Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@10:29:53 GMT

چرا لابی اسرائیل مخالف سندرز است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۶۷۲۵

برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از مخالفان سرسخت سیاست‌های دونالد ترامپ است و بارها نسبت به ‌آغاز جنگ علیه ایران هشدار داده است. از دیدگاه او جنگ با ایران فاجعه مطلق خواهد بود. مواضع او آیپک را به وحشت انداخته است.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی سیاست‌های شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) علیه سندرز را بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا به دنبال سخنرانی‌های سندرز و حمایت او از فلسطین و مخالفت با سیاست‌های ترامپ در قبال ایران، آیپک به دنبال آن است که سندرز را به هر قیمتی شده متوقف کند تا پای او به کاخ سفید نرسد.
بر خلاف آنچه تصور می‌شود آیپک طرفدار راست گرایان یا جمهوری خواهان آمریکایی نیست بلکه این سازمان صهیونیستی تلاش می‌کند در میانه دو طرف (دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) قرار بگیرد و افرادی را از هر دو جناح جذب کند. در واقع اعضای آیپک تلاش می‌کنند با هر سیاستمداری که به کنگره راه پیدا می‌کند روابط دوستی ایجاد کنند. اما مواضع برنی سندرز آنها را برآشفته و وادار کرده بر خلاف سنت تاریخی خود علیه او در انتخابات موضع بگیرند.
معامله قرن غیرقابل قبول است
سندرز چند ماه پیش در حساب توییتر خود نوشت: طرح بنیامین نتانیاهو برای الحاق مناطق اشغالی به اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض و راه حل تشکیل دو کشور مستقل را تقریبا غیرممکن می‌کند. همه کسانی که از صلح اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کنند باید با این کار مخالفت کنند.
برنی سندرز، که خود یهودی‌تبار است طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» را غیرقابل قبول خوانده و گفته است که این طرح مناقشه اسرائیل و فلسطین را دائمی می‌کند. این سناتور ایالت ورمونت در توییتی در این مورد نوشت: هر گونه توافق صلح قابل قبولی باید با حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل سازگار باشد. هر گونه توافقی باید به اشغالگری اسرائیل پایان داده و حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها را در چارچوب دولتی مستقل در کنار اسرائیل امن محقق کند. طرح به اصطلاح صلح ترامپ این مهم را محقق نکرده و تنها مناقشه را دائمی می‌کند. این غیرقابل قبول است.
معامله قرن عنوان طرح ترامپ برای حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است که ترامپ پس از به قدرت رسیدن بارها در مورد آن سخن گفته و تبلیغ کرده بود. طرح معامله قرن برای گروه های فلسطینی تنها مزیت اقتصادی دارد و روشن است که این طرح موفقیت آمیز نخواهد بود.
سندرز در نشست «جامعه اسلامی آمریکای شمالی» (ISNA) که سازمان مسلمانان در آمریکای شمالی محسوب می‌شود، در مورد فقدان رهبری ایالات متحده در مسائل مهم جهانی گفت: یکی از نقاطی که خیلی به آن نیاز وجود دارد، میانجیگری برای فرایند صلح پایدار بین اسرائیل و فلسطین است. من حامی سرسخت حق اسرائیل برای موجودیت، استقلال و در صلح و امنیت بودنش هستم اما من به این موضوع هم باور دارم که ایالات متحده باید در زمینه این منازعه طولانی مدت رویکردی متوازن اتخاذ کند که نتیجه آن به پایان اشغالگری اسرائیل منجر شود و به مردم فلسطین استقلال و حق تعیین سرنوشت در کشور مستقل خودشان داده شود. به نظر من، این نتیجه به بهترین وجه به نفع منافع اسرائیل، مردم فلسطین، ایالات متحده و کل منطقه خواهد بود.
جنگ با ایران فاجعه است
پس از آنکه نمایندگان مجلس و سنای آمریکا در نشستی محرمانه در جریان اطلاعات طبقه‌بندی شده درباره ایران قرار گرفتند سندرز به جمع‌ خبرنگاران آمد و نکاتی را درباره تنش کنونی میان ایالات متحده و ایران مطرح کرد.
سندرز در مورد جنگ‌های بی پایان آمریکا گفت: مردم آمریکا نسبت به دروغ‌هایی که در جنگ ویتنام به آنها گفته شد، آگاهند. ما به جنگی رفتیم که تنها بر پایه یک دروغ در نهایت به کشته شدن ۵۹ هزار نفر منجر شد. سال ۲۰۰۳ نیز در مورد دسترسی احتمالی عراق به سلاح کشتار جمعی به ما دروغ گفته شد. آنجا هم ما ۴ هزار نیروی نظامی‌مان را از دست دادیم. صدها هزار نفر از مردم منطقه نیز کشته و یا مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. فکر می‌کنم که جنگ با ایران یک فاجعه مطلق خواهد بود، چیزی به مراتب بدتر از جنگ با عراق. امیدوارم مردم آمریکا به این دولت بگویند که ما به جنگ ایران نخواهیم رفت.
او در گفت‌وگو با واشنگتن پست اعلام کرد که آماده است در صورت انتخاب شدن مستقیما با ایران مذاکره کند و افزود که چرا نباید امکان تعامل مستقیم با ایران باشد. من فکر می‌کنم که مذاکره با ایران واقعا  مناسب است. این یک فرصت است که نگرانی‌هایمان را راجع به حمایت شان از برخی گروه‌های تروریستی و برنامه موشکی‌شان با آن‌ها در میان بگذاریم.
سندرز اخیرا به همراه «روخانا» عضو مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس طرحی را تدوین کردند که به موجب آن کاخ سفید از هرگونه بودجه نظامی برای حمله به ایران بدون موافقت کنگره منع شود. آنان در این طرح با تاکید بر اینکه ترامپ در حال کشاندن آمریکا به جنگی دیگر است، خواهان ممنوعیت تامین مالی هرگونه اقدام نظامی شدند. آنها با اشاره به خطر آغاز جنگ جدید در خاورمیانه گفتند: جنگ احتمالی با ایران تلفات بی‌شمار و همچنین تریلیاردها دلار هزینه خواهد داشت. درگیری جدید همچنین باعث افزایش آوارگان خواهد شد. سرمایه‌های تریلیاردی آمریکا نه به منظور جنگ‌های بی پایان بلکه باید برای رفاه مردم هزینه شود.
دولت ترامپ به رژیم صهیونیستی بیشتر از تمامی دولت‌های آمریکا کمک کرده است خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران نیز همگام با مبارزه ایپک برای شکست دادن دستاورد سیاست خارجی دولت باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا بود.
اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ‌ حمایت از حق حاکمیت اشغالگران بر جولان و اخیرا طرح صلح معامله قرن که به شدت به نفع اسرائیل است.
بنابراین با توجه به مواضع ترامپ و مواضع سندرز عجیب نیست که سازمان صهیونیستی ایپک در این انتخابات به نفع ترامپ فعالیت کند. برچسب ها: اسرائیل ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: اسرائیل آمریکا ایالات متحده معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیرو‌های روسیه در ماه‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفتگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می‌دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیرو‌های روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می‌دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می‌کنم پوتین بر این باور است که می‌تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی‌ها کار برجسته‌ای را در غرق کردن کشتی‌های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است، اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می‌بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع‌تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می‌داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد