Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی شهردار اراک گفت: پیشنهاد رقم بودجه شهرداری در سال آینده 640 میلیارد تومان است و درخواست داریم شورا این رقم را افزایش ندهد.

محمد کریم شفیعی عصر دوشنبه پنجم اسفندماه در جلسه صحن رسمی شورای شهر اراک که به بررسی بودجه شهرداری در سال 99 اختصاص داشت، بیان کرد: شهرداری بودجه 640 میلیارد تومانی را پیشنهاد داده است، اما ظاهرا شورای شهر در بررسی های خود این رقم را به 680 میلیارد تومان افزایش داده است، نظر شهرداری این است که رقم 640 میلیارد تومان به تصویب برسد تا بتوان براساس آن برنامه ریزی ها را پیش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر شورای شهر حتی رقم 680 میلیارد تومان را هم مصوب کند قطعا شهرداری مخالفتی ندارد اما این رقم محقق نمی شود، پس بهتر است برخی پروژه ها مانند میدان مقاومت که طرح و برنامه ریزی برای آن نداریم و میدان امام خمینی(ره) که برای اجرا با اما و اگر روبروست و پروژه استخر پارک بانوان از بودجه حذف شود تا به همان رقم 640 میلیارد تومان برسیم.

شهردار اراک در واکنش به صحبت های ایرج رضایی مبنی بر اینکه برخی از موارد تهاترات مطرح شده در بودجه مفسده انگیز است، گفت: بیان مفسده انگیز بودن موضوع تهاترات در بودجه خیلی بد است و این نوع ادبیات قابل پذیرش نیست، باید به جایگاه خود و شورا احترام بگذاریم، اگر همه اعضا نظر بدهند و لازم باشد این بند حذف می شود اما نباید توهین کرد.

وی در پاسخ به سوال علیرضا مرادی و علی جعفر محصولی اعضای شورای شهر درخصوص آغاز پروژه 55 متری در اراک، اظهار کرد: باید برای تکمیل رینگ شهر و سوق دادن ترافیک به حاشیه و اجرای طرح جامع ترافیک و مصوبات شورای ترافیک این پروژه اجرایی شود.

شفیعی گفت: در حوزه تعریض خیابان ادبجو که 100 واحد مسکونی در آن وجود دارد، 50 میلیارد تومان معارض دارد و به همین دلیل پروژه هایی که اولویت تملک نداشتند در دستور کار قرار گرفت، پروژه 55 متری به هیچ اعتباری نیاز ندارد، از طرفی سازمان عمرانی شهرداری با 300 نفر پرسنل، تجهیزات، ماشین آلات و امکانات نیاز به کار دارد نمی توان گفت که این ظرفیت انسانی و تجهیزات و امکانات بیکار باشند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه به عنوان آخرین رینگ شهری بدون معارض و بودجه و با حداقل هزینه اجرایی خواهد شد، افزود: پروژه 55 متری به طول 6.2 کیلومتر کمربندی شمالی شهر را بدون ترافیک به میدان راه آهن متصل می کند و طبق طرح تفصیلی فقط احداث یک بزرگراه در شهر باقی مانده است همچنین در جریان احداث این معبر هیچ تقاطع غیرهمسطحی وجود ندارد و یکی از بهترین پروژه هایی است که در شهر اراک آغاز شده است.

شهردار اراک تصریح کرد: این پروژه یک سال کار خاکبرداری بدون هزینه دارد، من بارها خیابان و معبر ساخته ام، اینکه با تمسخر چنین موضوعاتی در مورد این پروژه مطرح شود درست نیست، ما به دنبال فعالیت 300 نفر پرسنل سازمان عمران هستیم، اگر می خواهید این تعداد پرسنل بیکار باشند بگویید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اراك شهرداري شوراي شهر میلیارد تومان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد

استاندار زنجان گفت:سرانه بودجه شهرداری‌های استان در مدت دو ونیم سال گذشته ۳.۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت- در همایش روز شوراها با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شوراها ایجاد شده است، اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری شوراها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهادها اکنون به بلوغ رسیده‌اند، عملکرد و رفتارها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در دو ونیم سال گذشته کارهای متعددی در حوزه شوراهای شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: این استان تلاش کرد ارزش افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سر جمع مالیاتی لحاظ شود و این موضوع موجب جهش شده است که تداوم خواهد داشت.

استاندار زنجان گفت: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که این رقم برای سال‌های آینده قابل توجه و به بالای ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که به نوعی با بودجه عمرانی برابری می‌کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است، گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستاها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده است که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

افشارچی با تاکید بر اینکه روستاهای استان باید بیشتر مولد باشند، ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره‌وری آب در روستاها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.
.

کد خبر 747870

دیگر خبرها

  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا