Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان  گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سیرجان هنگام گشت زنی در یکی از بلوار‌های درون شهری یک دستگاه کامیونت حامل بار کاه را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: راننده این کامیونت بارنامه‌ای مبنی بر حمل مکمل غذایی دام و طیور از نوع کاه به ماموران ارائه داد، اما در ادامه ماموران با بررسی بار کاه این کامیونت با اقلام دیگری مواجه شدند که زیر این بار پنهان سازی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار ناظری بیان داشت: از این کامیونت ۵ هزار و ۱۱۰ عدد لامپ، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه صابون، ۸۴ قوطی زیتون و ۴۸۰ قوطی نوشابه انرژی زا کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این اقلام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

پیشگیری هوشمند با اتصال دوربین‌های مداربسته به مرکز مانیتورینگ پلیس رقم می‌خورد

فرمانده انتظامی شهرستان انار گفت: اتصال دوربین‌های مداربسته شهرستان به مرکز مانیتورینگ پلیس پیشگیری هوشمند را رقم می‌زند.

سرهنگ"رضا خلیلی نژاد" در بازدید اعضای شورای تامین از مرکز مانیتورینگ پلیس بیان داشت: هوشمند کردن پیشگیری از جرم توسط پلیس شهرستان ادامه رویکرد جامعه محوری و پیشگیری اجتماعی پلیس است.

سرهنگ خلیلی نژاد اظهار داشت: با تلاش اعضای شورای تامین تعداد ۴ دستگاه دوربین با کیفیت خریداری و نصب شده که با تجهیز پلیس شهرستان به مرکز مانیتورینگ، متصل و مجهز کردن روستا‌ها به دوربین مداربسته نیز در دست اقدام است.

او افزود: در این رابطه قطعا نگاه پلیس شهرستان افزایش کیفیت و تسریع بخشی در ارائه خدمات و کشف به موقع و علمی جرایم است.

سرهنگ خلیلی نژاد خدمت صادقانه به مردم زیر پرچم ولایت فقیه را وظیفه مهم کارکنان انتظامی در سنگر تأمین نظم و امنیت عنوان کرد و بیان داشت: شهروندان عزیز و مدیران واحد‌های مسکونی و تجاری باید درخصوص استفاده از دوربین‌های مداربسته و همچنین توجه به اقدامات کنترلی و مراقبتی بازدارنده از سرقت توجه بیشتری داشته باشند تا پیشگیری آگاهانه‌ای از سرقت‌ها به عمل آید.


دستگیری ۲۴ سارق و کشف ۱۳۳ فقره سرقت درعملیات‌های پلیس کهنوج

سرپرست فرماندهی انتظامی"کهنوج"از دستگیری ۲۴ سارق وکشف ۱۳۳ فقره انواع سرقت در نتیجه گشت زنی‌های هدفمند وپوشش نقاط جرم خیز این شهرستان طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ"حیدر احمدیوسفی"گفت:ماموران انتظامی شهرستان کهنوج با انجام گشت زنی‌های هدفمند و فعال سازی تیم‌های نامحسوس در نقاط جرم خیز و حاشیه‌ای سطح شهرستان موفق شدند ۲۴ سارق را دستگیر کنند.

او با اشاره به کشف ۱۳۳ فقره انواع سرقت افزود:سرقت‌های کشف شده مربوط به قطعات و محتویات داخل خودرو، احشام، منازل، کابل و سیم برق، خودرو، موتورسیکلت، پلاک خودرو و سایر موارد دیگر بوده اند که به سبب عدم تجهیز به امکانات بازدارنده و ایمنی مورد سرقت واقع شده اند.

سرهنگ"احمدیوسفی"بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان دستگیر شده نیز مقدار قابل توجهی اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کهنوج در پایان گفت: پلیس بنا به وظیفه ذاتی در راستای پیگشیری و کشف جرائم به طور شبانه روزی تلاش می‌کند، اما در این بین لازم است شهروندان نیز با مراقبت بیشتر از اموال شخصی خود یاریگر پلیس باشند.

برخورد پژو ۴۰۵ با تیر برق جان راننده را گرفت

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان از برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با تیر برق و فوت راننده ۱۹ ساله این خودرو خبر داد.

سرهنگ"محمدمهدی کریمی"در این خصوص اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره تصادف در یکی از خیابان‌های شهرستان بلافاصله ماموران فوریت‌های پلیسی به همراه عوامل اورژانس در محل حادثه حاضر شدند.

او ادامه داد: در بررسی اولیه ماموران مشخص شد یک دستگاه خودروی پژو به رانندگی یک جوان ۱۹ ساله و سرنشینی یک نفر دیگر از مسیر منحرف و با تیر برق برخورد کرده است.

این مسئول انتظامی گفت: در این حادثه راننده خودرو جان خود را از دست داد و سرنشین آن نیز جهت مداوا به بیمارستان علی ابن ابیطالب این شهرستان اعزام شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان علت این حادثه را با توجه به نظر کارشناسان عدم توانایی راننده در کنترل خودرو به سبب سرعت زیاد و همچنین عدم توجه به جلو بیان کرد و افزود: رانندگان در خیابان‌های اصلی و فرعی با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی و از سبقت غیر مجازپرهیز کنند.

افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در ارزوئیه

فرمانده انتظامی ارزوئیه از افزایش ۳۰ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر از ابتدای سال نسبت به مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر، با تلاش بی وقفه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر یگان‌های شهرستان ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کشفیات انواع موادمخدر داشته ایم.

او افزود: مبارزه با موادمخدر یک موضوع اجتماعی است و باید تمامی آحاد جامعه در این راستا گام بردارند تا نتیجه مطلوب و مفید گرفته شود و مبارزه قاطع و بی امان با مواد مخدر و قاچاقچیان و سوداگران مرگ و سلب تحرک از آنان نیز حائز اهمیت است.

فرمانده انتظامی ارزوئیه مهم‌ترین عامل گرایش افرد به موادمخدر را ناآگاهی دانست و اظهار داشت: باید سرمایه گذاری هدفمندی در زمینه آگاه سازی اقشار مختلف جامعه خصوصاً جوانان از عواقب سوء و جبران ناپذیر مواد مخدر و اعتیاد داشته و از ظرفیت‌های تمام ادارات استفاده بهینه داشت.

سرهنگ پورامینایی در پایان با اشاره به اینکه هدف تمام مأموریت‌ها و برنامه‌های سازمان نیروی انتظامی ارائه خدمات بهتر به مردم در حوزه نظم و امنیت است، گفت: خانواده‌ها باید در مبارزه با مواد مخدر و ریشه کنی بلای خانمانسوز اعتیاد یاریگر پلیس باشند.

کشف ۱۰ فقره انواع سرقت‌ها در زرند

فرمانده انتظامی زرند از کشف ۶ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی و عمومی و همچنین کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در اجرای طرح پایش پارکینگ‌ها در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: با توجه به افزایش وقوع سرقت‌ها طرح کنترل پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها با محوریت پلیس آگاهی به مدت ۳ روز در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در این طرح ماموران ضمن استعلام کلیه وسایط نقلیه موجود در پارکینگ‌های عمومی و خصوصی و خیابان‌های سطح شهر موفق شدند ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کنند.

سرهنگ خدادادنژاد بیان کرد: از این ۴ دستگاه موتورسیکلت که همگی در سال جاری سرقت شده بودند ۳ دستگاه دارای سابقه سرقت از زرند و یک دستگاه دارای سابقه سرقت از رفسنجان بودند که با هماهنگی مقام قضایی تحویل مالباختگان شدند.

او همچنین با اشاره به دستگیری یک سارق سابقه دار حین فروش اموال مسروقه در عملیات غافلگیرانه پلیس آگاهی اظهار داشت: این سارق در بازجویی‌های انجام شده پس از مواجهه با ادله موجود به یک فقره سرقت منزل، ۳ فقره سرقت معابر و ۲ فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرند تصریح کرد: در این خصوص پس از تکمیل تحقیقات، پرونده‌ای تشکیل و سارق پس از معرفی به مراجع قضایی با قرار قانونی، روانه زندان شد.

دستگیری ۹۵ متهم تحت تعقیب درعملیات پلیس کهنوج

سرپرست فرماندهی انتظامی کهنوج ازدستگیری ۹۵ نفرمتهم تحت تعقیب طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"حیدر احمدیوسفی"گفت:حسب دستور مقامات قضایی مبنی بر جلب و دستگیری متهمین تحت تعقیب این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود:ماموران انتظامی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی موفق شدند ۹۵ نفر متهم تحت تعقیب را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کنند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد:اتهام افراد دستگیر شده حمل و نگهداری مواد مخدر، قاچاق موادمخدر، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، ضرب و جرح، اتهامات مالی و عدم پرداخت دیه می‌باشد.

سرپرست فرماندهی انتظامی کهنوج در پایان اظهار داشت: مشارکت شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از سرقت دارد و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قاچاق کالا سرپرست فرماندهی انتظامی فرمانده انتظامی مرکز مانیتورینگ انتظامی شهرستان مواد مخدر تحت تعقیب فقره سرقت یک دستگاه ۴ دستگاه سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و وارد خودرو شده و محتویات آن را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در دوم اردیبهشت ماه امسال هویت متهمان شناسایی شد.

رئیس پلیس شهرستان ری گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ طرهانی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: خودرو خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و با پلیس در راستای ارتقاء امنیت در جامعه همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • کشف ماهي قاچاق در سيريک 
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف کالای قاچاق در دهلران