Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد حسین بحرینی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انتقال و ماندگاری ویروس کرونا به وسیله قطره های ناشی از عطسه و سرفه میسر است.

او تصریح کرد: میزان مرگ و میر بیماری کرونای جدید که در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین کشف شد، نسبت به نمونه ویروس های سال‌های قبل، از دسته کرونا مانند "سارس" و "مرس" کمتر است، اما قدرت انتشار و سرایت این ویروس،  بسیار است پس، رعایت بهداشت فردی و پیشگیری، نقش اول را در کنترل این بیماری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اولویت اول شستن دست‌ها با آب و صابون و بدون نیاز به محلول ضد عفونی است، همچنین پرهیز از دست دادن، بغل کردن و روبوسی کردن، پرهیز از تردد در مکان‌های شلوغ و اجتماعات، نگه نداشتن حیوانات خانگی و رعایت بهداشت فردی هنگام عطسه و سرفه از اهمیت زیادی  برخوردار است.

بحرینی افزود: دوره بیماری کرونا بین ۱۴ تا ۲۰ روز است، برخی از بیماران ممکن است علائم نداشته اما ناقل بیماری باشند و درصد اندکی از افراد مبتلا به این بیماری نیز فوت می‌کنند. مرگ ومیر کرونا در مردان بیشتر از زنان است رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خطر مرگ و میر بیماری کرونا، در مردان بیشتر از زنان است به طوری که در مردان ۲.۸ و در زنان ۱.۷ درصد می‌باشد.

بحرینی افزود: این در حالی است که با افزایش سن و ابتلا به بیماری‌های زمینه ای،  خطر مرگ و میر بیماری کرونا افزایش می یابد و در کودکان تا سنین زیر ۹ سال، مرگ و میر ناشی از این بیماری،  صفر گزارش شده است.

او تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده،  میزان مرگ و میر این بیماری در سنین ۲۰ تا ۴۹ سال بین ۲ دهم تا چهار دهم درصد و میزان مرگ و میر در سنین ۵۰ تا ۵۹ سال،  بین ۱.۳ تا ۳.۶ درصد می‌باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مرگ ومیر کرونا در سنین ۷۰ تا ۷۹ سال هشت درصد و در سنین ۸۰ سال به بالا ۱۴.۸ درصد است.

بحرینی با اشاره به افزایش خطر مرگ و میر کرونا در افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای افزود: میزان مرگ و میر بیماری کرونا در افراد مبتلا به بیماران قلبی و عروقی ۱۰ درصد، در بیماران دیابتی ۷.۳ درصد، در افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی ۶.۳ درصد، در بیماران مبتلا به پرفشاری خون ۶ درصد و در بیماران سرطانی ۵.۶ درصد بوده است.

او تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی،  تاکنون از بین ۲ هزار و ۶۱۹ مورد مرگ و میر بیماری کرونا در جهان، ۲ هزار و ۵۹۲ مورد در چین بوده و ایران رتبه دوم مرگ و میر این بیماری را بعد از چین دارد و کشورهای کره جنوبی، ایتالیا، هنگ کنگ، ژاپن، تایوان، فرانسه و فیلیپین در رده‌های بعدی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید توجه داشت از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون،  بیش از ۷۲ هزار نفر در جهان بر اثر بیماری آنفلوآنزا فوت کرده‌اند. اختصاص 10 مرکز و بیمارستان در مشهد برای درمان کرونا رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به جای هیجانی شدن در مقابله با کرونا،  باید برخورد علمی و منطقی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی را در تمام سطوح دنبال کرد.

بحرینی افزود: به اذعان مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه پیشگیری از کرونا،  برنامه ریزی مدون و منطقی داشته است.

او تصریح کرد: هم اکنون ۱۰ مرکز و بیمارستان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  برای درمان بیماری کرونا اختصاص یافته و سامانه پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات در زمینه کرونا،  نیز راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ابتلا به ویروس کرونا،  در حال حاضر درمان مشخصی ندارد و درمان آن استراحت، مصرف مسکن و مایعات و حفظ بهداشت فردی است.

انتهای پیام//ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا پیشگیری از کرونا بهداشت فردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرگ و میر بیماری کرونا او تصریح میزان مرگ و میر افراد مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد