Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام، عصر امروز در گفت‌وگو با فارس، گفت: بارش باران از ساعتی پیش در این استان آغاز شده اما از اواخر وقت امروز دوشنبه این سامانه تشدید شده و احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

وی افزود: در طول فعالیت این سامانه بارشی، وزش باد شدید در برخی ساعات تا 70 کیلومتر رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ادامه داد: بارش‌ها در بازه 57 تا 257 میلیمتر در مدت فعالیت این سیستم مورد انتظار است.

وی در ادامه، اثر مخاطره این بارش‌ها را،  آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیلها احتمال سیلاب شهری در کل استان به ویژه نیمه شرقی، اختلال در تردد، اصابت صاعقه و... عنوان کرد.

میهن پرست تاکید کرد: مردم استان از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کرده، همچنین  از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. 

ستاد مدیریت بحران شهرداری ایلام نیز طی اطلاعیه‌ای، از مردم استان خواست با توجه به پیش بینی بارشها برای اواخر وقت امروز و‌فردا و احتمال سیلابی شدن معابر، شهروندانی که منازلشان در معرض آبگرفتگی قرار دارد جهت دریافت کیسه شن و ماسه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری واقع در خیابان خرمشهر نرسیده به تقاطع مادر مراجعه کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم باران‌های بهاری در استان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان وجود دارد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان استان نیمه ابری، است و بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها امروز در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان و در بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود، دریای عمان نیز امروز مواج خواهد بود.

وی گفت: تا صبح امروز از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شد که از ایستگاه‌های زاهدان ۳.۳ میلی‌متر، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰ میلی‌متر، زهک ۴.۶ میلی‌متر، میرجاوه و سنگان ۱۲ میلی‌متر باران گزارش شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها در سطح استان، احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد، که توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و همچنین استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

کد خبر 747887

دیگر خبرها

  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • (تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • پیش بینی آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سیستان و بلوچستان
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد
  • گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران