Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@19:04:45 GMT

ماسک و ژل های ضد عفونی کننده در زاهدان و خاش نایاب شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۷۸۱۰

ماسک و ژل های ضد عفونی کننده در زاهدان و خاش نایاب شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان با توجه به حساسیت کرونایی و نیاز شدید مردم به استفاده از ماسک و ژل های ضد عفونی کننده، این کالاهای ضروری در داروخانه های زاهدان و خاش کمیاب و یا نایاب شده است.

شماری از شهروندان در گفت و گو با ایسنا خواهان بررسی و رسیدگی مسئولان بهداشتی و سازمان غذا و دارو با متخلفان این موضوع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد گنجعلی به ایسنا بیان کرد: در شرایط حساس شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد که امکانات و تجهیزات بهداشتی با فراوانی و حتی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.


وی اظهار داشت: اکثر داروخانه های ماسک و ژل ضد عفونی کننده برای استفاده مردم ندارند و مشخص نیست این کالاها کمیاب و یا نایاب شده اند.


شهروند دیگری نیز بیان کرد: مقامات بهداشتی باید به دور از هر گونه پنهان کاری پاسخی شفاف به مردم ارائه دهند تا مردم بدانند برای مقابله با بیماری های واگیردار و ویروسی چگونه عمل کنند.


رضا قلندرزهی افزود: اگر فردی به یک بیماری مبتلا شده و تحت درمان است، باید به مردم اطلاع رسانی شود تا بیشتر مراقب سلامتی خود و فرزندان شان باشند.


وی ادامه داد: از ضرورت های مهم برای مقابله با بیماری و یا کاهش دادن خطرات همه گیری آن تعطیلی مدارس و دانشگاهها و ادارات پرتردد بوده که بخشی از این کار تا مدتی محدود انجام شده، اما ضرورت دارد که به بهداشت مدارس و اماکن عمومی و بهداشت فردی بیشتر اهمیت داده شود.


این شهروند گفت: بسیاری از مدارس بویژه در حاشیه شهر و نقاط روستایی وضعیت مناسبی ندارند و از حداقل امکانات و تجهیزات بهداشتی محروم اند که می طلبد بیش از این به مباحث بهداشتی اهمیت داده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس خاش زاهدان ماسك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی

ناسا اعلام کرد که یک باکتری جهش‌یافته خطرناک در ایستگاه فضایی پیدا کرده است که عامل عفونت خونی فضانوردان حاضر بوده است. ریزگرانش، تابش خورشیدی، سطح بالای دی‌اکسیدکربن ، رطوبت و تهویه نامناسب در داخل ایستگاه فضایی از عوامل حضور و جهش این باکتری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم،‌ ناسا اعلام کرد که یک باکتری جهش‌یافته خطرناک در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پیدا کرده است که عامل عفونت خونی فضانوردان حاضر بوده است. ریزگرانش، تابش خورشیدی، سطح بالای دی‌اکسیدکربن ، رطوبت و تهویه نامناسب در داخل ایستگاه فضایی از عوامل حضور و جهش این باکتری اعلام شده است.

بد نیست بدانید که به دلیل محدودیت‌های فراوان در ایستگاه‌های فضایی، فضانوردان از سطح بهداشت حداقلی برخوردار هستند. استحمام در شرایط بدون گرانش و استفاده از دستشویی لوله‌ای عجیب و غریب ایستگاه فضایی از سختی‌های زندگی در فضا است.

دکتر کاستوری ونکتسواران؛ محقق اصلی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، گونه‌های باکتری انتروباکتر بوگاندنسیس جدا شده از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را مورد مطالعه قرار داد. 13 سویه از یک باکتری بدنام به دلیل مقاوم بودن به چند دارو، از ISS جدا شد.

تصاویر خیره‌کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی از یک منطقه برقی

یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که در شرایط مختلف، سویه‌های جدا شده از ISS جهش یافته و از نظر ژنتیکی و عملکردی در مقایسه با همتایان زمینی خود متمایز شدند. سویه‌ها توانستند در طول زمان با فراوانی قابل توجهی در ISS باقی بمانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!