Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی ایالات متحده آمریکا در آفریقا (آفریکام) امروز (دوشنبه) از کشته شدن یک عضو گروه شبه‌نظامی الشباب در حمله هوایی آمریکا در سومالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه آفریکام آمده است: ارزیابی اولیه حاکی از آن دارد که یک "تروریست" در جریان این حمله هوایی کشته شد.

براساس این بیانیه، حین این حمله هوایی که در حومه شهر جیلیب سومالی انجام شد، هیچ غیر نظامی‌ای کشته یا زخمی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، شبه‌نظامیان الشباب در حال تقویت جایگاهشان در سومالی هستند و این در حالی است که زمانبندی ماه مه برای خروج نیروهای اتحادیه آفریقا نزدیک می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گروه الشباب سومالي حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا نوشت که عدم تعهد آمریکا به وعده هایش برای دفاع از اوکراین، موجب ناامیدی فزاینده ای در میان اوکراینی ها نسبت به آمریکا شده است.

«ولادیمیر دوبوویک» مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا در مقاله ای برای وال استریت ژورنال نوشت که اقدام سریع آمریکا و متحدانش در ناتو برای کمک به رژیم صهیونیستی در برابر حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران، کاملاً در تضاد با بی میلی آشکار آنها برای تقویت دفاع هوایی اوکراین در بحبوحه درگیری با روسیه است.

مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا نوشت که واشنگتن نقش کلیدی در دو سال اول جنگ داشت، اما اکنون کندی قابل توجهی در کنگره آمریکا برای تصویب کمک به اوکراین مشاهده می شود.

دوبوویک گفت که غرب به جای کمک به اوکراین برای ایجاد شبکه‌های دفاع هوایی، مجموعه‌ای از تجهیزات را در اختیار این کشور قرار داده است که با تشدید بمباران هوایی مسکو، ذخایر آن هم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کد خبر 6080212

دیگر خبرها

  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • عوارض تکرار حماقت نتانیاهو
  • برادرزاده اسماعیل هنیه کشته شد
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • عصبانیت ژابی آلونسو از ادین ترزیچ؛ یک پیش‌بینی که غلط از آب درآمد
  • سازمان ملل: اسراییل حمله شهرک نشینان به فلسطینیان را متوقف کند
  • حمله اسرائیل به ۲ خودرو در لبنان/ ۲ نفر کشته شدند
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی