تلاش می‌کنیم خود مراقبتی را در بین مردم نهادینه کنیم تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

کرمی رعایت اصول اولیه بهداشت فردی را از هر اقدام پیشگیرانه دیگر مؤثرتر برشمرد و افزود: استفاده از برخی اقلام نظیر ماسک برای عموم افراد ضرورت ندارد تنها کسانی که با فرد مبتلا یا دارای علامت در ارتباط هستند باید از ماسک استفاده کنند. 

وی بیان کرد: خوشبختانه با مساعدت وزارت بهداشت، امروز تأمین ماسک برای کارکنان بخش‌های درمانی صورت گرفت ولی سهم مردمی ماسک از وزارت‌خانه هنوز دریافت نشده و با ورود این پارت اطلاع‌رسانی و توزیع نیز به نحو شایسته انجام خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/00306w

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کروناویروس همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری

فردا نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز می‌شود و بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برای ورود به دانشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ در استان همدان هم ۲۳ هزار و ۸۸۰ نفر در این رقابت شرکت می‌کنند.

نوبت اول آزمون سراسری در ۱۵ حوزه امتحانی استان همدان برگزار می‌شود و ۶۲ درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۳۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

ضرورت حفظ آرامش در آستانه آزمون سراسری

آنچه در این ساعات پایانی مهم است کنترل استرس و راه‌های غلبه بر آن است؛ به گفته مشاوران، داوطلبان در این ساعات پایانی درباره آزمون صحبت نکنند و یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز پیش از آزمون لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟