Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که وزارت بهداشت تاکید دارد شمار جان باختگان کووید ۱۹ در کشورمان تا ظهر امروز ۱۲ نفر است، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از آمار ۵۰ جان باخته تا شب گذشته خبر می‌دهد!
به گزارش «تابناک»، پیش از ظهر امروز نشستی در مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر بهداشت و همراهانش برگزار شد که به جای رفع التهابات فراوان به وجود آمده در خصوص ویروس کرونا در کشور، بر التهابات و نگرانی‌ها افزود و حتی زمینه ساز شکل گیری موج جدیدی از اخبار ضد و نقیض و شایعات گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنوز نشست غیرعلنی –که نامش حکایت از طرح مواردی دارد که قرار نیست علنی شوند، یکی از نمایندگان مجلس خودش را به جایگاه خبرنگاران رساند تا از مرگ ۵۰ شهروند قم بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، آن هم تا شب گذشته خبر بدهد، وزیر بهداشت را مقصر بخواند و تاکید کند که «متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است؛ زمان فوت برخی افراد مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن بود.»
احمد امیرآبادی فراهانی در ادامه با تاکید بر این نکته که «هیچ یک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می‌کنند»، گفت: «در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا با مردم صادقانه سخن نمی‌گویید، زیرا وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت‌ها است.»
تاکید بر قرنطینه بیش از ۲۵۰ نفر در قم، جان باختن ۳۲ تن از افراد بستری در قرنطینه و از دست رفتن روزانه ۱۰ نفر از مبتلایان در قم، از دیگر سخنانی بود که این نماینده مطرح کرد و سپس به صحن بازگشت تا خبر برسد که از حال رفته و به بیرون منتقل شده و برای اطمینان، صندلی و جایگاه وی در صحن مجلس ضدعفونی شده است.
از واکنش این نماینده به ضدعفونی صندلی اش که بگذریم، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت و علی ربیعی، سخنگوی دولت که صبح امروز به عنوان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تعیین شده بود، در واکنش به سخنان فراهانی، ادعاهایش را کذب خواندن و حریرچی تاکید کرد که اگر نیمی از این میزان کشته شده هم واقعیت داشته باشد، از سمتش استعفا خواهد داد.
پیرو این ادعا، فراهانی از ارسال لیست کشته شدگان به معاون وزیر خبر داد، با این ملاحظه که تاکید کرد لیستش حاوی ۴۰ اسم است، اما برای آنکه معاون وزیر به وعده استعفایش عمل کند، کافی‌ست! ادعایی بسیار متفاوت با آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان که حکایت از ابتلای قطعی ۶۴ نفر به این ویروس در کشورمان دارد که ۱۲ جان باخته به دنبال داشته و ۳ بهبود یافته.
اما واقعیت از چه قرار است؟ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره به «تابناک» می‌گوید: تردیدی نداریم که آمار مبتلایان در قم بالاتر از دیگر نقاط کشور است و کانون شیوع ویروس جدید کرونا در کشورمان این استان است، اما اینکه نماینده‌ای تا آخرین روز انتخابات به فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه اش مشغول باشد و با پایان یافتن انتخابات و بعد از اعلام آرای قطعی به یادآورد که ویروس کرونا در حوزه اش کشتار به راه انداخته، عجیب است.
وی با تاکید بر این نکته که از انگیزه این نماینده مجلس خبر ندارد، آمار ارائه شده توسط وی را کذب می‌خواند و می‌گوید: در شرایطی که می‌دانیم موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشور هم از قم نشات گفته و آمار‌ها هم حکایت از بالاترین میزان ابتلای قطعی و جان باخته در این استان کشورمان دارد، مردم این استان بیش از همه نیازمند همدلی و اقدامات دلسوزانه مسئولان و نمایندگانشان هستند در حالی که ارائه آمار‌های کذب با این رویکرد در تعارض است و حکم شلیک به اعتماد مردم را دارد.
سخنگوی «قرارگاه مقابله با کرونا» در ادامه می‌گوید: هیچ لیستی از طرف ایشان به دست ما نرسیده و مرور زمان ثابت خواهد کرد که این ادعا‌ها صحت ندارد، همان گونه که طی روز‌های گذشته ادعا‌های فراوانی مطرح شد و مرور زمان مشخص کرد که واقعیت نداشته اند. شیوه کار هم به این صورت است که برای جلب نظر مجبورند ادعا‌های بزرگتری مطرح کنند و اگر یک نفر از ۵۰ فوتی گفت، بعدی مجبور است ادعای ۶۰ یا ۷۰ جان باخته را مطرح کند!
جهانپور در پایان می‌افزاید: همان گونه که از ابتدا نتیجه مثبت آزمایش ابتلای دو تن از هموطنانمان به کووید ۱۹ را صادقانه با مردم مطرح کردیم و در اختیار سازمان بهداشت جهانی هم قرار دادیم، آمار مبتلایان قطعی و فوتی‌ها را هم بدون دخل و تصرف و صادقانه منتشر می‌کنیم و بر این باوریم که طرح ادعا‌هایی مانند آنچه نماینده قم بیان کرده، از سر دلسوزی نیست و به عنوان یک ایرانی، نمی‌توانم بپذیرم که نماینده مردمی این چنین بر نگرانی‌های ایشان بیافزاید.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب احمد امیرآبادی فراهانی ویروس کرونا امیرآبادی فراهانی نماینده قم جهانپور کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب احمد امیرآبادی فراهانی وزیر بهداشت جان باخته ادعا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته