Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، این شاهکار که برای اولین‌ بار توسط شرکت سامسونگ رونمایی شده است حالا روی گوشی گلکسی اس20 وارد بازار شده و البته شرکت شیائومی هم گوشی می‌10 خود را به یک دوربین 108 مگاپیکسلی تجهیز کرده تا سامسونگ در این رکوردشکنی تنها نباشد. اما این عدد به معنی این است که دوربین این گوشی‌ها ده برابر قوی‌تر از دیگر گوشی‌های موجود در بازار است؟ این سؤالی است که در ادامه دنبال جواب آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری چینی کره‌ای

ماجرا از مرداد امسال شروع شد؛ یعنی زمانی که سامسونگ از حسگر جدید خود با نام ISOCELL Bright HMX رونمایی کرد که گوشی‌های هوشمند را به وضوح تصویر 108 مگاپیکسل می‌رساند. این حسگر که در همکاری مشترک شرکت شیائومی و سامسونگ ساخته شده حالا روی دو گوشی از این شرکت‌ها یعنی گلکسی اس20 و می‌10 استفاده شده است. این در حالی بود که شرکت شیائومی یک هفته قبل از این ماجرا از گوشی 64 مگاپیکسلی خود رونمایی کرده بود، اما به نظر می‌رسد برای بلندپروازی‌های این شرکت چینی 64 مگاپیکسل کافی نبوده و حالا بعد از چند‌ماه به‌صورت مشترک رکورد دست نیافتنی عجیبی را ثبت کرده‌اند. بنا بر گفته سازندگان این حسگر، ابعاد عکس‌های ثبت شده با این دوربین‌های 108 مگاپیکسلی برابر 12032 در 9024  پیکسل خواهد بود؛ این یعنی عکس‌هایی در ابعاد یک بیلبورد تبلیغاتی.

دیگر ویژگی این حسگر، ثبت عکس‌های باکیفیت در نور بسیار کم است، چراکه این حسگر همین حالا 11 برابر بیشتر از تمام حسگرهای موجود نور محیط را جذب می‌کند. اما جالب است بدانید هنگام بزرگنمایی دو برابر اپتیکال، وضوح تصویر به 28 مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند.

آغاز جنگ جدید مگاپیکسلی

رقابت برای رسیدن به مگاپیکسل بالاتر از زمان روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند آغاز شد. رقابتی که چند سال پیش و با رسیدن با 12مگاپیکسل این جنگ تا حدودی آرام شد. بعد از این بیشتر شرکت‌ها تمرکز خود را روی بیشتر کردن دوربین‌ها قرار دادند و حتی تعدادی گوشی با مگاپیکسل 48 نیز نتوانست روند توسعه دوربین‌های رایج استفاده شده در گوشی‌ها را تغییر دهد. دلیل اصلی این ثبات گوشی‌های شرکت اپل بود که با وجود پافشاری روی استفاده از دوربین‌های 12 مگاپیکسل، عکس‌هایی بسیار باکیفیت برای کاربرانش ثبت می‌کند. دلیل این موفقیت استفاده از سنسورهای دیگری است که فقط به تراکم پیکسل عکس‌ها توجه نمی‌کردند. علاوه بر این، سیستم‌عامل گوشی‌ها نیز با هوشمند‌تر‌شدن توان بیشتری برای پردازش تصویر دارند و همین باعث می‌شود کیفیت عکس‌ها فقط به مگاپیکسل بستگی نداشته باشد. اما این رکوردشکنی می‌تواند بار دیگر موج جدیدی در بازار ایجاد کند و شاید در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند، به‌جای زیاد شدن تعداد دوربین‌ها شاهد تمایل شرکت‌ها به تولید دوربین‌هایی با مگاپیکسل 100 پلاس باشیم. در حال حاضر نزدیک به 60 گوشی مختلف با دوربین 48مگاپیکسل به بالا در بازار عرضه شده است و شرکت شیائومی بیشترین سهم را در آنها دارد.

مگاپیکسل بیشتر یعنی کیفیت بیشتر؟

​​​​​​​برویم سراغ سؤال اصلی، آیا واقعا مگاپیکسل بیشتر به معنی عکس بهتر است؟ جواب در قدم اول منفی است. مگاپیکسل بیشتر به معنی تراکم پیکسل بیشتر در یک تصویر است. فرض کنید می‌خواهید با مربع‌های رنگی یک تصویر بسازید، هرچه این مربع‌های رنگی در یک ابعاد ثابت بیشتر باشد، جزئیات تصاویر شما هم بیشتر می‌شود، این دقیقا همان کاری است که حسگرهایی با مگاپیکسل بالا انجام می‌دهند. حالا سراغ اندازه صفحه نمایش و البته توانایی چشم انسان برویم. واقعیت این است که در یک گوشی 6 اینچی چشم انسان توان مقایسه تفاوت تراکم پیکسل یک دوربین 16 مگاپیکسلی به بالا را ندارد و تفاوتی در آن احساس نمی‌کند، اما اگر همین تصویر در یک نمایشگر بزرگ‌تر نمایش داده شود یا این‌که در ابعاد بزرگ‌تر چاپ شود، این تفاوت بسیار قابل ملاحظه است. پیش از این با وجود این‌که دسترسی به سنسورهای 20 و 48 مگاپیکسلی مقدور بود، اما نه شرکت‌های سازنده و نه مشتری‌ها تمایلی به استفاده از آن نشان نداده بودند، چراکه کسی از گوشی خود به‌عنوان یک دوربین حرفه‌ای استفاده نمی‌کند و معمولا عکس‌ها در همان ابعاد گوشی یا حتی کوچک‌تر دیده و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

اما حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ شیائومی می‌تواند بازی را تغییر دهد. همین حالا هم یک گوشی چهار دوربینه چندان تفاوتی با یک گوشی سه دوربینه نداشته و عملکرد آن تغییر چشمگیری ندارد. اما جنگ قدرت و البته تبلیغات، خیلی از شرکت‌ها را مجاب می‌کند که تعداد دوربین‌هایشان را زیاد کنند.

همین عامل باعث می‌شود پرچم‌دارها دنبال دستیابی این فناوری بروند و هر روز تعداد مگاپیکسل‌هایشان را افزایش دهند. گوشی‌های 108 مگاپیکسلی قدرت فیلمبرداری 6K را دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سامسونگ فناوری مگاپیکسل کیفیت عکس شرکت شیائومی پیکسل بیشتر دوربین ها گوشی ها شرکت ها عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفانو پیولی: ما کمبود کیفیت داشتیم؛ رم شایسته صعود بود

سرمربی میلان گفت باید اعتراف کرد تیمش در سطح مورد انتظار ظاهر نشده و رم با عزم و کیفیت بالاتر شایسته صعود بوده است. 

میلان نه تنها موفق نشد شکست دور رفت مقابل رم را جبران کند، بلکه در المپیکو هم شکست خورد تا ماجراجویی آنها در لیگ اروپا به پایان برسد.

استفانو پیولی پس از بازی در گفتگو با اسکای ایتالیا گفت:

ما با تاسف این رقابت ها را ترک می کنیم. رم در مجموع دو بازی عزم و کیفیت بالاتری نشان داد و بنابراین آنها شایسته صعود بودند. ما قطعا کمبود کیفیت داشتیم. جدا از اینکه موقعیت های مهمی را خلق نکردیم، در بعضی موقعیت ها در محوطه جریمه حریف باید بهتر عمل می کردیم. باید از 10 نفره شدن آنها بیشتر استفاده می کردیم اما عزم و کیفیت لازم برای تغییر نتیجه را نداشتیم. ما شدت مناسبی در بازی نداشتیم. باید توپ را سریع تر به گردش در می آوردیم اما روی توپ های آخر دقت نداشتیم و کیفیت لازم برای گلزنی در موقعیت ها را نیز نداشتیم. 

از پیولی خواسته شد دو گل دریافتی میلان را آنالیز کند زیرا روی گل اول مانچینی زودتر از همه به توپ رسید و روی گل دوم نیز لوکاکو توانست گابیا را کنار بزند:

روی گل اول حرکت مانچینی را ندیدیم. روی گل دوم تعداد نفرات ما بیشتر بود و باید جلوی آن را می گرفتیم. همان طور که گفتم، باید اعتراف کنیم در سطح مورد انتظار بازی نکردیم. 

علاوه بر لیائو که انتقادات از او بالا بود، تئو هرناندز هم امشب نا امیدکننده ظاهر شد:

پس از چنین شکستی، نمی توان فقط در مورد نفرات که در سطح استاندارد خود نبوده اند، صحبت کرد. قضیه بیشتر از این ها است. رم خوب بازی کرد اما ما می توانستیم با نتایج بهتری این دو بازی را تمام کنیم و این کار را نکردیم زیرا در سطح بالایی بازی نکردیم. رم منظم و سازمان یافته بود. ما در فاز دفاع و حمله ناکارآمد بودیم. وقتی از موقعیت های کم، انقدر گل دریافت می کنید و 40 شوت دارید و فقط روی کرنر با ضربه گابیا به گل می رسید، یعنی کیفیت ما در حد خودمان نبود. 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر واقعی پیکسل ۹ پرو لو رفت
  • سکانس‌هایی از مقیمان ناکجا
  • استفانو پیولی: ما کمبود کیفیت داشتیم؛ رم شایسته صعود بود
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra (۳۰ فروردین) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra
  • قیمت گوشی poco x5 pro 5g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۳۰ فروردین)
  • دوربین insta360 X4 چه مشخصاتی دارد؟
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • ترفندهای پنهانی و زیرکانه رستوران ها برای تحت تأثیر قرار دادن ما (+عکس)