Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:35:03 GMT

اماکن ورزشی دولتی و خصوصی خراسان جنوبی تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۸۵۱۶

اماکن ورزشی دولتی و خصوصی خراسان جنوبی تعطیل شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، امروز (دوشنبه) اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل و ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در ورزش استان، با حضور مدیرکل، معاونان و مسئولان ستادی اداره کل، رییس هیات پزشکی ورزشی استان به عنوان نماینده فدراسیون و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این نشست خودمراقبتی، آگاه‌سازی و مدیریت افکار عمومی را در مقابله با پیشگیری بیماری کرونا از ضروریات دانست و گفت: به منظور ارتقای امنیت روانی اجتماعی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، همه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی و همچنین تمامی استخرها و باشگاه‌های خصوصی در سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حسن عزیزی ادامه داد: از آنجا که همگان می‌دانند اماکن ورزشی با هدف سلامت محوری همیشه پیشگام ترویج سلامت و ارتقای آن در سطح جامعه است و با توجه به نگاه مدیران و مسئولان خدوم اماکن خصوصی، مطمئنا از این تعطیلی با این نگاه که سلامت جامعه هدف همچنان سرلوحه وظایف این اماکن است، استقبال خواهند کرد چرا که در آینده نه چندان دور با پیشگیری از شیوع این بیماری در کشور، شاهد بازگشایی مجدد باشگاه‌ها خواهیم بود.

وی گفت: در همین خصوص به منظور حمایت از باشگاه‌ها و مدیران اماکن ورزشی تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده که امید است با مکاتبات با وزارت ورزش و جوانان بتوانیم خسارت‌های مالی باشگاه داران استان را جبران کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی افزود: کمپین اطلاع رسانی کرونا از طریق مجمع سازمان‌های مردم نهاد استان برای تولید و تهیه کلیپ‌ها، اینفوگرافی و تیزرهای آموزشی و هنری با هدف آگاه سازی مدیریت افکار عمومی تشکیل خواهد شد.

وی درباره ابلاغ دستورالعمل لغو تمامی مسابقات ملی، استانی و رویدادهای ورزشی به دستور وزارت ورزش و جوانان گفت: ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با هیات‌های ورزشی برگزاری هر گونه رویداد ورزشی لغو و در همین زمینه مسابقات بین‌المللی اسکواش با میزبانی خراسان جنوبی و با نظر فدراسیون به زمان دیگری موکول شد.

مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌های استان خراسان جنوبی نیز با موافقت استاندار خراسان جنوبی به منظور افزایش ضریب اقدامات پیشگیرانه از امروز (دوشنبه) تا پایان هفته جاری تا پایان هفته جاری تعطیل است.

۱۰ استان کشور تا امروز - دوشنبه - پنجم اسفند،‌ درگیر با ویروس کرونا هستند و این بیماری تاکنون جان ۱۳ تن را در کشور گرفته است.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

بنابر اعلام مسوولان استان خراسان جنوبی تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا در این استان مشاهده نشده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان بهداشت و سلامت ویروس کرونا خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان بهداشت و سلامت ورزش و جوانان خراسان جنوبی اماکن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد