Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمیدرضا علم عصر دوشنبه در نشست شورای راهداری استان بوشهر اظهار داشت: بیش از چهار هزار و ۴۳۴ کیلومتر راه شامل ۶۷۲ کیلومتر بزرگ‌راه، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۶۴ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر وجود دارد.

وی تصریح کرد: بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر با تلاش شبانه‌روزی سعی دارد تا همواره آماده تردد به ویژه برای مسافران نوروزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم افزود: همه محورهای شهری و روستایی ارتباطی این استان تا شروع سفرهای نوروزی با استفاده از خط‌کشی، نصب علائم و آشکار سازی نقاط حادثه‌خیز ایمن‌سازی شد.

وی افزود: امسال هم همانند سال‌های گذشته همه ظرفیت بخش اتوبوسی استان برای جابه‌جایی مسافران نوروزی بسیج خواهد شد تا کسانی که سفر با ناوگان عمومی را به سفر با خودرو شخصی ترجیح می‌دهند ارائه خدمات دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۸۰ دستگاه مینی‌بوس و ۴۰۰ دستگاه سواری کرایه در استان بوشهر کار و حمل‌ونقل مسافری را در استان انجام می‌دهند که هم‌زمان با اجرای طرح نوروزی از لحاظ فنی، بهداشتی و بیمه کنترل می‌شوند.

وی بیان کرد: با شروع عملیات راهداری تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان خط‌کشی شده است و بقیه محورهای نیازمند خط‌کشی نیز تا پایان سال خط‌کشی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: علاوه بر شست‌وشوی همه علائم موجود، برای آشکار سازی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی دقیق مسافران نوروزی حدود هزار و ۲۰۰ مترمربع بنر اطلاع‌رسانی چاپ و در محورها نصب می‌شود.

وی گفت: برای سنجش توانمندی و ارتقای دانش فنی و عملیاتی عوامل راهداری و سایر نیروهای امدادی مشغول فعالیت در نوروز در نیمه دوم اسفند سال جاری مانور آمادگی ساعت صفر با حضور همه دستگاه‌های مسئول امر ایمنی برگزار می‌شود.

علم اضافه کرد: ۱۸ ایستگاه شبانه‌روزی راهداری و بیش از ۳۰ اکیپ گشت این نیرو از ۲۵ اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی در کنار محورهای ارتباطی مستقر می‌شوند تا با ارائه خدمات به مردم بپردازند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: ستاد نوروزی ویژه حمل‌ونقل مسافر نیز در بخش حمل‌ونقل باهدف نظارت بر دفاتر فروش بلیت سفر، کنترل و تأمین ناوگان مسافری لازم با همکاری دست‌اندرکاران بخش مسافر استان راه‌اندازی می‌شود تا بر جریان جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی در ایام نوروز نظارت کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر تعطیلات نوروزی خودرو سفرهای نوروزی مسافران نوروزی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر کیلومتر راه خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام اربعین ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه می یابد و همه سعی و تلاش ما براین است که چالش های موجود در سفر اربعین نسبت به سال های گذشته کمتر شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید کمال هادیان فر افزود: در اربعین امسال فروش بلیت پرواز چارتری نخواهیم داشت و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: چالش های موجود در سفرهای اربعین نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته که از جمله آن ها می توان به کاهش ترافیک و زمان توقف ها در مسیر ایلام به مهران اشاره کرد.

هادیان فر موضوع تأمین و توسعه ناوگان مسافری در ایام اربعین را از مسائل مهم دانست و افزود: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت را متناسب با تقاضا افزایش دهیم، گفت: این امر در سفرهای نوروزی با کمک سازمان راهداری محقق شد و در سفرهای اربعین ۱۴۰۳ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدارها و گفت وگوهای اخیر با دولت عراق درباره تکمیل راه آهن شلمچه - بصره، یادآور شد: شرکت راه آهن حجم بیشتری از مسافر را از شهرهای پر جمعیت به سمت شلمچه هدایت کند تا مسافر بیشتری را از طریق ریل جابه جا کنیم و از ترددهای جاده ای بکاهیم.

هادیان فر ادامه داد: موضوع دیگری که در دیدار با هیئت عراقی مطرح شد، استفاده از ظرفیت حمل ونقل دریایی برای سفرهای اربعین بود که می توان با توجه به آمادگی دو کشور، از ظرفیت مسیر آبادان به واصلیه از طریق دریا برای جابه جایی مسافران اربعین بهره برد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حوزه هوایی نیز دو موضوع دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف و افزایش پروازها در دیدار با وزیر حمل ونقل عراق مطرح شد و تلاش می کنیم این نرخ اضافه در فرودگاه نجف کاهش یابد.

توزیع عادلانه بلیت با نرخ مصوب از دیگر مواردی بود که مورد تأکید معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی در حوزه تأمین سوخت نیز توضیح داد: نیاز است در طول ۲۶۰۰ کیلومتر مرز سفرهای اربعین، سوخت به اندازه کافی در اختیار خودروهای شخصی و ناوگان عمومی قرار گیرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باید بتوانیم تصادفات را به حداقل برسانیم که هشدارها و اطلاع رسانی ها نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.

هادیان فر با تأکید بر اینکه در اربعین امسال هم هیچ پرواز چارتری نخواهیم داشت، گفت: این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • محورهای مسدود هرمزگان اعلام شد؛ از سفرهای غیرضروری خودداری کنید
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف