Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@12:32:03 GMT

مشاجره دیپلماتیک هند و چین بر سر کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۷۹۱۵

مشاجره دیپلماتیک هند و چین بر سر کرونا

خبرگزاری میزان- پس از انتقاد هند از "تاخیر عمدی" چین در صدور مجوز برای خروج شهروندان هندی از شهر ووهان، دهلی نو در اقدامی که به نظر می رسد واکنش متقابل باشد صادرات تجهیزات پزشکی به چین را ممنوع کرد. تاریخ انتشار: 20:13 - 05 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۶۹۵

به گزارش خبرگزاری میزان، نشریه "تایمز او ایندیا" نوشت: پس از این اقدام، سفارت چین در دهلی نو از دولت هند درخواست کرد تا صادرات تجهیزات و داروهای پزشکی مانند ماسک صورت به چین را متوقف نکرده و بر اساس قوانین سازمان جهانی بهداشت عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شی رانگ سخنگوی سفارت چین در هند گفت: ما امیدواریم که هند وضعیت ویروس کرونا را به صورت منطقی و با آرامش بررسی کند و برای رفع نیاز های پزشکی چین همکاری های لازم را به عمل آورد. همچنین، ما امیدواریم که هند هرچه زودتر تعاملات دوجانبه و تجارت با چین را از سر بگیرد.

راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند پس از این اظهارات چین اعلام کرد که اقدامات پیشگیرانه و محتاطانه هند بر اساس دستور العمل های سازمان جهانی بهداشت و همچنین به منظور مقابله با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در هند بوده است.

وی افزود: ممنوعیت صادرات برخی از لوازم بهداشتی و پزشکی به این دلیل است که این لوازم در هند نیز با تولید محدود روبرو است. مانند هر کشور دیگری، هند با جمعیت بیش از میلیارد نفر وظیفه دارد تا اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا را انجام دهد زیرا اگر این ویروس به درستی مدیریت نشود، آن می تواند به تهدید جهانی تبدیل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند توضیح داد: هند در اقدامی انسان دوستانه لوازم و تجهیزات پزشکی به چین ارسال خواهد کرد. در مقابل ما انتظار داریم که چین با خروج شهروندان هندی و همچنین شهروندان کشورهای همسایه هند از شهر ووهان موافقت کند.

مقامات هندی روز شنبه اعلام کردند که چین " به صورت عمد" تلاش های هند برای ارسال یک پرواز مخصوص جهت تخلیه شهروندان این کشور در شهر ووهان را با تاخیر روبرو ساخته است.

مقامات هندی ضمن انتقاد از چین گفتند: عملیات های کمک رسانی و خروج شهروندان از سوی سایر کشورهای خارجی مانند فرانسه همچنان انجام می شود. اما مقامات چینی با ارسال پرواز مخصوص هند به شهر ووهان موافقت نکرده اند. آیا چین به دریافت کمک های انسان دوستانه هند علاقه ای ندارد؟

هند تاکنون ۶۴۷ شهروند خود را از چین خارج کرده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین در پایان روز جمعه اعلام کرد که در کل جهان ۷۷ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند که ۷۵ هزار و ۴۶۵ نفر از آنها در چین هستند و شمار فوتی های این کشور به ۲ هزار و ۵۹۲ نفر رسیده است.

ویروس کرونا اواخر دسامبرگذشته /آذر و دی‌ماه/ سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: شیوع ویروس کرونا در چندین کشور جهان ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا هند ویروس کرونا شهر ووهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • لفاظی تازه یک اسرائیلی؛ تل‌آویو دنبال حمله دیپلماتیک به ایران؟