Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@04:38:23 GMT

شناسایی دو مورد احتکار ماسک و مواد بهداشتی در ری

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۷۸۱۳

شناسایی دو مورد احتکار ماسک و مواد بهداشتی در ری

دادستان شهرستان ری گفت: دو مورد احتکار ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده و مواد بهداشتی در شهرستان ری گزارش شده که پس از توقیف، این کالاها در سطح شهرستان توزیع و با متخلفین برخورد می‌شود.

غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک، محلول ضدعفونی کننده و مواد بهداشتی برخی افراد سودجو اقدام به دپوی این کالاها کرده و از فروش امتناع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عصر امروز دو مورد گزارش از دپوی کالاهای بهداشتی در سطح شهرستان ری داشتیم که به تعزیرات و شبکه بهداشت دستور پیگیری و شناسایی این موارد داده شد.

دادستان شهرستان ری با بیان اینکه هنوز مقدار و مشخصات کالاهای احتکار شده معلوم نیست، ادامه داد: درصورتی که در این مکان‌ها رفت و آمد جریان داشته باشد، تعزیرات حکومتی اختیار قانونی دارد که ورود کرده و کالا را توقیف کند اما اگر مکان دربسته‌ای باشد نیاز به اخذ دستور دادستان دارد که قاضی ویژه‌ای برای این کار تعیین کرده‌ایم.

نوفرستی با اشاره به اینکه این کالاها مورد نیاز مردم است، تصریح کرد: کالاهای دپوشده پس از کشف و توقیف، در سطح شهرستان برای استفاده مردم توزیع خواهد شد و با متخلفین به شدت برخورد می‌شود.

وی در رابطه با پخش ویدیوهای جعلی در مورد بیماری کرونا در فضای مجازی گفت: نشر اکاذیب موجب بر هم زدن امنیت جامعه است و لذا با شایعه سازان و منتشرکنندگان اخبار کذب که موجب نگرانی مردم شود، برخورد و اقدام قانونی انجام می‌گیرد.

دادستان شهرستان ری با اشاره به انتشار یک ویدیوی جعلی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری گفت: پرونده مربوط به این شایعه سازی امروز در دادسرای ری تشکیل شد و روند قانونی آن در حال انجام است.

نوفرستی در ادامه با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بحث ملی است، خاطرنشان کرد: در رابطه با این بیماری و اقدامات پیشگیرانه، در سطح کشور و استان تصمیم گیری می‌شود و شهرستان ری نیز تابع استان است ضمن آنکه کمیته اطلاع رسانی محلی با محوریت شبکه بهداشت شهرستان ری تشکیل شد که اطلاعات محلی مربوط به شهرستان را منتشر کند.

انتهای پیام/ 67062/م/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: شناسایی ری بهداشت توقیف شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور