Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی هاشمیان عصر دوشنبه در خصوص برخورد قاطع دستگاه قضایی با سودجویان و محتکران اظهارکرد: دادگستری اجازه نخواهد داد، عده ای سودجو با سوء استفاده از نگرانی مردم و ایجاد بازار سیاه و احتکار ملزومات مورد نیاز، مردم استان را با مشکل مواجه کنند.

وی از دادستان ها خواست که با رصد حوزه قضایی خود بی درنگ با سودجویان برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمیان افزود: دادستان های سراسر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان داروخانه ها را رصد کنند و هر جا نیاز به ورود دستگاه قضایی بود بی درنگ وارد عمل شوند.

وی گفت: در بازرسی هایی که این روزها با دقت بیشتر انجام می شود در حوزه قضایی کمالان یک داروخانه پس از یک بار تذکر، پلمب شد.

هاشمیان عنوان کرد: احتکار و گرانفروشی اقلامی مانند ماسک و ژل های ضدعفونی کننده از جمله مواردی بود که علیرغم یکبار تذکر، این داروخانه اقدام به ارتکاب آن، کرده بود.

وی گفت: در این داروخانه ماسک های ۶۰۰ تومانی با قیمت پنج هزار تومان به مردم فروخته می شد.

کد خبر 4862222

منبع: مهر

کلیدواژه: علی آبادکتول ماسک طبی دادگستری گلستان هادی هاشمیان داروخانه انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف تعطیلی مدارس بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند استان گیلان تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس کل دادگستری   آذربایجان غربی در اولین جلسه شورای معاونین دادگستری استان در آغازین روزهای سال1403 با تبریک حلول سال جدید آرزوی توفیق برای همکاران و قبولی طاعات و عبادات نمود و میلاد سبط اکبر نبی مکرم اسلام حضرت امام حسن(ع) را هم تبریک گفت.

عتباتی ادامه داد، ان شاءالله در سال جدید مانند همیشه برای اعتلای اهداف مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز اجرایی شدن اهداف و سیاستهای کلی قوه قضائیه گامهای محکم برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

رئیس کل دادگستری استان با تشکر از همه همکاران خود گفت علیرغم همه مشکلات و کمبودها در سال 1402 تلاش کردید کار مردم زمین نماند و در انجام امور خود بصورت اثربخش عمل نمودید و در حوزه های مختلف زحمت کشیده شد و نتایج ارزشمندی از اقدامات حاصل شد.

وی افزود، اثر اقدامات همکاران عزیز  در همه امور در جامعه بروز و نمود پیدا می کند به عنوان مثال یک سازش و آزادسازی زندانی دارای آثار مطلوب اجتماعی است و فرهنگ صلح و سازش را بین مردم نهادینه می کند یا جایگزین های حبس در سطح جامعه آثار وضعی بسیار خوبی دارد خصوصاً در باب پیشگیری از جرم و جلوگیری از تکرار جرم توسط فردی که اتفاقاً جرمی انجام داده و دادگستری بجای حبس او را با جایگزین حبس به جامعه بازگردانده است.

عتباتی اضافه کرد، احساس مبارزه با فساد القای یک حس خوب به جامعه است و مردم را امیدوار می کند که دستگاه قضایی در مقابل مفسدین محکم و قاطع ایستاده است و هیچ مماشاتی را در مبارزه با فساد نمی پذیرد و ملاحظه این اقدامات توسط مردم یقیناً دعای خیر آنها را به دنبال خواهد داشت و رضایت خداوند متعال هم در راضی بودن خلق الله است.

رئیس شورای معاونین دادگستری  در ادامه صحبتهای خود به برنامه ها و سیاستهای ابلاغی دستگاه قضایی هم اشاره و گفت: برنامه عملیاتی سال 1403 آماده شده است و این برنامه به صورت حداکثری وفق برنامه های ابلاغی خصوصاٌ سند تحول قضایی قوه قضائیه است.

عتباتی به شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم هم اشاره و گفت: باید در این خصوص اتاق فکرهایی تشکیل شود و برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تصمیمات اجرایی وعملیاتی اتخاذ شود و باید دقیقاً مشکلات تولید و اقتصاد استان مورد واکاوی قرار گیرد تا پس از شناسایی مشکلات برای حل و رفع آنها اتخاذ تصمیم گردد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اقدامات ارزشمند کمیته حمایت قضایی استان در سال 1402 گفت: مشکلات 119 واحد تولیدی در جلسات کمیته حمایت مطرح و 300مصوبه برای رفع مشکلات آنها مصوب گردید و بسیاری از شرکتها که با مشکلات عدیده مواجه شده بودند و یا تعطیل شده بودند یا در مسیر راکد شدن بودند با تدبیر اعضای کمیته نجات پیدا کردند.

مقام ارشد قضایی استان به بازرسیهای سال جدید هم پرداخت و گفت: بازرسیها باید به صورت گسترده و کلی از حوز های قضایی به صورت هدفمند برنامه ریزی و انجام شود چرا که این حضورها بسیار مفید و نتیجه بخش است و نقاط ضعف و قوت شناسایی و برای آنها تصمیم گیری می شود.

رصد پرونده های مهم و خاص و عدم غفلت از آن دیگر خواسته عتباتی از اعضای شورای معاونین بود که تاکید کرد باید با دقت و به صورت جدی مورد رصد معاونین ناظر قرار گیرد.

عتباتی به لزوم رصد فضای مجازی هم تاکید و گفت: باید در داخل دستگاه قضایی واحدی برای رصد فضای مجازی تشکیل شود تا از فعالیت افرادی که بلاقید در فضای مجازی اقدامات خاصی انجام می دهند مورد رصد و کنترل قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان از اعضای شورای معاونین خواست هر یک در حوزه تحت نظارت خود علاوه بر بازرسی ها و بازدیدها نقش صیانتی، حفاظتی و ارزشیابی هم داشته باشند و در جهت صیانت از همکاران تدابیر مدیریتی خود را به کار بندند تا از کمترین آسیب در درون دستگاه جلوگیری به عمل آید.

تامین فضاهای مناسب اداری هم از جهت احداث، تکمیل و اجاره، تامین نیروی انسانی قضایی و اداری، آغاز به کار دادگاههای صلح، اهتمام ویژه به امر سازش، مدیریت ورود پرونده ها به دستگاه قضایی، از دیگر تاکیدات عتباتی بود که از معاونین ناظر آن را خواستار شد.

در ادامه جلسه زارع معاون برنامه ریزی و آمار و فناوری اطلاعات به ارائه گزارش عملکرد سالیانه دادگستری استان پرداخت و اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • پلمب موقت یک داروخانه در سمنان
  • ثبت ۲۱۰۰پرواز از آغاز سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد/جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی در نوروز
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • سکانس‌هایی از فیلم مشت
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است
  • قدردانی آیت‌الله اعرافی از مسئولان قضایی خوزستان
  • کشف انبار مواد غذایی احتکار شده در کاشمر