Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@02:18:34 GMT

پیش‌بینی موارد مثبت کرونا در فارس در روزهای آینده

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۷۸۸۱

خرداد: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در روزهای آینده موارد مثبت در استان داشته باشیم؛ گفت: در هر صورت ورود ویروس به استان دور انتظار نیست و موارد مثبت می‌شود نباید مردم را حساس کرد و ضمن اینکه باید مردم مصون شوند ایمنی خود را نیز بالاببرند.
به گزارش خرداد ،عبدالرسول همتی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت استان از نظر مشاهده ویروس کرونا گفت: درحال حاضر از نظر مشاهده و مثبت شدن ویروس در استان صفر هستیم و یکی از استدلال ها همین است که به دلیل نزدیک شدن ویروس به استان فارس؛ احتمال دارد که مثبت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در روزهای آینده موارد مثبت خواهیم داشت
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود در فارس در روزهای آینده موارد مثبت داشته باشیم؛ عنوان کرد: در هر صورت ورود ویروس به استان دور انتظار نبوده و نیست و موارد مثبت می‌شود  نباید مردم را حساس کرد  ضمن اینکه  مردم باید ایمنی خود را نیز بالاببرند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه  در روزهای آینده موارد مثبت خواهیم داشت؛ تصریح کرد:  مردم رعایت کنند و در اجتماعات حضور نداشته باشند.
راه اندازی قرنطینه های خانگی در استان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از تهیه کیت های تخصصی و راه اندازی آزمایشگاه کرونا خبرداد و افزود: این آزمایشگاه در زمینه تخصصی  کرونا به عنوان تنها آزمایشگاه در جنوب کشور راه اندازی شده است.
همتی ادامه داد: همچنین 120 تخت در بیمارستان علی اصغر برای موارد مثبت احتمالی کرونا در نظر گرفته  شده است .
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رابطه با موضوع قرنطینه گفت: در حال حاضر در استان قرنطینه های خانگی را داریم و به مردم برای پیشگیری آموزش داده می شود.
100درصد باید منتظر کرونا باشیم
همتی با بیان اینکه باید در استان به صورت 100 درصد منتظر کرونا باشیم، تصریح کرد: قطعا تعداد زیادی مبتلا می شوند و در حالی اپیدمی شده است که 98 درصد مبتلایان بهبود می یابند.
به گفته وی اینکه آمار فوت شدگان نسبت به آمار مبتلایان کمتر است به این دلیل است که خیلی از مبتلایان تشخیص داده نشده اند و رفته رفته این موضوع متعادل می شود.
افزایش تعداد مبتلایان و کاهش مرگ و میر
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بهبود سیستم پزشکی و آزمایشگاه ها باعث کاهش تعداد مرگ و میر می‌شود.
همتی ادامه داد: طی 2 روز گذشته هر روز 20 هزار ماسک در داروخانه های شبانه روزی توزیع شده است و اینکه گفته می شود تعداد ماسک کم است به این دلیل است که یک دفعه موجی از خرید و تقاضا برای ماسک ایجاد می شود و زمانی که تقاضا زیاد باشد ممکن است با کمبود عرضه مواجه شویم. برچسب ها: عبدالرسول همتی ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز گذشته در خصوص شرایط جوی در چهارمحال و بختیاری اطلاعیه نارنجی هواشناسی صادر شد که بر اساس این اطلاعیه طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه انتظار وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال رخداد تگرگ در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: این سامانه از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه در سطح چهارمحال و بختیاری فعال خواهد بود که سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، وقوع صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک همچنین احتمال آسیب به گلخانه‌ها در اثر وزش باد از جمله مخاطرات این سامانه در استان خواهد بود.

وی ادامه داد: به شهروندان در چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود از اسکان و پارک خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام‌ها در مناطق مرتفع، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و… خودداری کرده همچنین نسبت به تنظیم آب ورودی به استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

چراغپور عنوان کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت چهارشنبه از چهارمحال و بختیاری خارج شده و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز شاهد کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه پدیده خاصی در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی نمی‌شود اما از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.

کد خبر 6085200

دیگر خبرها

  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان