Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف نیا گفت: سامانه تلفنی ۳۱۵۰ به صورت شبانه روزی پاسخگوی سؤالات مردم در خصوص کروناویروس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» امروز(دوشنبه 5اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: موارد مشکوک به کرونا در استان گلستان وجود دارد و تاکنون 18 نمونه مربوط به کرونا برای آزمایش ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: هنوز پاسخ قطعی نمونه های مشکوک به کرونا ارسال نشده اما آمار بستری در گلستان تغییر کرده است و موارد نمونه های ارسالی مشکوک به کرونا رو به افزایش است لذا ما فرض می گیریم که استان گلستان به ویروس کرونا آلوده است.

 

وی با بیان اینکه در هر بیمارستان یک بخش ویژه بیماران تنفسی اختصاص یافته است، یادآور شد: یک بخش 70 تختخوابی در بیمارستان پنج آذر گرگان و 40 تختخوابی در بیمارستان خاتم الانبیاء به بیماران تنفسی اختصاص یافته است و قرار است 10 درصد تخت های بیمارستان تأمین اجتماعی گرگان به کروناویروس اختصاص یابد.

 

عارف نیا بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون تأکید کرد و گفت: به مردم توصیه می کنم یک لیتر آب را با دو قاشق غذاخوری ماده سفیدکننده ترکیب کنند و سطوح مشکوک آلوده به کروناویروس را شستشو دهند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه افرادی که علائم جزئی اعم از تب و سرفه خفیف دارند نباید از منزل خارج شوند، خاطرنشان کرد: اگر کسی علائمی اعم از تب، سرفه و احساس نفس تنگی و علائم آنفولانزا و سرماخوردگی دارد باید تا یک هفته از حضور در اجتماع پرهیز کند و در منزل بماند.

 

وی تأکید کرد: سامانه تلفنی 3150 به صورت شبانه روزی پاسخگوی سؤالات مردم در خصوص آگاهی مردم از مراکز درمانی، اقدامات درمانی و ... در موضوع کروناویروس است.

 

گفتنی است، تاکنون مورد مثبتی از کروناویروس در استان گلستان گزارش نشده است و برای پیشگیری از کرونا بازارهای هفتگی، همایش ها و سمینارها و فعالیت مکان های آموزشی آزاد، مدارس و دانشگاه ها و کنسرت ها موقتاً در استان گلستان تعطیل اعلام شده است، همچنین ملاقات عمومی با بیماران و حضور دانشجویان علوم پزشکی در بیمارستان ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماری کرونا ویروس کرونا استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کارشناس هواشناسی گلستان گفت : با فعالیت سامانه بارشی موثری که از بامداد امروز وارد گلستان شده هم اکنون شاهد بارش پراکنده و افزایش ابر در استان هستیم و اوج فعالیت این سامانه بارشی امشب تا صبح فردا خواهد بود.

مهدیه اصحابی افزود : فعالیت این سامانه بارشی تا ظهر فردا در استان ادامه دارد و به دلیل شدت بارندگی احتمال اختلال در تردد جاده ای ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب ناگهانی در استان وجود دارد.

او از هم استانی ها خواست به رودخانه ها و مسیل ها نزدیک نشوند و هنگام رانندگی بیشتر احتیاط کنند.

کارشناس هواشناسی افزود : از عصر فردا آسمان استان پایدار و هوای استان نیز از پنجشنبه گرم می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس