Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@08:24:32 GMT

توسعه عملی کشور با تکیه بر پیوند صنعت نفت و دانشگاه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۸۷۴۶

توسعه عملی کشور با تکیه بر پیوند صنعت نفت و دانشگاه

وزیر نفت گفت: بین بخش‌های بالادستی صنعت نفت و دانشگاه‌ها پیوند خوبی برقرار شده و دیگر همدیگر را دفع نمی‌کنند؛ امیدواریم این همکاری و نیاز مشترک به یکدیگر در عمل برای توسعه کشور استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه پنجم اسفند) در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های طرف قرارداد صنعت نفت در حوزه انستیتوهای تحقیقاتی پایین دست گفت: حدود یک ماه پیش طرح‌های بالادستی صنعت نفت با حضور رؤسای دانشگاه‌ها بررسی شد و امیدواریم آثار تصمیم‌های گرفته شده در آن نشست، به‌زودی مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نفت در این نشست از انستیتوهای تحقیقاتی خواست با ارائه عملکرد، مشکلات خود را صریح بیان کنند.

 

این نشست که رؤسای دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در آن حضور دارند، هم اکنون در حال برگزاری است.

 

بر اساس این گزارش، اسفندماه ۱۳۹۵، ۱۲ قرارداد پژوهشی در حوزه پایین‌دستی صنعت نفت امضا شد که چهار قرارداد میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دانشگاه‌های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پنج قرارداد میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با دانشگاه‌های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان و همچنین سه قرارداد میان شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه‌های تهران و علم و صنعت ایران (شرکت OTC به عنوان همکار دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشگاه صنعت نفت بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه بیژن زنگنه زنگنه صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی کلران در شهرک صنعتی سمنان   با سرمایه گذاری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.
در فاز ۲ و توسعه این واحد تولیدی سالانه ۲۳۲هزار تن کلر، هیپوکلریت، اسید کلریدریک، هیپو کلریت کلسیم و کلرو کلسیم تولید می شود .

با راه اندازی این طرح توسعه زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم شده است.
این شرکت صنایع شیمیایی  یکی از بزرگترین تولید کنندگان کلر در   کشور است که زمینه اشتغال حدود ۸۶۰ نفر در  سمنان را فراهم کرده است .
بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرک صنعتی سمنان ، اتصال ریلی یک واحد صنعتی در سمنان به شبکه راه آهن سراسری، نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگا واتی منطقه ویژه اقتصادی شهرک صنعتی سمنان و چند واحد صنعتی در سرخه و مهدیشهر از برنامه های دیگزر وزیر صمت در سفر به سمنان بود .

دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی