Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@13:56:37 GMT

وزیر خارجه سوئیس: تحریم کنندگان دارو قاتل بشرند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۶۸۷۱

وزیر خارجه سوئیس: تحریم کنندگان دارو قاتل بشرند

دبیر ستاد حقوق بشر با انتقاد از اعمال سیاست ها و تحریم های غیر انسانی آمریکایی ها علیه ایرانی ها، گفت: تحریم کنندگان دارو فقط ناقض حقوق بشر نیستند، بلکه قاتل خود بشرند.

به گزارش مشرق، در دیدار «اینازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس با علی باقری کنی معاون رئیس قوه قضائیه و دبیر َستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، راهکارهای بهبود وضعیت ایرانیان زندانی در آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: روحانی: تحریم آمریکا مانند کرونا است رئیس‌جمهور: ملت‌های آزاده دنیا تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران را محکوم کنند

در این دیدار که در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، باقری کنی با انتقاد از برخورد غیرانسانی آمریکایی‌ها با ایرانی های بازداشتی خواستار پایان دادن به سیاست گروگان گیری آمریکایی ها شد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به پیگیری مشکلات ایرانیان در هر نقطه از جهان می‌داند.

دبیر ستاد حقوق بشر با نشان دادن تصاویر کودکان معصوم مبتلا به بیماری پروانه ای به طرف سوئیسی به سیاست ضدانسانی تحریم دارویی برخی از کشورها اشاره نمود و تصریح کرد: تحریم کنندگان دارو فقط ناقض حقوق بشر نیستند، بلکه قاتل خود بشرند.

در این دیدار وزیر خارجه سوئیس با اشاره به لزوم ارائه امکانات پزشکی به بیماران، گفت: دسترسی افراد نیازمند به دارو حق همه است و جلوگیری از آن حتی در دوران جنگ نیز نباید بدون مجازات باقی بماند.

در پایان این دیدار طرفین با اشاره به صدمین سالگرد روابط دوجانبه بر ارتقای همکاری ها در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه حقوق بشر تأکید کردند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا مشرق باقری امریکا حقوق بشر علی باقری قوه قضاییه ستاد حقوق بشر ژنو قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: انتخابات حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با توجه به تأیید هئیت نظارت شهرستانی و استانی، خرداد ماه به صورت همزمان و سراسری در کشور  برگزار می‌شود. 
علی یونسی پور افزود: فراخوان از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار یا محلی اطلاع رسانی می‌شود. 
او ادامه داد: سایر مردم می‌توانند برای عضویت در این انجمن به سامانه جامع عضویت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان یا سایت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مراجعه کرده و اطلاعات را بارگذاری و کارت عضویت دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل
  • وزیر خارجه انگلیس: وضعیت غزه "غیرقابل قبول" است
  • کمر تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی شکست
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • فوری /پیام ایران به آمریکا از طریق سفارت سوئیس درباره حمله به اسرائیل