Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح زیر است:

پنجم اسفندماه، خجسته زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی و چهره برجسته تاریخ علم این سرزمین، خواجه نصیرالدین طوسی را که به عنوان روز ملی مهندس نامگذاری شده است،‌‌ به تمامی مهندسان تلاشگر کشور تبریک می گویم. لازم است به بهانه این روز و با زنده نگاه داشتن نام این دانشمند بزرگ مسلمان، عصر شکوفایی و ترقی اسلام را که طی آن مسلمانان حدود پنج قرن، بزرگ‌ترین تمدن بشری را در جهان پایه‌ریزی کردند، به گونه‌ای که تا چند صد سال بعد، دانشمدان غربی بهره بردار این گنجینه ارزشمند ایجاد شده بودند به خود یادآور شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک در زمان حاضر که کشور در عرصه داخلی و بین المللی با مشکلات مختلفی روبروست، به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر از همیشه به تقویت روحیه خودباوری ملی و توجه به استعدادهای بومی و توان داخلی نیازمندیم و بنا بر توصیه ایشان ملت ایران باید خود را قوی کند و ما باید بدانیم که می توانیم. لذا به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ مهندسان کشور، ضمن قدردانی از زحمات این قشر فرزانه ، آرزو می کنم که مهندسان ایران اسلامی همچون گذشته با تکیه بر دانش بومی و توان داخلی نسبت به جبران کمبود‌ها، رشد وتوسعه پایدار در ابعاد مختلف، ایجاد رفاه و آبادانی و حرکت در مسیر تامین منافع ملی موفق باشند و اقتدار ملی را که مقوله ای‌ از جنس رشد وتوسعه مولفه های اقتصادی ‌‌‌‌، سیاسی، نظامی، علمی ،اجتماعی و فرهنگی و برخاسته از مبانی و لایه های ارزشی حاکم بر جامعه اسلامی است، برای ایران عزیز رقم بزنند.  

دکتر مسعود نصرتی

رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: مهندسان ایرانی در بیش از ۲۰ کشور جهان در حال اجرای پروژه‌های برق و آب هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد.

پروژه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا دارای دو سد بتن-غلطکی و لوله انتقال آب ۱۹ کیلومتری است. نیروگاه تولید برق این طرح در عمق ۷۵۰ متری زمین جای دارد.

پروژه چند منظوره اومااویا، همچنین ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سریلانکا را تحت آبیاری قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان سخنانی اظهار کرد: فکر و دانش مهندسان ایرانی امروز نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد. انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای به عنوان رهبر این انقلاب و شهدای همچون سردار سلیمانی به ملت ما آموختند که ما می‌توانیم.

وی افزود: دشمن به ما القا می‌کرد که ما نمی‌توانیم، اما ما توانستیم، خواست و اراده ملیت ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.

رئیسی ادامه داد: آقای رئیس جمهور و وزرای محترم کشور دوست سریلانکا، جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور شما کمک کند و تجربه ۴۵ ساله از استقلال و خودکفایی خود را به اشتراک بگذارد.

رئیس جمهور کشورمان اظهارکرد: آقای رئیس جمهور و همه مسئولان سریلانکایی، ما آمادگی داریم در طرح‌ها و پروژه‌های سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی خود در پیشرفت شما کمک کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: ما با کشور‌های آسیای و کشور‌های همسایه از جمله سریلانکا بنای تعامل و همکاری داریم.

رئیسی گفت: آنچه نظام سلطه به ملت‌ها القا می‌کند که شما بدون حضور ما نمی‌توانید پیشرفت کنید و بدون مشارکت ما ما نمی‌توانید توسعه پیدا کنید، دروغ است و یک القای استعماری و استکباری است.

رئیس قوه مجریه کشورمان همچنین اظهارداشت: از وزیر محترم نیرو و از شرکت‌های ایرانی فعال در این پروزه و از متخصصین فعال ایرانی و از متخصصین کشور دوست سریلانکا و وزیر نیروی سریلانکا کمال تشکر را دارم.

وی تأکید کرد: آنچه برای من و همکاران اهمیت دارد این است که برای رفاه حال مردم سریلانکا گامی برداشته شد و ما رفاه حال مردم سریلانکا را رفاه خود می‌دانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • رئیس جمهور: مهندسان ایرانی در بیش از ۲۰ کشور جهان در حال اجرای پروژه‌های برق و آب هستند
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد