Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای اظهارداشت که برای پیشگیری از شیوع بیماری «کرونا»، ارائه خدمات به مراجعان افغانستانی را متوقف کرده است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی در کابل امروز اعلام کرد که به منظور رعایت نکات بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ارائه خدمات به مراجعین افغانستانی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها در افغانستان گزارش دادند که در این اطلاعیه آمده است: «بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به اطلاع شهروندان محترم افغانستان می‌رساند به منظور رعایت نکات بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ارائه خدمات به مراجعین عزیز از روز دوشنبه 5 اسفند/حوت 1398 تا اطلاع ثانوی متوقف می‌نماید. هرگونه اطلاعات جدید در این رابطه، متعاقباً به اطلاع همگان خواهد رسید».

این در حالی است که شورای امنیت ملی افغانستان به دنبال خبر وجود کرونا در ایران، تمام تمام رفت‌وآمدهای زمینی و هوایی به کشورمان را به‌طور «موقت» ممنوع کرده است.

این تصمیم در جلسه‌ای اتخاذ شد که به ریاست «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا برگزار شده بود.

تصمیم مسدود شدن مرزهای افغانستان و ایران، هزاران نفر در دو سوی مرز را با بلاتکلیفی روبرو کرده است.

سفیر ایران در افغانستان: پرواز بیرجند-کابل توجیه اقتصادی ندارداعتصاب رانندگان خودروهای ترانزیتی در نزدیکی مرز ایران و افغانستان

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، واردات مرغ و تخم مرغ نیز به‌طور موقت از ایران و پاکستان متوقف شده است.

در این جلسه درباره دیگر اقدامات پیشگیرانه نیز تبادل‌نظر صورت گرفت و «فیروزالدین فیروز» وزیر بهداشت افغانستان نیز تصریح کرد که آمادگی‌های لازم برای تشخیص بیماران، قرنطینه و درمان آن‌ها در پایتخت افغانستان و دیگر ولایت‌های این کشور اتخاذ شده است.

مقامات وزارت بهداشت افغانستان پیش از این نیز برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا مرزهایش با کشور چین و تاجیکستان را مسدود کرده بود.

انتهای پیام/.

R1447/P42329/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!

محمدجعفر یاسینی، فعال حوزه  اقتصادی که سال‌ها در افغانستان مشغول فعالیت است از تجربه سفر امروز خود به افغانستان می‌گوید که روایتی خواندنی‌ست.

سال‌هاست بنا به فعالیتی که دارم سفرهای متعددی به افغانستان داشته‌ام و‌ به تبع دوستان و همراهان زیادی در این خاک گرم و مهمان‌نواز پیدا کرده‌ام.

دوستی، مهر و محبت افغانستانی‌ها و مهمان‌نوازی‌شان برایم دیگر تبدیل به یک عادت شده است و با آن خو گرفته‌ام، اما سفر امروز رنگ و بوی دیگری داشت.

پرواز در فرودگاه کابل به زمین نشست و پس از پیاده شدن چندین مسافر افغانستانی نوبت به من رسید که پای از پرواز بیرون بگذارم؛ انگار قهرمانی وارد کشورشان شده.

همه افراد حاضر در فرودگاه کابل به محض مواجهه با من و دوستان همراهم محکم ما را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند و بابت سیلی ایران به رژیم صهیونیستی با شعفی وصف‌ناپذیر تبریک می‌گفتند.

وارد سالن کنترل پاسپورت شدم و مأمور امارتی به محض دریافت پاسپورت و آگاهی از اینکه ایرانی هستم از جایش بلند شد و با صدای بلند گفت: «خوش‌آمدی ایرانی قهرمان»!

و این موضوع در صف تاکسی‌ها و کوچه و بازار هم ادامه داشت.

وصف این اوضاع در این کلمات نمی‌گنجد اما برای من که سال‌هاست به افغانستان می‌آیم حال و هوایی جدید است و حس غرورش وصف‌ناکردنی...

منبع: کانال هیواد تایمز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • مالزی حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • سفارت ایتالیا در تهران تعطیل شد
  • سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم
  • دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
  • دفتر کنسولی ایتالیا در تهران تا اطلاع ثانوی تعطیلی شد
  • دفتر کنسولی سفارت ایتالیا در تهران تعطیل شد
  • تعطیلی سفارت ایتالیا در تهران، تا اطلاع ثانوی + عکس